„Rally Classic“ finišas ir čempionato finalas
Druskininkų ralis vainikavo šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionatą. Penkiuose etapuose lenktynininkai susidūrė su įvairiais iššūkiais: lūžo technika, klydo vairuotojai, teko išgyventi ir avarijas. Jau prieš paskutinius greičio ruožus buvo aišku, jei nekils sunkumų, ralio čempionu turėtų tapti penktame etape trečią vietą užėmęs Giedrius Notkus. Taip ir įvyko.
Po dviejų naktinių greičio ruožų G.Notkus teigė, kad naktis buvo karšta ir sudėtinga. Lenktynininkas pasakojo, kad jautė spaudimą, mat reikėjo ir nuo kelio nenulėkti, ir automobilio nesugadinti, o dar ir tempą palaikyti. Visgi sportininkas pasirinko saugesnį važiavimo variantą.
„Naktį negali maksimaliai greitai važiuoti, blaiviai važiuoti ir svarbiausia – pasiekti finišą. Aš manau, kad mums tai ir pavyko. Žinoma, visada norisi geriau, bet esame patenkinti. Naktį buvo pakankamai geras kelias, nebetrukdė provėžos, matomumas buvo geras, nebuvo rūko ir dulkių, todėl reikėjo tik gero susikalbėjimo su šturmanu“, - pasakojo G.Notkus.
Geromis važiavimo sąlygomis džiaugėsi ir bendroje įskaitoje antrą vietą pelnęs Vaidotas Žala. Lenktynininkas teigė, kad naktis buvo daug geresnė nei tikėjosi.
„Nors bijojome, kad 11 greičio ruožas po sprinto bus sudėtingas, tačiau po važiavimo nusiskundimų neturime. Galėčiau pasakyti, kad paskutiniai du greičio ruožai, kuriuos turėjome įveikti naktį, buvo patys maloniausi“, - po lenktynių kalbėjo V.Žala.
Lenktynininkas teigė, kad 12 greičio ruožas (paskutinis) buvo pats sudėtingiausias ne tik šiame etape, tačiau ir visame čempionate.
V.Žalos šturmanas Andris Malnieks sakė, kad naktinės lenktynės visada yra gana sunkios, ypač tokios, kai reikia važiuoti tarp medžių. Visgi šturmanas džiaugėsi, kad tiek jis, tiek Vaidas padarė viską labai gerai.
„Per visą sezoną nė viename etape mes neturėjome naktinių greičio ruožų, todėl šiandien visi jautė įtampą, tačiau kaip galime matyti, dauguma jų saugiai pasiekė finišą. O tai yra fntastiška“, - emocijomis dalijosi Andris Malnieks.
Atnaujinta 17:30 val.
Septintajame greičio ruože avariją patyrė Šarūno Aleknavičiaus ir Edvino Žulio ekipašas. 15min skaitytojui Andriui Ivoškai pavyko užfiksuoti, kaip automobilis vertėsi, tačiau atsistojo ant ratų. Laimė, lenktynininkai nenukentėjo.
Atnaujinta 15:40 val.
Įpusėjus 7 greičio ruožui organizatoriai pranešė, kad panaikinamas 8 greičio ruožas. Organizatoriai patikino, kad greičio ruožas panaikintas dėl saugumo. Mat trasoje susidarė didelės provėžos.
Atnaujinta 15:32 val.
Penktame greičio ruože avariją patyrė Benediktas Vanagas. Kas tiksliai nutiko dar nėra aišku, tačiau varžybų sportininkas nebetęs.
„Antroje sekcijoje ypač laisvas gruntas. Lėtame posūkyje vėžėje radome tai, kas buvo tvirtesnis nei „BlackGhost“ pakaba. Po to pasirodė liepsna. Ją užgesinome“, – po avarijos socialiniame tinkle paskelbė B.Vanagas.
Atnaujinta 14:50 val.
Dar net neįpusėjus raliui savo važiavimus baigti buvo priversta Manto Kutkos ir Mindaugo Vijeikio komanda.
Pirmieji greičio ruožai – išbandymas
„Rally Classic“ jau po pirmųjų greičio ruožų išbandymu tapo ne vienam lenktynininkui. Nerijus Malasevičius jau po pirmojo greičio ruožo buvo priverstas nutraukti važiavimus. Kas tiksliai nutiko lenktynininko automobiliui, dar kol kas neaišku, Visgi socialiniuose tinkluose „Broliai Racing“ komanda skelbė, kad bandys tęsti ralį pagal „Super Rally“ taisyklę.
Ketvirtajame greičio ruože daug brangaus laiko prarado Benediktas Vanagas – išlūžo automobilio galinis ratas. Kaip tai nutiko, teigė nežinantis nė pats lenktynininkas.
„Greitame posūkyje, išeinant iš posūkio, vėžėje pajutome suptelėjimą. Daugiau net negaliu pakomentuoti, kas tai buvo, nes sunku pasakyti. Galbūt atsikasė koks akmuo. Nuo stipinų nutrūko ratas, tačiau automobilis tikrai gali važiuoti toliau. Tik gaila, nes praradome nemažai laiko“, – po keturių greičio ruožų kalbėjo B.Vanagas.
Giedrius Notkus pirmojo techninio aptarnavimo metu pasakojo, kad važiuodamas susidūrė su kita problema – svetimu automobiliu.
„Šis automobilis yra silpnesnis nei mūsų, todėl važiuojant atrodo, kad automobilis netraukia, dėl to yra sunku važiuoti ir tai labai jaučiasi. Su automobiliu apsiprasti taip pat neturėjau laiko. Vakar vakare išvažiavome tik susireguliuoti žibintus, tačiau važiavome kelių eismo režimu. Dėl šio priežasties dabar pirmus greičio ruožus važiavome kiek lėčiau, tačiau į pabaigą automobilį jau kažkiek pajaučiau ir pradėjome važiuoti sau artimu tempu“, – pasakojo G.Notkus.
Po pirmų greičio ruožų važiavimo įspūdžiais dalinosi ir pirmoje pozicijoje esantis Vaidotas Žala. Lenktynininkas teigė nesitikėjęs, kad trasos danga bus tokia sudėtinga.
„Pirmąjį greičio ruožą „grybavom“, tačiau pasirodė, kad „grybavo“ visi. Labai sunku prisitaikyti prie sąlygų, visiškai kitokios sąlygos, nei kitose varžybose – labai smėlinga, minkšta, slidu. Kartais atrodo lyg važiuotume dirva. Todėl prisitaikymas prie tokios trasos dangos reikalauja visai kitokio važiavimo stiliaus. Kaip reikia važiuoti tokia danga supratau tik po kelių greičio ruožų.“, – aiškino V.Žala.
Lenktynininkas pastebėjo, kad taip pat nelengva buvo visiems dalyviams, o toks važiavimas reikalauja ypatingo susikaupimo. Mat kaip ir B.Vanagui, visiems lenktynininkams koją pakišti gali provėžos. V.Žala pasakojo, kad susirašant trasos atrodė gana lengvos, tačiau dabar dėl dangos minkštumo jos tampa gana pavojingos. Šio etapo kelio dangą lenktynininkas įvardijo kaip sudėtingiausią, o dėl to naktį važiuoti bus dar sunkiau.
„Naktį tikrai bus nelengva. Tikrai. Ant minkštos dangos labai sunku tiksliai važiuoti, o ten būtent ir reikia tiksliai važiuoti, nes viskas siaura, medžiai šalia, o ir matomumas prastesnis. Naktį tikrai bus sunku, dėl to užduotis yra vien tik atvažiuoti iki finišo“, – pastebėjo V.Žala.