Variklio paskutinioji
Automobilio problemos „Dynami:t Energy“ komandą kankino visą lenktynių savaitgalį. Automobilis vis trūkčiojo, kankinosi dėl per mažo alyvos slėgio, mechanikams nepavyko problemų pašalinti. Ir tik paskutinės treniruotės metu, kai, rodos, BMW M3 pagaliau pradėjo važiuoti, jis tiesiog parodė savo galią prieš mirtį. Apsipylė dūmais ir sustojo trasoje.
„Įsiurbimo kolektoriuje radome didelių aliuminio gabalų. Kas iš tiesų nutiko, sužinosime tik po lenktynių išskrodę variklį. Yra 4 versijos. Galbūt jį kankino degalų padavimo problemos, gavo per liesą mišinį ir dėl detonacijų užlinko. Galbūt nebuvo pakankamo tepalo spaudimo. Galbūt tiesiog išsieikvojo variklio resursas“, – mąstė lenktynininkas Mantas Matukaitis.
Komanda nebeturėjo galimybės išvažiuoti į kvalifikaciją. Lenktynių startas pakibo ant plauko. Tačiau lenktynininkai, panašu, buvo tam pasiruošę, mat į trasą atsigabeno identišką variklį turintį, lenktynėms paruoštą atsarginį BMW M3.
Kankino negera nuojauta, kad kažkada turi ateiti laikas, kai lenktynės nesibaigs sėkmingai
Pasiruošė planą B
„Aš lenktyniauju jau 5 metus, ir kiekvienais metais Palangoje lipu ant podiumo. Kankino negera nuojauta, kad kažkada turi ateiti laikas, kai lenktynės nesibaigs sėkmingai. Juk taip būna automobilių sporte. Na, ir mūsų automobilio variklis jau daug iškentėjęs. Jis prižiūrėtas, tačiau daug kilometrų lenktynių režimu įveikęs. Kažkada turėjo jam ateiti paskutinioji“, – kalbėjo M. Matukaitis.
Lyg žinodama, „Dynami:t Energy“ komanda šiemet pasiruošė atsarginį automobilį, kurį naudojo treniruotėms. Kupė kėbulą turintis BMW M3 beveik identiškas lenktyniniam automobiliui, jis turi identišką motorą.
Teisėjams leidus, mechanikai kibo į darbus. Išskrodė abu automobilius, išėmė variklius ir sukeitė juos vietomis. Pats variklių sukeitimas truko apie porą valandų.
Startuos iš paskutinės pozicijos
„Variklių transplantacija pavyko sėkmingai. Kadangi tiek motorai, tiek automobiliai visiškai identiški, tai sukeisti variklius – it lemputę persukti. Ilgiau užtruko visų kitų sistemų primontavimas, bet svarbiausia, kad variklis užsikūrė, jis dirba gražiai, taip kaip ir turėtų. Tikiu, kad jis pajėgus pasiekti lenktynių finišą“, – po operacijos kalbėjo komandos „chirurgas“ Rolandas Sutkevičius.
„Nemanau, kad motoras mums pakišo kiaulę. Jei jis būtų sugedęs lenktynių metu – tada būtų pakišęs. O dabar atgyveno savo gyvenimą ir pasakė ačiū. Pačiu laiku. Mes tikime, kad laiku ištikusi nesėkmė gali pavirsti į sėkmę,“ – komentavo komandos vadovas Aleksandras Dainys.
„Eneos 1006 km“ lenktynėse „Dynami:t Energy“ komanda startuos iš paskutinės pozicijos, tačiau nariai dėl to nei kiek nesijaudina – ištvermės lenktynėse kvalifikacija beveik neturi įtakos galutiniams rezultatams.
„Nepergyvename dėl paskutinės starto pozicijos. 100 metų 1006 km lenktynėse nieko nereiškia. Tikiu, kad po pirmo rato jau nebūsime paskutiniai“, – sakė Mantas Matukaitis.