Pirmasis prieš kelias dienas būsimąją konfigūraciją išbandęs Darius Balys iš „Drifter.lt“ komandos vakar teigė, kad jo greitis „užsistatant“ prieš pirmąjį posūkį siekia 150 km/val. Tokio greičio reikalaujančių „driftingo“ varžybų Lietuvoje dar nėra buvę! Pavyzdžiui, Trakų „Dvarkiemyje“ vykstančiose varžybose greitis prieš pirmąjį posūkį nesiekia 100 km/val., o iškart po jo sumažėja kone dvigubai.
Andriaus Lauciaus nuotr./Darius Balys/„Drifter.lt“ |
Pati trasa bus kiek neįprastoje vietoje – ties starto finišo tiesiąja, o „drifteriai“ slys pagal laikrodžio rodyklę. „Nemuno žiedo“ trasoje vykstančios žiedinės lenktynės visada vyksta važiuojant priešinga kryptimi.
Įsibėgėjimas prasidės ties antruoju Kačerginės trasos posūkiu, pirmasis užsistatymas ir įskaitinė zona prasidės prieš pat pirmąjį „Nemuno žiedo“ vingį. Greitis ten, kaip minėta, siekia daugiau nei 140 km/val., o dalyviai slysta ketvirta pavara. Tai – vėlgi šis tas naujo Lietuvoje, kur „ketvirtos pavaros“ varžybų dar nėra buvę.
Tačiau taip pat kilo nemažai abejonių dėl dalyvių pajėgumų – ar lietuvių, sugebėsiančių įveikti tokią trasą, bus bent 10. Tačiau EEDC varžybos – tarptautinės, tad dalyviai iš mūsų valstybės yra tik nedidelė dalis viso planuojamo „drifterių“ parado. Ankstesniuose šių varžybų etapuose (Rygoje bei Minske) susirinkdavo virš 30 vairuotojų, tad neabejojama, kad ir liepos 2-3 dienomis vyksiančiame renginyje jų bus nemažiau.
Vis tik jau sklando gandai, kad ši trasos konfigūracija bus įdomiausia per ligšiolinę antrus metus einančią EEDC istoriją: Kačerginei neprilygsta nei įspūdingi Rygos „Bikernieki“ trasos vingiai, nei didžiuliai Minsko oro uosto asfalto plotai.
Andriaus Lauciaus nuotr./Andrius Šlajus/„BMW Fan“ |
Taip pat nustebino trasos siaurumas – jeigu pirmasis posūkis yra gana platus ir ten nedidelės klaidos teoriškai atleistinos, tai tarpe tarp pirmojo ir antrojo automobilio slydimo krypties keitimo bent kiek netikslus kojos ar rankos judesys vairuotojui gali kainuoti mažų mažiausiai pasivažinėjimą po laukus. Blogesniu atveju – smūgį į metalinius trasos atitvarus.
Tiesa, žiūrovai renginyje stovės kitoje trajektorijos pusėje, tad jiems visi geriausi vaizdai bus tarsi po ranka, tačiau stovėdami vos per kelis metrus nuo trasos, jie galės jaustis visapusiškai saugūs. Tai - vėlgi didelis tokios „Nemuno žiedo“ konfigūracijos pliusas.
Vienas geriausių Lietuvos „drifterių“ Andrius Miciūnas, šiuo metu tvarkantis savo trečiosios klasės BMW ir šį kartą tik iš šono stebėjęs trasos bandymus, jau po pirmųjų važiavimų klastingai šypsodamasis teigė: „Klaidos vairuotojams čia neatleistinos. Bet bus įdomu!“
Andriaus Lauciaus nuotr./Ramūno Brūzgos/„JDMart“ trasoje pamestas galinis buferis |