Kai tik penktadienio pavakarę trasos prieigas apleido šonaslydžio dalyviai, į trasą išriedėjo penkių litrų darbo tūrio „Ford Mustang“, pasiruošęs neeiliniam eksperimentui:
„Pati idėja kažką trasoje nuveikti naktį gimė prieš penkerius metus. Veiklos būta visokios – nuo važiavimo ekonomiškai, taip kaip šiandien, iki važiavimo atbuline pavara visą naktį“, – teigia žurnalo „Auto Bild“ vyr. redaktorius ir vienas iš „Ford Mustang“ vairuotojų Vitoldas Milius.
Ekonomiškas žvėris
Tai, kad „Ford Mustang“ su tokios kubatūros atmosferiniu motoru yra skirtas toli gražu ne ekonomiškumo rekordams siekti, savaime suprantamas dalykas ir apie automobilius pernelyg nesidominčiam žmogui.
Šį monstrą į priekį gena penkių litrų V8 motoras, kuris generuoja apie 418 arklio galių. Deklaruojamos tokio automobilio degalų sąnaudos – beveik 19 litrų degalų šimtui kilometrų, važinėjant mieste. Tokio naujo automobilio kaina prasideda nuo 42 tūkst. eurų, tad vargiai ar kas nors mokėjęs tokią sumą pinigų, tokiu automobiliu stengsis vairuoti taupiai.
„Pasirinkau turbūt mažiausiai ekonomiškam vairavimui tinkantį automobilį, – šypteli Vitoldas Milius. – Toks automobilis negali būti ypač ekonomiškas vien dėl fizikinių dėsnių, tačiau įrodyti, kad važiuojant protingai ir neagresyviai sunaudoti nedaug degalų, ar bent jau santykinai mažai, galima su daugeliu automobilių“, – priduria „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V.Milius.
Rezultatai
Žurnalistų ekipažas startavo lygiai 12 valandą nakties, kai tik iš trasos išvažiavo paskutiniai šonaslydžio dalyviai. Pasivažinėjimas „ENEOS 1006 km lenktynių“ trasa truko iki ryto – „Ford Mustang“ iš trasos išvažiavo apie 9 valandą.
Pravažiavęs pirmas dešimtis kilometrų, ekipažas netruko išsiaiškinti, kad geriausios sąlygos siekti mažo degalų suvartojimo šiam automobiliui, konkrečioje trasoje – 63 kilometrai per valandą:
„Ši trasa praktiškai atitinka miesto važiavimo režimą – yra vietų kur reikia jungti pastovaus greičio palaikymo sistemą, yra ir zonų kur tenka pristabdyti – įveikti greičio gesinimo zonas. Taip pat degalų suvartojimo vidurkis kyla kai važiuojama ant tiltų, ten momentinės degalų suvartojimo sąnaudos kyla daugiau kaip 30 litrų šimtui kilometrų“, – teigia Vitoldas Milius.
„Užduotis šiame pasivažinėjime buvo išlaikyti optimalų greitį, kurį nusistatėme“, – priduria „Auto Bild Lietuva“ redaktorius.
Išsikeltas tikslas žurnalistų komandai pasiektas – nusistatytą greičio ribą pavyko išlaikyti visus 432 kilometrus. Būtent tokį atstumą žurnalistai įveikė pakaitomis, važinėdami iki ryto.
„Nežinau ar tai labai geras rezultatas, ar buvo įmanoma geriau, tačiau mūsų pasiektas degalų suvartojimo vidurkis yra 8,88 litrai benzino šimtui kilometrų. Dabar galiu drąsiai teigti, kad važiuoti ekonomiškai galima ir su tokiu, atmosferinį, didelio litražo variklį turinčiu automobiliu“, – išvadas išdėstė Vitoldas Milius.
„Jeigu trasa turėtų mažiau vietų kur tenka stabdyti ar tiesiog reiktų važiuoti įprastais užmiesčio keliais, rezultatas būtų dar geresnis“, – pridūrė pašnekovas.
TAIP PAT SKAITYKITE: 15min tiesioginė transliacija iš lenktynių trasos