Tiek vieno, tiek ir kito ralio dalyvių sąraše yra Butvilo pavardė ir tai jau viena bendra detalė. Nežinau, ar buvo lietuvis važiavęs Kipro ralio keliais, bet šiais metais jau bus. Kaip Vytautas LDK laikais, aš irgi nori įsmeigti Lietuvos vėliavą į Europos ralio istoriją, prie Viduržemio jūros krantų. Žirgui sūraus vandens gerti neliepsiu, bet trijų šimtų arklių kaimenė po „Subaru“ kapotu gaus iš toli.
Kipro ralis pakankamai unikalus savo kraštovaizdžiu ir kelių specifika. Pirmosios varžybos surengtos 1970 m. Nuo to laiko jis buvo įtrauktas į prestižiškiausių čempionatų kalendorius – WRC (pasaulio ralio čempionatas), IRC (intercontinental rally challenge), ERC (europos ralio čempionatas), MERC (vidurio rytų europos čempionatas).
Kipras nėra didelė rinka automobilių gamintojams, o būtent tai būna vienas pagrindinių kriterijų tarptautinei automobilių sporto federacijai svarstant ralius – kandidatus. Kipre gyvena mažiau žmonių nei Estijoje, tačiau jie turi ypatingų trasų, dėl kurių šios varžybos tampa patrauklios.
Pasaulio čempionate Kipro ralis garsėja kaip lėčiausios ir dažnai pačios karščiausios varžybos. Nustebsite: lėčiausias ralis? Yra ruožų, besidriekiančių ant žvyro kalnuose. Kelias vietomis toks vingiuotas, jog net greičiausi pasaulio ralio automobiliai nesiekia vidutinio 80 km/h greičio. Važiuojant lėčiau automobilis mažiau vėsinasi, temperatūra salone kyla, kaista ir visi agregatai. Tai reikalauja papildomos ištvermės iš pilotų.
Žinoma, ne visi ruožai tokie lėti. Pastaraisiais metais ralis vis greitėjo, o dalis trasų driekėsi ir asfalto danga. Labai svarbu turėti gerą automobilio balansą, kuris leistų važiuoti greitai tiek ant asfalto, tiek ant žvyro. Tam reikia didelių kompromisų, nes pilnai vienai dangai paruošta mašina gerokai skiriasi nuo kitos. Mano manymu, važiuosime daugiau žvyrui pritaikyta mašina. Patirtis rodo, kad su žvyriniais nustatymais ant asfalto gali važiuoti greičiau, nei atvirkščiai – su asfaltiniais ant žvyro.
Ta pati logika tinka ir padangų pasirinkimui. Nors naudosime itin kietas ir tvirtas žvyrines padangas, jos turėtų gerai dirbti ir ant karšto asfalto. Su šiomis padangomis dar turiu labai mažai patirties, todėl per trumpas treniruotes turėsiu maksimaliai greitai jas išstudijuoti ir priderinti savo vairavimo stilių.
Kaip sekasi čempionate?
Europos ralio čempionate (ERC) yra 10 etapų. Po septynių ralių pirmauja K.Kajetanovičius iš Lenkijos su Ford Fiesta R5. Antroje vietoje – pagrindinis konkurentas iš Airijos Craig Breen su Peugeot 208 R5. Trečias – rusas Alexey Lukyanuk su Ford Fiesta R5.
Kajetanas yra mano kolega ir bičiulis, todėl aš asmeniškai labai džiaugiuosi dabartine jo padėtimi. Jis irgi ne vienerius metus važiavoje toje pačioje „Subaru Poland Rally Team“ komandoje, kurioje dabar startuoju ir aš. Daugkartinis Lenkijos čempionas yra vienas greičiausių pilotų visoje Europoje.
Junior klasėje čempionas jau yra – Emil Bergkvist su Opel Adam R2.
ERC2 klasėje, kurioje startuojame mes, vėl nusimato aštri kova. Aštuoni dalyviai užsiregistravo lenktynėms.
Yra net trys vietiniai kipriečiai su „Mitsubishi“ automobiliais, kurie bus greiti. Jie išmano lenktynių specifiką, moka pasirinkti tinkamiausias padangas ir mašinos nustatymus. Žinoma, didesnė konkurencija gali ir padėti laimėti daugiau taškų.
Optimistiškiausiu scenarijumi, jeigu pavyksta laimėti, o konkurentai atsilieka keliomis vietomis, įmanoma sumažinti atitrūkimą čempionate. Šiuo metu esame trečioje vietoje ir tik maksimalus taškų bagažas iš Kipro yra mus tenkinantis rezultatas. Kovosiu dėl pergalės, nes tai, galbūt, svarbiausios sezono varžybos. Nuo jų priklausys tolesnė čempionato eiga mūsų komandai.