Lietuvišku šampanu aplaistytą „Subaru Impreza“ nuo šiol vairuos Prancūzijos ralio lenktynininkas Maxime Perrin. Iki šiol jis lenktyniavo „BMW 135“ automobiliu ir nutarė persėsti į galingesnį, visais ratais varomą automobilį. Prancūzui tai bus nauja patirtis, o štai likęs be mašinos Vaidotas Žala jau dairosi technikos, kuria kovos kitais metais.
„Prancūzijos sportininkas susirado skelbimą internete, paskambino ir atvažiavo išbandyti mūsų automobilio. Po surengto bandomojo pavažinėjimo jam patiko mūsų automobilio būklė, paliko gerą įspūdį variklio galia ir sukirtome rankomis. Manau prancūzo pasirinkimą nulėmė tai, kad automobilis buvo puikiai prižiūrėtas ir tikrai geros būklės. Dabar jam teks pasikeisti pakabą į pritaikytą asfaltui, nes Prancūzijoje dauguma ralių vyksta ant šios dangos“, – nė kiek nenusivylęs tuo, kad neteko savo automobilio, pasakoja Vaidotas Žala.
„Dabar mums teks pirkti naują techniką. Manau, tai į gerą, nes savo „Subaru“ galimybes puikiai pažįstu ir norėjosi ko nors modernesnio ir greitesnio,“ – sako V. Žala.
Taip Lietuvos ralio čempionatas neteko vieno iš nedaugelio „Subaru“ markės automobilių. Jų belieka vos pora, tad ir kitais metais lietuviško ralio trasose dominuos „Mitsubishi“ markės technika. Panašu, kad ir „Trygg Racing“ komandos lyderis Vaidotas Žala pakeis automobilio markę.
„Iš esmės „Subaru“ Lietuvoje menkai prigijo dėl trasų specifikos. Ilgos tiesiosios ir dažnos sankryžos reikalauja ne tik sportinio meistriškumo, bet ir nepriekaištingų automobilio parametrų. „Subaru“ šioje vietoje šiek tiek atsilieka nuo „Mitsubishi“. Kita vertus, tai buvo puikus automobilis mokytis suvaldyti keturis varomus ratus su turbina. Kadangi mokymosi procese neišvengsi klaidų, galimybės ekonomiškam remontui yra labai svarbios. „Subaru Impreza STI“ daug kėbulo dalių galima „pasiskolinti“ iš paprastos „Impreza“, todėl atstatant automobilį po avarijos sutaupomos įspūdingos sumos,“ – pasakoja V. Žala.
Sportininkas, besitikintis kitais metais dar pagreitėti, pagrįstai savo žvilgsnį kreipia didžiausio „Subaru“ konkurento link. Tačiau užbėgti įvykiams už akių nereikėtų – technikos dar tik dairomasi, sportinių automobilių rinkoje pasiūlymų nemažai, tačiau kainos tarp „Subaru“ ir „Mitsubishi“ skiriasi ženkliai.
„Dabar autosporto rinkoje yra pats prekymetis, prieš naują sezoną daug kas suka galvą apie technikos pirkimą ar pardavimą. Visai kaip turguje sekmadienį,“ – juokauja V. Žala.
Bet kokiu atveju lenktynininkas tikisi suspėti startuoti pirmajame Lietuvos ralio čempionato etape sausio pabaigoje. Šturmano kėdę ir vėl užims Vaidoto brolis Žygimantas Žala. Praėjusį sezoną abu broliai užbaigė skambiu akordu – pergale Druskininkų ralyje ir tai paskatino juos toliau važiuoti kartu. Sportininkai nežada kardinaliai keisti ir komandos – jie vis dar atstovaus „Trygg Racing“, o techniką prižiūrėti patikės EAMV komandai, kurios darbu Vaidotas liko patenkintas.
„Jau po poros savaičių vyksime į Baltarusijos ralį, tačiau ten man teks kiek pakeisti amplua. Nenoriu užbėgti įvykiams už akių, tad palaukim dar pora savaičių,“ – paslaptingai šypsosi V. Žala ir žada savo gerbėjams būsimą sezoną pateikti ir daugiau siurprizų.