Lietuvis – greičiausias
Pastarąjį savaitgalį „Donington Park“ trasoje vykusioje lenktynėse J.Gelžinis jau pirmųjų oficialių treniruočių metu buvo greitesnis už visas „Porsche Carrera Cup GB“ startuojančias britų žvaigždes. Toks rezultatas gerokai nustebino tiek varžovus, tiek naujuosius komandos draugus. Skirtingai nei ankstesnėse varžybose, jie patys paprašė lietuvių leisti paanalizuoti Jono automobiliu surinktus telemetrijos duomenis (lig šiol būdavo atvirkščiai) ir pripažino radę ko pasimokyti.
Kitiems varžovams neįkandamą tempą J.Gelžinis demonstravo ir kvalifikacinių lenktynių metu. Po kiek nervingos važiavimų pradžios, kaunietis trečiajame rate „įvežė“ geriausią rezultatą ir pirmą kartą savo karjeroje iškovojo pirmąją starto poziciją. Šis lietuvio „akibrokštas“ pakvipo sensacija, paskatinusia čempionato techninius komisarus dar kartą nuodugniai patikrinti Jono automobilį. Tiesa, tokiu dėmesiu nuolat apdovanojamos beveik visos „Porsche Carrera Cup GB“ startuojančios komandos.
Didelė smulkmenų kaina
Pasakodamas apie pirmojo įskaitinio važiavimo kovas „Juta-Parker“ komandos vadovas Audrius Gelžinis pripažino, kad kol kas jiems vis dar nepavyksta tiksliai įvertinti britų trasų ir oro sąlygų ypatumų.
Komandos nuotr./Jonas Gelžinis |
„Startas buvo neįprastai anksti, asfaltas šaltas, todėl šiek tiek apsirikome su slėgiu padangose. Dėl to pačioje lenktynių pradžioje Jonas nesugebėjo išsaugoti lyderio pozicijos, nukrito į trečią vietą ir turėjo gintis nuo stipriai spaudusių varžovų. 5–6 rate atsirado normalus sukibimas ir greitis išaugo, tačiau vydamasis lyderius, Jonas neįvertino nešvarumų ant trasos, kurie atsirado kažkam iš varžovų pasivažinėjus už trasos ribų. Viename greitame posūkyje ant jų paslydęs Jonas apsisuko, prarado net 9 pozicijas ir nukrito į 12 vietą. Gerai, kad ir po tokios nesėkmės jam pavyko nusiraminti ir šį tą atsikovoti – finišo liniją kirto septintas“, – pasakojo A.Gelžinis.
Antrojo įskaitinio važiavimo metu J.Gelžinis startavo iš 3 pozicijos ir pakankamai sėkmingai grūmėsi su lyderiais, tačiau vėl neišvengė nuotykių: pramušusi kauniečio automobilio groteles į radiatorių įsmigo ant asfalto gulėjusi kažkokia plastikinė nuolauža.
„Po šito incidento ant priekinio rato pradėjo lašėti antifrizas, o prietaisų skydelyje mirgėti perspėjimas „Low coolant presuke“ – t. y. iškilo variklio perkaitimo grėsmė. Tai iš tiesų didelis papildomas dirgiklis“, – pasakojo „Juta-Parker“ komandos vadovas.
Nepaisant šių dalykų J.Gelžinis sėkmingai įveikė visus 23 ratus (vieno „Donington Park“ rato ilgis – 3185 m) ir finišavo 4 pozicijoje.
Po keturių etapų Jonas turi surinkęs 43 taškus – beveik dvigubai daugiau nei yra antroje „ProAm1“ klasės vietoje esančio Ahmad Al Harthy (24 taškai) sąskaitoje.
Bendroje įskaitoje kaunietis kol kas užima 6-ąją vietą, lenkdamas praėjusio sezono lyderius.
Kova aštresnė
A.Gelžinis pastebi, kad šį sezoną nei vienam „Porsche Carrera Cup GB“ startuojančiam sportininkui nepavyko laimėti daugiau nei dviejų etapų (pernai čempionu tapęs T.Harvey išlošė 6 lenktynes iš eilės). Konkurencija tarp lenktynininkų žvėriškai didelė, o kvalifikaciniuose važiavimuose pirmojo dešimtuko rezultatai skiriasi mažiau nei 0,8 sek.
Pirmąją vietą bendroje įskaitoje užimantis James Suttonas (70 taškų) tris kartus finišavo antras, o kartą – trečias. Vieną pergalę „Donington Park“ trasoje išplėšęs Michaelas Meadowsas (66 taškai) kol kas antroje pozicijoje, o du kartus antras finišavęs naujasis kauniečių komandos draugas Euanas Hankey (61 taškas) – trečias. Praėjusio sezono lyderis T.Harvey, kartą finišavęs trečias, kol kas užima neįpratai kuklią 10 vietą. Kitas favoritas – M.Caine, po keturių etapų su 33 taškais taip pat priverstas tenkintis tik 8 vieta.
Antrasis „Juta-Parker“ komandos narys Tautvydas Barštys, dėl verslo reikalų pavėlavęs į oficialias treniruotes, sugebėjo trasą „prisijaukinti“ kvalifikacinių lenktynių metu ir „ProAm2“ klasėje užėmė ketvirtąją vietą.