„Dynami:t Energy Racing“ standartinė „Corvette“ tapo lenktyniniu žvėriuku: ar sulauksime naujų rekordų?

„Tai tikras žvėris“, – vos išlipęs iš smarkiai atsinaujinusios „Chevrolet Corvette“ po pirmųjų testų stačiomis akimis stebėjosi Mantas Matukaitis. Praėjusiais metais lenktynėms pritaikytu, tačiau nedaug nuo standarto besiskiriančiu automobiliu lenktynininkas pagerino Kačerginės „Nemuno žiedo“ rato įveikimo rekordą tarp viena ašimi varomų automobilių. Ar šiemet jam pavyks jį pagerinti ir galbūt įsukti absoliutų rekordą?
Manto Matukaičio „Chevrolet Corvette“
Manto Matukaičio „Chevrolet Corvette“ / Egidijaus Babelio nuotr.

Stereotipų atsisakymas pasiteisino?

Lietuvos lenktynių pasaulyje amerikietiški automobiliai nėra populiarūs dėl juos gaubiančių stereotipų: galios daug, tačiau vingiuotose trasose jie niekam tikę. Prieš 3 metus „Dynami:t Energy Racing“ komandos veidas Mantas Matukaitis spjovė į šias nuostatas ir įsigijo amerikietišką „Chevrolet Corvette Z06“ su 7 litrų varikliu, sumontavo būtinąją saugumo įrangą lenktynėms ir išdūmė į trasą.

Per porą metų komanda su amerikietišku sportiniu automobiliu turėjo ir nuotykių, ir pergalių. Galiausiai pernai paskutiniame „Ring Challenge“ etape M. Matukaitis 3,35 km ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos ratą apsuko per 1:12.5 min, o tai – dabar naudojamos trasos konfigūracijos rekordas su viena ašimi varomu automobiliu. Ir jis važiavo nedaug nuo standartinės besiskiriančia mašina su nepatogiu vairo ratu ir mechanine pavarų dėže, kurios itin ilgi perdavimai neleido išnaudoti viso galios potencialo: nors greitis tiesiosiose viršydavo 200 km/val, Mantas visą trasą lėkė tik 3-4 pavaromis.

Šiemet „Dynami:t“ komandos „Corvette“ į trasą išvažiavo smarkiai atsinaujinusi. Visą žiemą praleidusi „GSR Motorsport“ dirbtuvėse ji pragydo nauju balsu ir nauju charakteriu.

Sportinis automobilis tapo lenktyniniu

Nors iš išorės tai vis dar puikiai atpažįstamas amerikietiškas sportinis modelis, viduje jis nei kiek nepanašus į standartinį: tai tikras lenktyninis bolidas. Originalus salonas buvo išluptas lauk, jį pakeitė minimalistinio dizaino panelė, atsirado atskiras valdiklių blokas ir sportinis vairas. Nebeliko ir pavarų dėžės svirties. Galia ratams bus perduodama per „Samsonas Motorsport“ sekvencinę greičių dėžę, valdomą mentelėmis už vairo.

Vis tik didžiausias pokytis – po variklio gaubtu. Ten pasislėpė brutalus, „GSR Motorsport“ meistrų perrinktas LS427 agregatas. Tai automobilių sportui modifikuota legendinio LS7 motoro versija, kurios darbinis tūris viršija 7 litrus. Šiemet jis gavo „Katech“ vožtuvų įvores, našesnį tepalo siurblį, sauso karterio pertvaras, pilnai programuojamą „Emtron“ kompiuterį, kurį sustygavo „Xtra Motorsport“ specialistas Andrius Kontrimas. Šiuo metu agregatas į galinius ratus tiekia 542 AG, tačiau Mantas Matukaitis šypsosi, kad potencialo iš jo išspausti daugiau tikrai yra.

Originalų išmetimą pakeitė tiesus, o išmetimo vamzdžiai išvesti šonuose. Automobilis skleidžia tokį brutalaus riaumojimo triukšmą, kad „Nemuno žiede“ ratus sukantį automobilį matę žiūrovai jį praminė „drakonu“, nes perjungiant į žemesnę pavarę per abejuose šonuose išvestus išmetimo vamzdžius jis dar ir spjaudėsi ugnimi.

Automobilis rodo potencialą

„Pirmojoje treniruotėje nesiekiau jokių rekordų, mat šis automobilis man dar visai naujas, o ir po užsitęsusios žiemos fizinė forma šiek tiek apsamanojusi. Tačiau jau po pirmųjų ratų pajutau, kad tai tikras gyvulys, kuris turi potencialo gerinti rekordus“, - sakė M. Matukaitis.

Automobilis pirmųjų bandymų metu buvo sunkiai pažabojamas: vairo greitintuvas nedraugavo kartu su stiprintuvu, kad vairo mechanizmas buvo itin sunkus ir neinformatyvus. Vis dar kaito reduktorius ir išlindo kelios smulkmenos. Nepaisant to, lenktynininkas susipažinimo su automobiliu metu ramiai štampavo 1:15 min rato įveikimo laikus ir tiesiosiose išvystė didesnį nei 220 km/val greitį.

„Tai naujai sukonstruotas monstras, tiesą sakant vis dar yra gamybos procese. Jis nepateikė jokių staigmenų, o išlindę niuansai – planuoti. Mes dar jį tobulinsime ir manau, kad šiemet su šiuo automobiliu galėsime nustebinti ne tik lenktynių mėgėjus, bet ir patys save,“ – po sėkmingų pirmųjų testų kalbėjo M. Matukaitis.

„Dynami:t Enery Racing“ ekipos bolidui bus sumontuotas greičių dėžės ir reduktoriaus aušinimas, papildomi davikliai stebėti mechanizmų darbui ir galiausiai – lenktyniniai „Samsonas Motorsport“ amortizatoriai, mat senieji biudžetiniai nedirba taip, kaip turėtų ir neleidžia išnaudoti automobilio potencialo.

Kokius rekordus galima pagerinti?

„Time Attack“ disciplinoje M. Matukaičio tikslas – pagerinti jam priklausantį „Nemuno žiedo“ rato įveikimo rekordą su viena ašimi varomu automobiliu, kuris siekia 1:12.5 min. Sportininkas labai nedrąsiai, tačiau pripažįsta, kad norėtų „pakutenti“ ir absoliutų vienintelės Lietuvoje žiedinių lenktynių trasos rekordą, kurį pernai pagerino Arūnas Gečiausias su „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu, ratą apskriedamas per 1:09.943.

Mantas Matukaitis džiaugiasi, kad po daugelio metų pasikeitus LASF valdžiai Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasa pradėjo tobulėti. Mažais žingsneliais, mažomis trinkelėmis trajektorijoje, keliomis sulopytomis duobėmis, tačiau ji pradėjo gerėti, o tai reiškia, kad galima važiuoti greičiau.

Lenktynininkas šiuo automobiliu bandys išsikovoti ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempiono titulą, o gale sumontuotas 120 litrų sportinis bakas „Baltic Petroeum Efekt“ degalams leidžia suprasti, kad „Dynami:t Energy Racing“ komanda šiuo žvėrimi žada lenktyniauti ir „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis