Ilgus metus LARČ etapai vykdavo bendradarbiaujant su Latvijos federacija, tačiau nuo 2018 metų ralio kryptis pasisuko į Lenkijos pusę. Nuo to laiko Lietuvoje jau įvyko 3 Lenkijos čempionato etapai Elektrėnuose ir Kelmėje, Lenkijoje – vienas LARČ etapas Mikolaikose. Vienas greičiausių Lietuvos ralio lenktynininkų Dominykas Butvilas bene geriausiai gali vertinti šių pokyčių teigiamas puses – sportininkas trejus metus lenktyniavo užsienio šalyse priklausydamas Lenkijos komandoms.
„Pagaliau vėl turime išvažiuojamajį etapą Lenkijoje. Lenkai drąsesni už mus – jie nori važiuoti į Lietuvos ralio etapus, taip jų pilotai tampa universalesni ir profesionalesni – išmoksta važiuoti tiek ant asfalto, tiek ant žvyro dangos. Mes neturime asfaltinių greičio ruožų, lyg ir prisibijoma startuoti juose kitose šalyse,“ – teigia Dominykas Butvilas. Sportininkas svajoja, kad kažkada įvyktų Lietuvos ralio čempionato etapas Lenkijoje ant asfalto dangos: „tai būtų nerealus iššūkis ir pamoka mūsų pilotams, praplėsiantis akiratį ir atversiantis dar nematytą mėnulio pusę. Pasaulyje bene pusė visų ralių vyksta būtent ant asfalto, kuris mums yra nepažįstamas. Norėčiau, kad tai keistųsi ir pas mus“.
Europos ir Pasaulio ralio čempionatų dalyvių sąrašuose beveik visada galima rasti Lenkijos sportininkų, kurie varžosi dar sudėtingesnėse trasose ir ženkliai konkurencingesnėje aplinkoje. Lietuvoje esame matę eilę užsienio sportininkų, kurie čia lenktyniavo ruošdamiesi didesniems čempionatams. K. Kajetanowicz, A. Lukyanuk, N. Gryazin, M. Marczyk, E. Cais, net dabartinis Pasaulio ralio čempionato lyderis K. Rovanpera yra startavęs „Rally Žemaitija 2016“.
„Lenktynininkui važiuoti naujoje trasoje yra taip pat svarbu kaip krepšinio komandai žaisti prieš kitą komandą, boksininkui kovoti prieš naują varžovą. Naujos trasos gerokai paspartina tobulėjimą, priverčia greitai prisitaikyti prie naujų sąlygų ir sudaryti tikslią stenogramą. Prisiminkime, kad ralio trasose trasos danga lenktynių metu kinta, todėl itin greita adaptacija yra privaloma profesionaliems sportininkams,“ – naujų trasų svarbą aiškina D. Butvilas.
Lenktynininko nuomone, ralio etapai Lenkijoje duoda naudos visai ralio bendruomenei – ralių organizatoriai ir federacijos keičiasi patirtimi, žiniasklaidos dėmesys iš abiejų šalių pusės padvigubina sporto matomumą ir neša papildomas naudas komandoms ir jų partneriams, tiek Lietuvos, tiek Lenkijos ralio fanai mėgaujasi dar nepažįstamais ralio ekipažais ir trasomis.
„Lenkijoje automobilių sportas užima garbingą vietą, nes šis sportas čia turi gilias tradicijas. Netrūksta profesionalių komandų ir sportininkų, ralio bolidai nuo senų laikų buvo naujesni ir pranašesni, nes komandos geba pritraukti didesnį finansavimą. Tačiau mes ralio populiarumu Lietuvoje tikrai negalime skųstis. Lenkai man dažnai komentuoja, kad atvykę į Lietuvos ralio etapą jaučiasi lyg patekę į šventę,“ – šalių ralio skirtumus įvardina sportininkas.
Nors Dominykas Butvilas du metus varžėsi Lenkijos ralio čempionate, tačiau tais metais „Rajd Podlaski“ Balstogės regione nebuvo įtrauktas į čempionato kalendorių. Todėl jam tai bus pirmasis kartas šiose trasose. Stipriausi Lenkijos sportininkai šiais metais koncentruojasi į Europos ir Pasaulio čempionatus, tačiau D. Butvilas tiki, kad konkurencija bus didelė: „Bus išties įdomus ralis, nes mes su kitais lietuviais varžysimės naujose trasose mūsų čempionato įskaitoje, o Lenkijos lenktynininkai savo namų trasose nenorės lengvai atiduoti taurių greičiausiems. Startiniame dalyvių sąraše net 18-a R5 klasės automobilių. Su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi esame nusiteikę maksimaliai kovai!“ – būsimo ralio kovas numato D. Butvilas.
„Rajd Podlaski“ vyks gegužės 21-22 dienomis Balstogės regione Lenkijoje.