Lietuva sužavėjo
N.Gunnas neslėpė jau šių metų pradžioje susižavėjęs Lietuvos šoninio slydimo kultūra: „Šių metų pradžioje lankiausi „drifto“ varžybose „Žalgirio“ arenoje – tada supratau, kad „Drift Allstars“ rugpjūčio mėnesį bus didelis renginys“, – pasakojo organizatorius.
Labiausiai airį sužavėjo Kauno savivaldybės leidimas daryti varžybas miesto centre: „Kaunas yra antras miestas, leidęs daryti tokio lygio „drifto“ varžybas centrinėse gatvėse.“
„Tai – didelė miesto savivaldybės parama. Galime jai tik padėkoti už nemenką pagalbą autosportui, ne tik mūsų renginio metu“, – pridėjo kartu su N.Gunnu atvykęs „Drift Allstars“ Lietuvoje organizatorius Antanas Kyguolis.
Tačiau labiausiai N.Gunną sužavėjo žiniasklaidos dėmesys. Jo teigimu, Lietuvoje informacinių partnerių ir kitų žiniasklaidos priemonių skiriamas dėmesys buvo didžiausias per visą „Drift Allstars“ istoriją, tad abejonių, ar verta 2014-ųjų etapą rengti mūsų šalyje, nėra daug.
„Lietuva kaip šalis? Patiko ir nustebino ne tik mane. Dauguma iš vakarų valstybių atvykusių „drifterių“ stebėjosi tiek šalies išsivystymo lygiu, tiek pačiu renginiu, kurio mastus pasiekia toli gražu ne kiekvienos šoninio slydimo varžybos vakarinėje Senojo žemyno dalyje“, – pagyrų šaliai negailėjo britas.
Rytų Europa – „drifterių“ kraštas
Europos čempionatu vadinamos „Drift Allstars“ varžybos anksčiau labiau orientuodavosi į Vakarų Europą – dauguma renginių vykdavo Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ar Prancūzijoje.
„Šiemet nusprendėme daugiau etapų surengti Skandinavijoje ir Rytų Europoje – geriausi žemyno „drifteriai“ vis tik yra čia“, – regioną gyrė N.Gunnas. Jis pridūrė, kad šiose šalyse „Drift Allstars“ sulaukė kur kas daugiau palaikymo ir susidomėjimo – tiek iš žiniasklaidos priemonių, tiek iš pačių „drifterių“ ar komandų.
Geriausi „drifteriai“ – Rytų Europoje ir Skandinavijoje
„Atvirai sakant, tokio didelio žiniasklaidos susidomėjimo nesitikėjome. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje turime daug automobilių sporto rūšių ir „driftas“ ten nėra populiarus. Lietuvoje šis sportas gerokai populiaresnis“, – palygino N.Gunnas.
Paprašytas palyginti sportininkus iš skirtingų valstybių, „Drift Allstars“ įkūrėjas daug negalvojo ir išskyrė Rytų Europos bei Skandinavijos šalis, Latviją, Norvegiją, Suomiją, Lenkiją ir kitas: „Prancūzai ir kiti vakarų europiečiai yra kur kas žemesnio lygio „drifteriai“ nei jūs“.
Šiuo metu iki Europos čempionatu vadinamo „Drift Allstars“ čempionato pabaigos likus vienoms varžyboms, bendroje įskaitoje pirmauja suomis Juha Rintanenas, antras – latvis Janis Eglite, o trečias – lenkas Dawidas Karkosikas.
EEDC – labiau draugas nei konkurentas
Rytų Europos „driftingo“ čempionatas (EEDC) nėra konkurentas „Drift Allstars“ varžyboms. „Renginių datas dėliojame taip, kad „drifteriai“ galėtų dalyvauti abiejose serijose“, – pasakojo N.Gunnas.
Renginių organizatorius pridūrė, kad rugpjūčio pabaigoje buvo surengtos savotiškos šių dviejų čempionatų dalyvių varžybos Vengrijoje – čia vienu metu vyko EEDC ir „Drift Allstars“ etapai.
„Mūsų „drifteriai“ pasirodė geriau – iš pirmų keturių pozicijų trys buvo užimtos „Drift Allstars“ dalyvių“, – šyptelėjo britas.
2014 m. „Drift Allstars“ sugrįš į Lietuvą
„Planai kitiems metams yra dideli. Renginys Lietuvoje turėtų būti bent dvigubai didesnis“, – teigė N.Gunnas. Vieta Kaune – ta pati?
„Šito sakyti dar negaliu. Bet kokiu atveju, orientuojamės vėl daryti renginį miesto gatvėse. Su daugiau tribūnų ir kitų patogumų žiūrovams“, – komentavo A.Kyguolis.
„Didžiojoje Britanijoje mes galime tik pasvajoti apie „drifto“ renginį gatvėje. Tai – nelegalu. Tad mūsų sportininkai renkasi lenktynių trasose“, – pridėjo svečias iš Airijos.
Kitiems metams yra planuojama daryti aštuonis „Drift Allstars“ etapus, dviem daugiau nei šiemet. „Tikslias datas paskelbsime kuo greičiau. Manau, rudenį“, – užtikrintai teigė N.Gunnas.