Lenktynininkams reikės įrodyti ne tik savo gebėjimus prie virtualaus automobilio vairo virtualioje trasoje, bet ir savo fizinius bei psichologinius gebėjimus, ypatingai reikalingus lenktynėse prie tikro automobilio vairo.
Iš dalyvių reikalaus daugiau
„Ne paslaptis, kad simuliatoriuje važiuoti daug paprasčiau: vairuotojo neveikia išcentrinės jėgos, nevargina karštis, o maža klaidos kaina, kurią galima ištaisyti „restart“ mygtuku nesukelia streso. Tikrose lenktynėse vairuotojams tenka susidurti su gerokai daugiau iššūkių, tad šiemet greičiausiems dalyviams teks įveikti daugiau iššūkių, kurie mums parodys tikruosius talentus, galinčius lenktyniauti aukščiausiame lygyje“, – aiškino „Dream 2 Drive“ projekto iniciatorius Tauras Tunyla.
Šiemet greičiausiems dalyviams teks įveikti daugiau iššūkių, kurie mums parodys tikruosius talentus, galinčius lenktyniauti aukščiausiame lygyje, – aiškino T.Tunyla
Pirminė „Dream 2 Drive“ projekto idėja – surasti talentus prie vairo ir suteikti jiems galimybę žengti į tikro automobilių sporto pasaulį. Ne paslaptis, kad šis užsiėmimas yra brangus ir toli gražu ne visi gali tai sau leisti, kad ir kaip gerai vairuotų. Šis čempionatas leidžia išaiškinti geriausius iš geriausių neatrastus talentus, o prizas – vieta profesionalioje „Tauras Racing“ lenktynių komandoje su ilgalaikėmis perspektyvomis. Bet šiemet laimėdami kelis virtualius tarpusavio sprinto lenktynių dėl pozicijų važiavimus, kaip ankstesniais metais, dalyviai šansų patekti į finalą dar neužsitikrins. Jiems reikės įrodyti ir savo fizinį bei psichologinį pasiruošimą bei įgūdžius prie tikro lenktyninio automobilio vairo.
Pusfinalininkai – prie lenktyninio automobilio vairo
16 greičiausiųjų „Dream 2 Drive“ atranką praėjusių dalyvių jau šį šeštadienį, gegužės 25 dieną pasiskirstys į dvi grupes. Vieni lėks į Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromą, kiti – į Kauną pas lenktynininkų fizinio pasiruošimo trenerį Mindaugą Pocių ir pas trenerį Joną Dereškevičių, po pietų – apsikeis savo veikla.
Šiauliuose pretendentų į lenktynininko karjerą laukia tikro lenktynėms ruošto „Dream 2 Drive Junior“ komandos „Volkswagen Sciroco GT24“ testai. Kiekvienas dalyvis turės galimybę jį išbandyti autodrome esančioje trasoje, o projekto koordinatoriai tikrins jų gebėjimą valdyti tikrą mašiną.
„Šiauliuose turėsime tam tikrą trasos konfigūraciją, kurią kiekvienas dalyvis važiuos po tris kartus. Du bus įskaitiniai, matuosime laiką. Žiūrėsime ne tik trasos įveikimo laiką, po lenktynių išsitrauksime visus duomenis ir vertinsime, kaip efektyviai vairuotojai vairuoja: kaip stabdo, kaip greitėja, kaip sukioja vairą“, – aiškino T. Tunyla.
Fiziniai ir psichologijos testai
Tuo tarpu Kaune jų laukia dar sudėtingesni išbandymai. „Fitness to race“ treneris Mindaugas Pocius tikrins pretendentų fizines savybes. Jis tikrins vairuotojų reakciją, matymą, ištvermę ir gebėjimą koncentruoti dėmesį ir atlaikyti įtampą.
„Reakcija lenktynėse itin svarbi dėl visiems savaime suprantamų priežasčių. Važiuojant automobiliams milžinišku greičiu įvykiai įvyksta itin greitai, tad ir reaguoti reikia žaibiškai. Itin svarbu yra ištvermė. Ypač ilgų nuotolių lenktynėse. Vairuotojams įkaitusiame salone tenka būti ilgą laiką, o kūną veikiančios perkrovos vargina. Nuovargis daro įtaką koncentracijai, kai ji sumažėja, kenčia rato įveikimo laikai, pasipila itin brangiai kainuojančios klaidos“, – aiškino Mindaugas Pocius.
Taip pat kiekvienas į TOP16 patekęs virtualių lenktynių čempionato dalyvis Kaune susitiks ir bene daugiausiai greitų lenktynininkų išugdžiusiu automobilių sporto psichologu Jonu Dereškevčiumi. Ne kavos su sausainiais. Dar vienam išbandymui. Psichologijos testui.
Dalyviai atsakinės į ne visai su automobilių sportu susijusius klausimus, bendraus su pačiu Jonu, kuris vėliau išsiaiškins, kurie vaikinai geba priimti geriausius sprendimus, blaiviai mąstyti net esant stresinėms situacijoms ir kurie iš jų labiausiai orientuoti į tikslo siekimą ir turi čempionišką gyslelę savo kraujyje.
Šį šeštadienį bus tik pirmasis pusfinalio išbandymas. Dar vienas laukia kitą šeštadienį, birželio pirmąją. Tada Visi 16 dalyvių susitiks vienas su kitu virtualioje trasoje ir lenktyniaus tarpusavyje trijuose skirtinguose žieduose trimis skirtingais automobiliais. Tai parodys, kurie greičiausiai geba prisitaikyti prie skirtingų aplinkybių.
Virtualios lenktynės ir fiziniai, psichologiniai bei vairavimo testai šiemet turės vienodą svorį sprendžiant kas pateks į finalą. Trys lenktynės ir trys papildomi testai turės vienodą taškų vertinimo skalę. Surinkę daugiausiai balų pateks į finalą. O jau birželio 8 dieną finalo metu paaiškės naujasis Lietuvos virtualių žiedinių lenktynių čempionas, ir ankstesnių laimėtojų – Martyno Sidunovo ir Domanto Ladausko komandos draugas.