Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Drifteriai“ kyla į kovą: reikalauja grąžinti „Majami Driftland“ trasą prie Marijampolės

Lietuvos automobilių sporto federacijos(LASF) drifto komiteto pirmininkas Linas Ramoška išplatino pranešimą, kuriame informuoja apie uždarytą „Majami Driftland“ Puskelniuose, šalia Marijampolės.
Drifto automobilių paruošimas varžyboms
Drifto automobilių paruošimas varžyboms

Pranešime teigiama, kad jau pusmetį Marijampolėje vyksta diskusijos: kaip pasielgti su „Majami Driftland“ trasa? Gyventojai skundžiasi triukšmu, o sportininkai tikina, jog ši vieta sukuria daugiau naudos nei žalos.

Istorija pasiekė atomazgą, kai trečiadienį savo „Facebook” paskyroje Seimo narys Dainius Gaižauskas paskelbė, kad situacija suvaldyta – šonaslydžio veikla uždrausta. Klausimą, ar tai geriausias sprendimas, kelia ne tik treniruočių vietą pamėgę sportininkai, bet ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) drifto komiteto pirmininkas Linas Ramoška.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dainius Gaižauskas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dainius Gaižauskas

Seimo nario paaiškinimas

Dainius Gaižauskas savo FB paskyroje situaciją paaiškino taip:

„2019 gruodžio 9 d. savo FB paskyroje informavau, kad į mano biurą kreipėsi grupė marijampoliečių, kurie daugiau nebegali taikstytis su šoninio slydimo drift automobilių sporto entuziastų elgesiu Puskelnių gyvenvietėje.

Tąkart Puskelnių, Pietarių bei Dženčialaukos kaimų gyventojai informavo, kad baigia surinkti daugiau kaip 1000 parašų. Visi jie skundėsi nepakeliamu triukšmu ir svylančių padangų kvapu. Taip pat buvo nusivylę, kad niekaip nepavyksta išspręsti problemos.

Po šio kreipimosi į mano biurą atlikome kompleksą veiksmų ir štai po poros mėnesių galima teigti, jog problemos nebeliko.

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Marijampolės departamentas informavo, kad automobilių šonaslydžio varžybų/treniruočių Puskelnių kaime daugiau nebebus.

Oficialu – įmonė, organizavusi drifto varžybas, nepašalino nustatytų pažeidimų iki nustatyto termino, todėl jos veikla aukščiau nurodytu adresu nutraukta neterminuotam laikotarpiui.

Tebūnie tai dar vienas pavyzdys, kai susivienijus, Marijampolėje, atstatyti teisingumą ne taip ir sunku.“

Seimo nariui nesvarbus jaunimo laisvalaikis?

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Linas Ramoška
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Linas Ramoška

„Susidariusi situacija nėra pirmoji pasaulyje. Jaunimas rado vietą sportuoti, treniruoti savo vairavimo įgūdžius, bei ruoštis varžyboms. Visos šios veiklos šalutinis poveikis – sukeliamas triukšmas.

Ar verta visus teigiamus šio reikalo aspektus aukoti dėl vienos problemos? Na, anot į klausimo sprendimą įsijungusio Seimo nario Dainiaus Gaižausko, taip – verta.

Deja, aš šiuo atveju drįstu nesutikti. Kol kas Lietuva negali pasigirti, jog turi geriausius vairuotojus pasaulyje. Kol valdžios vyrai problemas sprendžia draudimais, radarais ir bandymu sulėtinti judėjimą, automobilių sportas sukelia tokį, galima sakyti, šalutinį poveikį – išmoko žmones vairuoti. Iškritus pirmam sniegui kažin ar išgirsite kurį nors Lietuvos autosporto žmogų besiskundžiantį, jog gatvės nepabarstytos, ar nenuvalytos – jie geba susitvarkyti su esama situacija, nes turi aukštesnius nei vidutinius vairavimo sugebėjimus.

Būtent tokių ir mokė treniruočių vieta Marijampolės pakraštyje – mokydamiesi valdyti slystantį automobilį, patirdami šoninį slydimą, žmonės nesunkiai su tuo susitvarkys ir esant sunkioms vairavimo sąlygoms. Pats ne kartą esu išvengęs avarijų, kai kiti vairuotojai padaro klaidų ir man belieka pasitraukti jiems iš kelio. Bet, matyt, reikia suvokti esamą situaciją plačiau: gyventojai nepatenkinti ir tai yra visiškai suprantama. Tuo tarpu p. Gaižausko partijos reitingai beviltiškai kritę, tad šansas pabūti herojumi vietinių rinkėjų akyse buvo tiesiog per daug svarbus“, – teigia Linas Ramoška.

Anot šonaslydžio komiteto pirmininko L.Ramoškos, jis bendravo su D.Gaižausku ir šis buvo pažadėjęs išklausyti visas puses, bei ieškoti kompromiso, tačiau nei diskusijos, nei susitarimo, kuris bent iš dalies džiugintų abi konflikto puses, deja, nebuvo sulaukta.

„Iš pradžių man iš tiesų padarė įspūdį p. D.Gaižausko objektyvumas. Teko su juo bendrauti dar praeitų metų gruodį ir jis patikino, kad neabejotinai įsigilins į situaciją, išklausys abi puses, susitiks su manimi ir tada padės ieškoti kompromiso.

Bėda ta, kad man taip ir nepavyko išvysti D.Gaižausko, nes mūsų planuotą susitikimą teko atšaukti – Seime buvo priimamas biudžetas ir, jeigu sekėte veiksmą, tai „Valstiečių ir žaliųjų“ vedama koalicija ėmėsi neįtikėtinų veiksmų tam, kad biudžetas būtų patvirtintas...

Kol galvojome, kad procesas sustojęs dėl švenčių ir kitų aplinkybių, reikalai judėjo į priekį. Šiandienos pergalingas D.Gaižausko pranešimas mums reiškia prarastas dvejas varžybas iš Lietuvos drifto čempionato kalendoriaus. Turbūt sutiksite, jog dvi datos metuose matyt nesužlugdys Marijampolės miesto ramybės ir nepražudys netoliese gyvenančių žmonių, kaip ir, tarkim, kas mėnesį įvykstanti treniruotė. Tačiau tokie kompromisai nedomina Seimo nario. Pagal dabar jau nusistovėjusią partinę liniją, draudimas yra geriausias sprendimas. Apmaudu“, – apgailestauja Linas Ramoška.

Trečiadienio popietę kilus šurmuliui dėl minėto įrašo, Lietuvos drifto bendruomenė nusprendė išreikšti savo nuomonę pažymėdami įrašą ašarojančiu ištiktuku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos