„Šią savaitę Druskininkai taps didžiausia padangų montavimo vieta visoje Lietuvoje, o „Snow Arena“ – visų sričių slidinėjimo kompleksu. Sportininkai čia varžysis labai techniškoje, greitoje ir gerai iš visų pusių matomoje trasoje, tad žiūrovams galima garantuoti įspūdingą reginį“, – teigia renginio organizatorius, „Side to Side drift team“ komandos vadovas Darius Jurčiukonis.
Prieš kelerius metus komanda jau organizavo panašias varžybas „Snow Arenos“ aikštelėje. Tuomet teisėjų sudėliotoje trasoje žiūrovams didžiulį įspūdį paliko poriniai važiavimai – kone visoje trasoje sportininkai slydo labai arti vienas kito, o tamsiu paros metu netrūko ir jų tarpusavio kontaktų.
Daugiau nei pusšimtis automobilių
Šoninio slydimo varžybos Lietuvoje yra dalijamos į tris čempionatus ir dviejų etapai vyks Druskininkuose. Tai „Semi-PRO“ lygos Lietuvos drifto pirmenybių 5 etapas bei „Street“ lygos varžybų – 4-as. Pirmojoje lygoje Druskininkuose varžysis daugiau nei 20 sportininkų, antrojoje – per 30. Kuo jos skiriasi?
„Street“ lygos automobiliai yra daugiau mažiau standartiniai – kai kurie vairuotojai jais važinėja kiekvieną dieną. Daugelis investuoja į „Street“ klasės automobilio pakabos tobulinimą, tačiau variklio galia nėra didelė. Labai galingas variklis nebūtų išnaudojamas, nes „Street“ automobiliams iki 205 mm ribojamas galinių padangų plotis. Taip padaryta siekiant suvienodinti dalyvių pajėgumą, tad šios klasės kovas stebėti labai įdomu dėl panašaus dalyvių pajėgumo ir daugybės netikėtumų.
„Semi-PRO“ yra žingsnis iki aukščiausios „PRO“ lygos. Čia dalyvaujantys automobiliai turi Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) ar kitos organizacijos išduotą sportinį techninį pasą. Drifteriai modifikuoja „Semi-PRO“ automobilių pakabą, variklį, išorės detales, tad dalyvių parkas čia – labai įvairus.
Visiems „Semi-PRO“ automobiliams galinių padangų plotis ribojamas iki 225 mm, tad labai galingu modeliu važiuojantis sportininkas neturi pranašumo – tokia taisyklė užtikrina didelę konkurenciją. Šis apribojimas ir galima dalinė saugos lankų konstrukcija – pagrindinis „Semi-PRO“ klasės automobilių skirtumas nuo profesionalų „PRO“.
Lietuvoje „Street“ bei „Semi-PRO“ lygose populiariausi yra 3 serijos BMW automobiliai, tačiau yra ir kur kas egzotiškesnių egzempliorių kaip „Infiniti G35“, „Nissan 200SX“ ar „Mazda RX-8“. Šioje vietoje išsiskiria „Side to Side drift team“ – visi šios komandos atstovai, nepriklausomai nuo lygos, vairuoja „Nissan“ automobilius.
„Drift Taxi“ – 2 dienas
„H2Auto Druskininkų naktinis drifto festivalis“ truks 4 dienas ir praktiškai visą laiką trasoje vyks treniruotės ar varžybos. Progos išvysti tiek daug drifterių vienoje vietoje ir tokį ilgą laiką žiūrovai Lietuvoje dar neturėjo. Organizatoriai informuoja, kad trasa visas dienas bus ta pati, padangų montavimas veiks viso festivalio metu, o žiūrovai, be gausybės pramogų vietoje, galės ir užkąsti bei išgerti kavos ar arbatos.
Ketvirtadienis bus skirtas sportininkų treniruotėms bei „Drift Taxi“ paslaugai – žiūrovai galės pasivėžinti pasirinkto sportininko drifto automobilyje. Šis veiksmas prie „Snow Arenos“ vyks nuo 11 iki 24 val.
Penktadienis – „Street“ lygos varžybų diena. 12 val. prasidės sportininkų treniruotės, o 17 val. – kvalifikacinės varžybos. Porinių važiavimų pradžia numatoma 20 val., o geriausias „Street“ lygos dalyvis paaiškės jau sutemus, apie 23 val.
Šeštadienį visą dieną vyks laisvos treniruotės, nuo 11 iki 24 val. žiūrovai taip pat galės pasinaudoti „Drift Taxi“ paslauga.
Sekmadienis – „Semi-PRO“ diena. Dalyviai su pertrauka treniruosis nuo 9 iki 12.40 val., o 13 val. numatoma kvalifikacijos pradžia. 15.20 val. vyks dalyvių paradas ir kiekvieno jų pristatymas, o 16 prasidės įdomiausia dalis – poriniai važiavimai. Apdovanojimai ir keturių dienų festivalio pabaiga numatomi 19 val.