Druskininkų savivaldybės mero taurė išvažiavo į Alytų
Per dieną visi trečio „GSKLČ“ ir „Dzūkijos taurės“ antro etapo dalyviai trasą Druskininkuose įveikė po 5 kartus. Triskart ji buvo važiuojama viena ir dukart priešinga kryptimi su ženkliu ruožo įveikimo schemos pasikeitimu. Budrumo prarasti nebuvo kada – kardinaliai keitėsi ne tik trasa, bet sykiu, nuolat mažėjo ir padangų likutis, kurio labai prireikė pačioje varžybų pabaigoje kai dangus atrišo lietaus maišą.
Tačiau sportininkai, kurie žino ką ir kaip reikia daryti lenktynių distancijoje, daugiau jaudinosi ne dėl pokyčių trasoje, o dėl aršaus varžovų spaudimo. Varžybose buvo vedamos net 8 klasių įskaitos ir visose jose intrigos užsimezgė varžyboms dar net neįpusėjus.
Starto/finišo elektronika rezultatus fiksavo tūkstantosios sekundės dalies tikslumu, todėl į vieną sekundę sugebėdavo „sulįsti“ 4-5 dalyviai. Tą patį galima pasakyti ir apie absoliučią įskaitą, kurioje automatiškai dalyvavo visi „GSKLČ“ ir „Dzūkijos taurės“ serijoje užsiregistravę dalyviai.
Jei greituminiame slalome bendroji įskaita beveik neegzistuoja ir neturi jokios prasmės, tačiau čia Druskininkuose ji turėjo rimtą „svorį“. Geriausio visų važiavimų rezultato autoriaus laukė automobilių sporto meistro, Druskininkų savivaldybės mero Ričardo Malinausko įsteigta taurė.
Garbingiausias trofėjus, kurį iš varžovo rankų pavyko išplėšti paskutinių dviejų, „lietingų“ važiavimų metu, atiteko Kęstučiui Bielevičiui vairavusiam 48 numeriu pažymėtą „Subaru Impreza“. Alytiškis lenktynininkas, trasoje užtrukęs 5 min. 59,551 sekundės, ne tik laimėjo kovą klasėje „S2000+“, tačiau atsiėmė ir garbingiausią varžybų trofėjų iš jo steigėjo – Druskininkų mero Ričardo Malinausko rankų.
Kova klasėse
Lietuvos „GSKLČ“ trečiame etape geriausią visų važiavimų laiką parodė Vidmantas Jankūnas pilotavęs „Subaru Impreza“ (6 min. 04,805 sek.). Vidmantas laimėjo ir kovą „GSKLČ“ klasėje „virš 2000“. Antras klasėje liko Šarūnas Šimanauskas su „Mitsubishi Lancer EVO X“, o Kęstutis Taškūnas su „VW Golf V GTI“ džiaugėsi trečiąja vieta „GSKLČ“ įskaitoje „virš 2000“.
Dalyviais gausiausioje „GSKLČ“ klasėje „2000“, greičiausiai Druskininkų trasą įveikė Mindaugas Šimkevičius vairavęs „Honda CRX“ (6 min. 17,061 sek.). Kelių epizodų metu, už nugalėtoją klasėje šiek tiek greitesnis buvo jo varžovas Edvinas Sabalys, tačiau 10 sekundžių bauda jį nubloškė į antrą poziciją („Suzuki Swift“, 6 min. 20.769 sek.).
Trečia vieta atiteko Tomui Buškevičiui („Honda Civic“), kuris nuo pirmo važiavimo savo rezultatą nuolat tik gerino ir stabilus tempas jam padėjo pelnyti vietą ant nugalėtojų pakylos.
Trečio „GSKLČ“ etapo metu „Laisvoje“ klasėje, sunkią pergalę išplėšė Justinas Akelis vairavęs labai „teisingai“ greituminiam slalomui paruoštą „Honda Civic“ (06 min. 08,546 sek.).
Varžybų pradžioje Justinas užsidirbo 5 sekundžių baudą ir, iki pat finišo, šis pilotas su nerimu stebėjo artimiausio varžovo Šarūno Šimanausko („Mitsubishi Lancer EVO X“) pasirodymą. Nors Šarūnas kovėsi kaip įmanydamas, tačiau jam iki pirmos vietos pritrūko vos 8 šimtųjų sekundės dalių. Ant trečio nugalėtojų pakylos laiptelio lipo Lukas Petravičius vairavęs „Subaru Impreza“ (06 min. 19,776 sek.).
„Dzūkijos taurės“ antro etapo įskaitoje vedamos buvo net penkios įskaitos, mat šioje lenktynių serijoje galima startuoti visiškai standartiniais automobiliais, todėl ir klasių atsirado tiek daug. Savaime suprantama – juk negalima palyginti sportui paruošto ir standartinio gatvės automobilio galimybių, nors tarkime, darbinis jų variklių tūris ir yra vienodas.
Visiškai standartinių automobilių klasėje „M2000“ pergalę gan nesunkiai išplėšė Artūras Vansevičius („Renault Megane“ 6 min. 34,767 sek.), antras liko „Opel Astra“ vairavęs Andrius Kašėta, o trečias, nuo varžovo atsilikęs vos 1 sekunde, ant nugalėtojų pakylos lipo Giedrius Juknevičius.
Nežinia kaip reikalai klasėje būtų pasisukę, jei ne Egidijaus Puidoko „Renault Clio“ gedimas. Visas Egidijaus viltis kautis dėl pozicijų palaidojo „nusisukęs“ pusašis, nors kautis šis pilotas moka puikiai. Pirmame „Dzūkijos taurės“ etape Alytuje, svečias iš Tytuvėnų savo varžovus tiesiog sutraiškė sekundžių kovoje.
8 sportininkai susigrūmė „Dzūkijos taurė 2015“ klasėje „S1600“. Čia pergalę vėl šventė Mindaugas Šimkevičius „Honda CRX“ (6 min. 17,061 sek.), antrosios vietos taurę ir prizus atsiėmė Vaidas Karašauskas („Honda Civic“) ir jis jų tikrai nusipelnė – vos 7 šimtosiomis sekundės dalimis Vaidas aplenkė Edviną Sabalį su „Suzuki Swift“.
Beje nenustebkite, jog dažnai skaitote vis tas pačias pavardes: „GSKLČ“ ir „Dzūkijos taurės“ taisyklės nedraudžia tam pačiam sportininkui registruotis ir kautis skirtingose įskaitose bei klasėse, jei tai tik yra įmanoma. Nors progų pravažiuoti daugiau kartų sportininkas negauna, tačiau tokiu būdu jis padidina savo šansus laimėti ne vieną, o kelias taures ir prizus iš karto.
Klasėje „S2000“ dalyvių susirinko daugiausia – 18 sportininkų. Pergalę šventė Donatas Jankauskas („Opel Astra“ 6 min. 22,107 sek.), antrąja pozicija teko tenkintis dviem sekundėmis atsilikusiam Tomui Buškevičiui („Honda Civic“), trečias finišo liniją kirto alytiškis Aurimas Lekavičius („Opel Astra“).
Beje pačios gausiausios lenktynių klasės nugalėtojui atiteko ir vertingiausia varžybų dovana.
„Manome, kad šio prizo nusipelnė tas sportininkas, kuris išlaikė didžiausios konkurencijos egzaminą“, – apdovanojimų metu sakė „Dzūkijos taurės“ organizatoriai.
Donatui Jankauskui atiteko generalinio varžybų rėmėjo, „Eglės“ sanatorijos prizas – savaitgalinis kvietimas dviems asmenims pasimėgauti sveikatingumo programomis.
Jau minėjome, jog greičiausias absoliučiai ir klasėje „S2000+“ antrajame „Dzūkijos taurės“ etape Druskininkuose buvo Kęstutis Bielevičius („Subaru Impreza“). Antras greičiausių automobilių klasėje liko Vidmantas Jankūnas („Subaru Impreza“), trečias – Šarūnas Šimanauskas („Mitsubishi Lancer EVO X“). Žiūrint į rezultatus – sunku būtų pasakyti, kad kova tarp lyderių būtų buvusi arši. Panašu, kad visi važiavo sau komfortišku tempu ir į artimas dvikovas „nesivėlė“.
„Laisvoje“ „Dzūkijos taurės“ įskaitoje, prizininkų trejete vėl girdėtos pavardės – Justinas Akelis („Honda Civic“), Arminas Varpulis („Subaru Impreza“) ir Lukas Petravičius („Subaru Impreza“) išsidalijo prizines pozicijas. Lygiai kaip ir klasėje „S2000+“, taip ir „Laisvoje“ artimų kontaktų neįvyko, po finišo prizininkai „išsibarstė“ maždaug 5 sekundžių intervalais.
Lietus – lauke, prizų lietus – salėje
Nors lenktynių eigą šiek tiek pakoregavo varžybų pabaigoje prasidėjęs lietus ir apdovanojimų ceremoniją teko perkraustyti iš lauko į Druskininkų turizmo ir informacijos centro konferencijų salę, tačiau geros nuotaikos tai tikrai nesugadino. Dalyvius sveikino Druskininkų meras ir varžybų rėmėjai įsteigę daugybę vertingų prizų.
Sanatorija „Eglė“ dovanojo net 5-is kelialapius, elektroninė parduotuvė „VARLĖ.LT“ išdalijo tris planšetinius kompiuterius, garso techniką, veiksmo kamerą. Visi nugalėtojai bei prizininkai namo išsivežė AB „Alytaus Chemija“ automobilinės kosmetikos rinkinius, kompanijos „GLASSDRIVE“ 100 eurų vertės čekius automobilių stiklams įsigyti.
Kad netrūktų motyvacijos atvažiuoti į likusius du „Dzūkijos taurės“ etapus, varžybų organizatoriai dovanojo čekius, kuriais prizininkai buvo atleisti nuo startinių mokesčių.