Vilkyčių autosporto komplekso trasoje šįkart lenktyniavo rekordinis grunto meistrų skaičius – 70 „kovinių“ automobilių. Net 45 sportininkai į tradicinį išvažiuojamąjį etapą atvyko iš Lenkijos, todėl vaizdas lenktynių miestelyje nedaug kuo skyrėsi nuo įprasto matyti per Europos čempionato varžybas. Čia daugelio svečių komandų serviso zonos buvo ne tik aprūpintos moderniausiais įrankių komplektais, bet ir įrengtos estetiškai, tarsi miniatiūrinės lauko kavinės.
Žinoma, visa tai negarantuoja komandų pilotams vietos finaluose. Įpusėjus kvalifikaciniams važiavimams, Lenkijos ralio kroso čempionatą globojančios kompanijos „Oponeo“ socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pasirodė susirūpinusio Tomaszo Kucharo nuotrauka su prierašu, kad „Peugeot 208 RX“ vairuojantis lyderis buvo lėtesnis už Paulių Pleskovą su „Ford Focus MK3“.
Deja, „Open / Super Cars“ klasės finale šių sportininkų akistata taip ir neįvyko, nes paskutiniame kvalifikaciniame važiavime sulūžęs P.Pleskovo automobilio priekinis reduktorius privertė jį trauktis iš tolesnės kovos.
Guostis galima tik tuo, kad Lietuvos ralio kroso mokyklos garbę puikiai gynė Šarūnas Glikas. Vairuodamas gerokai kuklesnį „Mistubishi Lancer Evo IX“, šakietis, įveikęs lenkus Marciną Gagackį ir Mikalojų Otto, finišavo antras. Pastarieji po finalo atrodė tarsi būtų dalyvavę „bulių kautynėse“, o ne ralio kroso varžybose – nuplėšytais bamperiais, sulankstytais sparnais ir durelėmis.
Vilkyčių autosporto komplekso šeimininkas Kazimieras Gudžiūnas, pats turintis milžinišką patirtį panašaus pobūdžio varžybose, patikino, kad dėl tokios intensyvios kontaktinės kovos šįkart sankcijos neturėtų būti skiriamos.
„Paprastai ralio kroso varžybose stumdymasis vertinamas labai griežtai, tačiau šįkart tokių dalykų nebuvo įmanoma išvengti dėl tropinės liūties – trasoje buvo nepaprastai slidu, o dėl iš po ratų tykštančio purvo fontanų matomumas vietomis minimalus – didesni ar mažesni susidūrimai buvo neišvengiami“, – teigė K.Gudžiūnas.
Iš tiesų, finaliniuose važiavimuose radikaliai pasikeitusios sąlygos atskleidė lenktynininkų universalumą ir gebėjimą išlaikyti šaltą protą.
Tokiomis sąlygomis aukščiausią meistriškumo lygį pademonstravo ir „Super 1600“ klasėje nugalėjo Rokas Jakubauskas („Opel Corsa“), įveikęs lenką Rafalą Berdysą („Citroen Saxo VTS“) ir latvį Jurį Spikį („Škoda Fabia“). Beje, pastarąjį sportininką visą šį sezoną globoti ėmėsi Kasparas Navickas (tauragiškis šio sezono lenktynes praleidžia norėdamas visą dėmesį skirti studijų universitete finišui) ir „EAMW Motorsport“ komandos inžinieriai.
„Touring 2000“ klasės nugalėtojas taip pat nebuvo aiškus iki paskutinio posūkio. Ir kai jau atrodė, kad pirmasis čia pasirodys puikiai vairavęs Kajus Samsonas, jį aplenkė patyręs sportininkas Deividas Vareika. Trečias šioje grupėje liko latvis Kasparas Friscsonas.
Bene mažiausia intriga šįkart buvo „Junior 1000“ klasės finale. Viename kvalifikacinių važiavimų sugedus Normanto Lepšio „Toyota Yaris“ varikliui, likusių dviejų varžovų laukė tik formalumas. Lenktynių išvakarėse dvyliktąjį gimtadienį atšventęs Valdas Mikužis visu ratu aplenkė vienuolikmetę Ramintą Jankauskaitę.