Kalbiname Dominyką apie artėjantį „300 Lakes Rally“ ralį Zarasų kraštuose.
– Dominykai, ar tikrai ralio fanai po tokios ilgos tave išvys lietuviškame ralyje?
– Taip! Paskutinį kartą Lietuvos ralio trasose teko važiuoti jau beveik prieš metus – rugsėjo mėnesį ralyje Elektrėnuose. Pačiuose Zarasuose irgi jau seniai nestartavau. Nuo 2013 metų spėjau pasiilgti Zarasų ir „300 Lakes Rally“.
– Gana ilgai negirdėjome apie tavo startus varžybus, kodėl nusprendei startuoti „300 Lakes Rally“?
– Vienas pagrindinių tikslų yra palaikyti gerą formą. Du paskutiniai sezonai buvo labai aktyvūs mano karjeroje. Važiavome įvairiose šalyse, įveikta daug lenktynių Lenkijoje ir Europos ralio čempionate. Daug išmokau ir pamačiau. Nors šį sezoną nedalyvauju nei viename čempionate, vis tiek yra didelis noras išvažiuoti į trasą ir „pagazuot“. Šis ralis – viena geriausių progų tai padaryti Lietuvoje.
– Galbūt vėl planuoji varžytis Lietuvos ralio čempionate?
– Šiais metais Lietuvos ralio čempionate nesivaržau – jau praleidau ne vieną etapą. Kol kas aiškaus plano, kur startuosiu kitais metais dar neturiu, bet lenktynininkas turi visada būti pasiruošęs. Amžiaus ir patirties proporcija kol kas mano pusėje.
– Kaip vyksta pasiruošimas? Kiek iki šio būsimo ralio nesedėjai ralio automobilyje?
– Pasiruošimas vyksta gerai. Nors varžybose nevažiavau, teko treniruoti nemažai sportininkų iš užsienio ir Lietuvos. Dalinimasis savo patirtimi – įdomi ir prasminga veikla. Šį sezoną važiavau su daugiau skirtingų mašinų, nei įprastai. Bet dabar teks iš trenerio kėdės persėsti atgal į mokinio suolą – ralio automobilis „300 Lakes Rally“ taip pat man bus naujas. Jau esu ją bandęs, bet kol kas mažokai pravažiuota kilometrų. Tai greitas automobilis, todėl man prie jo adaptuotis irgi reikės labai sparčiai.
– Ar dažnai rengi tokias pamokas kitiems ralio lenktynininkams? Kas dažniausiai kreipiasi į tave pagalbos tobulinant lenktyniavimo subtilybes?
– Kas keletą savaičių sulaukiu svečių iš Lenkijos. Jiems čia patinka, nes tokių žvyrinių kelių, kaip turime čia, lenkai nematę. Žinoma, jiems paranku ir tai, kad po kelių metų „Subaru Poland Rally Team“ komandoje neblogai pramokau lenkų kalbą. Turiu mokinių, kurie angliškai kalbėti net neketina. Tada jau tenka palaužyti liežuvį man pačiam.
Daugiausia treniruotis nori tie, kurie supranta perduodamos patirties naudą ir vertę. Savaitgalį padirbėjęs su greitu lenktynininku pagreitėsi daugiau, nei pusę sezono dirbdamas savarankiškai. Žmonės, kurie taupo laiką ir nori rezultatų, susiranda ir mano numerį.
– Zarasų trasas pažįsti itin gerai, kokius rezultatus tikitės parodyti?
– Norėčiau pademonstruoti konkurencingą tempą. Žinau, kad Lietuvos lenktynininkai nesnaudžia, visi treniruojasi ir greitėja. Galiu tik tikėtis, kad mano turimas automobilis nenusileis konkurentams, o mes su Renatu nedarysime klaidų. Rezultatą galima tik spėlioti, palieku tai lažybų bendrovėms.
– Ar trasoje sirgaliai tave išvys standartiniame ekipaže, kurį buvo įpratę matyti ralio trasose Lietuvoje?
– Kaip jau minėjau, automobilis kiek kitas. Sirgaliai mus geriausiai pažinojo „Mitsubishi Evolution X“ arba „Subaru WRX STI“ automobilyje. Dabar startuosiu su „Mitsubishi Lancer Evolution IX“ bolidu ir man tai bus pirmas ralis su šiuo „mitsu“. Jis kiek skiriasi nuo mūsų turėtos mašinos, todėl nuo pirmųjų kilometrų dar komfortiškai nesijausime. Nepaisant to, galiu pasidžiaugti, kad į šturmano kedę sės mano bendražygis Renatas Vaitkevičius, su kuriuo mes jau ne kartą bandėme užkariauti Zarasus. Atėjo laikas dar vienam bandymui.
– Kokia tavo nuomonė apie „300 Lakes rally“?
– Aš manau, kad tai renginys, be kurio nenorėčiau įsivaizduoti savo vasaros. Trasos Zarasuose įdomios ir techniškos, o pats miestas labai draugiškai priima visą ralio karavaną. Žiūrovai, prisižiūrėję ralio mašinų prie trasos galės išvysti ir pabendrauti su lenktynininkais Zaraso saloje, kur po finišo visi neskuba skirstytis (kaip gi be koncerto?). Mano nuomone, šiam renginiui nieko netrūksta, todėl apsilankyti yra būtina, o dar geriau – sudalyvauti.
– Ko palinkėtum savo ir viso ralio sirgaliams?
– Sirgaliams linkiu nesusirgti ir atvažiuoti į Zarasus. Jeigu lis – nieko tokio, jeigu švies saulė – dar geriau. Svarbu nesusitikti trasoje, nebent šalia jos.