Dalis šių pranešimų buvo labai tikėtina, tačiau bent vienas jų – kiek nelauktas. Informacijos atsiradimo greitis dargi mums byloja, kad komandos ir pilotai derėjosi jau seniai – per mažiau, nei dvi paras, tokie sprendimai retai priimami.
Ech, Sebastianai, Sebastianai…
Neatitinkantį jo nuopelnų „Ferrari“ pasiūlymą Sebastianas suprato teisingai – italai nebenorėjo jo matyti savo ekipoje ir, greičiausiai, jau buvo pasirašę preliminarų kontraktą su C.Sainzu. Jiems beliko tik išlaukti, kol pats S.Vettelis pajudės. Ir jis pajudėjo.
Situacija kažkuo primena Fernando Alonso ir „Ferrari“ išsiskyrimą, bet yra esminių skirtumų:
- Ispanas turėjo „planą B“ t.y. pasiūlymą iš „Honda“ – „McLaren“;
- Jis du kartus buvo labai arti titulo ir nedarė tiek/tokių klaidų.
Maniau, kad Sebastianas irgi turi savo „planą B“, bet panašu, kad to nėra – jokių derybų su „McLaren“ net nebuvo, tad Vetteliui šviečiasi atsisveikinimas su F-1, nebent jam kažkokiu stebuklingu būdu pavyktų įkalbėti Toto Wolffą priimti jį į „Mercedes“, kuo šiuo metu aš labai abejoju. Ypač po kelių pastarųjų metų, kai S.Vettelio vertė akivaizdžiai sumažėjo. Ne be jo paties prisidėjimo.
Vis dar sunku patikėti, kad S.Vettelis išėjo „į niekur“. Tai labai nepanašu į jį. Tokį pasirinkimą suprasčiau tik su sąlyga, jei vokietis „kabina šalmą ant vinies“.
Beje, prisimenant F.Alonso istoriją italų ekipoje – man tas laikas asocijuojasi ne tik su jo statusu ir Felipe Massos „pastūmimais“ į šoną, bet labiausiai – dėl jo stulbinančių rezultatų, vairuojant raudoną bolidą – pvz. 2012 m. pergalės Valensijoje ar įtemptų lenktynių (ir pergalės) 2010 m. Singapūre.
Tuo tarpu S.Vettelį aš prisiminsiu, deja, dėl jo klaidų. Dėl aibės klaidų, iš kurių pačios apmaudžiausios ir visiškai nereikalingos / išvengiamos / nelaiku atliktos būtų:
- 2017 m. Azerbaidžano GP metu įvykęs „proto užtemimas“;
- 2017 m. Singapūro GP starto avarijos sukėlimas;
- 2018 m. Vokietijos GP išslydimas iš trasos*, lyderiaujant;
- 2019 m. Brazilijos GP avarija su C. Leclercu.
* Esu šventai įsitikinęs, kad ta nelemta klaida Vokietijoje sukėlė Sebastianui nepasitikėjimo savimi, o ir nervingu bolidu, pojūtį, kuris materializavosi į 5 (PENKIS!) „suktukus“ – 2018 m. Italijoje, 2018 m. Japonijoje, 2018 m. JAV, 2019 m. Bahreine ir 2019 m. Italijoje.
Daugiau apie F1 skaitykite autoriaus tinklaraštyje.
Pats stebiuosi, kaip apibūdinau ispano ir vokiečio karjeras „Ferrari“, nes tarp S.Vettelio ir F.Alonso aš tikrai rinkčiausi Sebastianą. Bet... faktai yra faktai. Jokių kontrargumentų.
Kiti pasikeitimai
Kaip ir buvo laukta, C.Sainzas taps Charleso Leclerco partneriu – pasirašyta dviejų metų sutartis. Šioje istorijoje visi yra patenkinti, ir tai yra labai svarbu – tai sukuria reikiamą teigiamą atmosferą komandos viduje.
Kaip Sainzui seksis kovoti su Leclercu – bus labai įdomu pamatyti, kadangi ispanas yra pakankamai greitas. Anksčiau, lenktyniaudamas „Toro Rosso“, ne ką nenusileido Maxui Verstappenui, o svarbiausia – jis yra pakankamai protingas trasoje ir už jos ribų. Tas itin pravers jam ir ekipai.
Labiau netikėtas buvo kitas sujudimas – D.Ricciardo persikėlimas į „McLaren“. Priminsiu, jog ekipos vadovas Zakas Brownas viliojo Danielį dar 2018-ais, tačiau australas pasirinko žymiai komfortiškesnes finansiškai sąlygas „Renault“. Išvydęs prancūzų ekipą iš vidaus, jos galimus planus ateičiai, bei žinodamas apie „McLaren“ perėjimą prie „Mercedes“ jėgainių jau kitąmet, Ricciardo apsisprendė greitai. Šis perėjimas taip pat gali būti signalu apie galimą „Renault“ pasitraukimą iš F-1 po 2020 metų. Galbūt, galbūt…
Šioje istorijoje kvailio vietoje liko „Renault“ vadovas Cyrilas Abiteboulis, sau įprastu pagiežingai sarkastišku būdu jau spėjęs netiesiogiai sukritikuoti pasitrauksiantį pilotą.
Kodėl kvailio vietoje? Nes jis įkalbėjo Ricciardo atvykti į „Renault“, nes jis pasiūlė jam didžiulį honorarą (trečią pagal dydį tarp pilotų 2019 m., iškart po L. Hamiltono ir S. Vettelio – apie 20 mln. EUR), nes jis įtikino „Renault“ vadovybę, kad australas atvyksta ilgam ir vertas tų pinigų.
Bijau, kad Cyrilas liks ne tik kvailio vietoje, o kvailio vietoje be darbo…
Laisva vieta
Pastebėjote, kad netikėtai atsirado laisva vieta „Renault“, ar netyčia tas faktas praslydo sumaištyje?
Kai kur jau rašoma, kad prancūzai susitarė su Fernando Alonso dėl jo sugrįžimo, kitur kalbama apie Nico Hulkenbergo „sugrąžinimą iš pensijos“, treti paišo šią vietą S.Vetteliui (nesuprantu tokios versijos).
Yra dar viena – Valtteri Bottas iš „Mercedes“, kadangi jo vietą galimai užims S. Vettelis.
Kol kas spėčiau, kad tinkamiausias ir įtikinamiausias scenarijus yra F.Alonso. Toliau – nespėliosiu.
Logiška?
P.S. Vis dar sunkiai suvokiu kaip S.Vettelis, žinant jo šaltą ir analitinį protą (ne trasoje), atsidūrė „niekur“. Logiškai mąstant, net su prastomis „Ferrari“ sąlygomis jis galėjo sutikti. Kadangi, norint ir toliau lenktyniauti, kitų vietų paprasčiausiai nebūtų buvę.
Vienintelė įtikinama versija (jei Sebastianas nenusprendė trauktis visiškai, t.y. atsisveikinti su F-1 po šio sezono) yra… tik „Mercedes“.
2020 m. kalendorius
Ką tik iškepta bandelė – maksimaliai konkretus šio sezono kalendorius.
Jame – net 19 etapų, net 12 jų vyks vos su savaitės pertrauka, įskaitant keturių iš eilės GP „maratoną“ – nuo Azerbaidžano iki Japonijos GP.
O štai sezono paskutinio „Grand Prix“ data numatyta likus vos 2 savaitėms iki Kalėdų!
Liepos 5 d.: Austrijos GP,
Liepos 12 d.: Austrijos GP 2,
Liepos 26: D. Britanijos GP (arba Vokietijos GP),
Rugpjūčio 2: D. Britanijos GP 2 (arba Vokietijos GP),
Rugpjūčio 9: Vengrijos GP,
Rugpjūčio 23: Ispanijos GP,
Rugpjūčio 30: Belgijos GP,
Rugsėjo 6: Italijos GP,
Rugsėjo 20: Azerbaidžano GP,
Rugsėjo 27: Rusijos GP,
Spalio 4: Kinijos GP,
Spalio 11: Japonijos GP,
Spalio 25: JAV GP,
Lapkričio 1: Meksikos GP,
Lapkričio 8: Brazilijos GP,
Lapkričio 22: Vietnamo GP,
Lapkričio 29: Bahreino GP,
Gruodžio 6: Bahreino GP 2,
Gruodžio 13: Abu Dabio GP.
Ar įvyks visi 19? Sunku pasakyti, nes visi suprantame, kokiomis sąlygomis ir kokioje nežinomybėje gyvena. Kol kas aišku tik viena – pirmas ketvirtadalis/trečdalis etapų vyks be jokių žiūrovų.