Elektromobilių pirmųjų lenktynių laimėtojų Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus vardai bus įrašyti į šio, neabejotinai ateities transporto istoriją.
Praslinkus pusei amžiaus, o gal užteks net kelių dešimtmečių, kad sklaidydami automobilizmo istoriją jų vardus tartume labai pagarbiai, kaip kad šiandien mename pirmojo ralio „Aplink Lietuvą“, įvykusio 1931metais ir nuo kurio prasidėjo šalies automobilių sporto istorija, nugalėtojus.
„Ko gero šias unikalias, ateities automobilių transportą ir visą jo infrastruktūrą propaguojančias lenktynes, laimės ne greičiausias, o racionaliausiai visą netrumpos kelionės maršrutą susiplanavęs ekipažas, – sveikindami nugalėtojus šiuos UAB „Lietuvos energija“ valdybos pirmininko ir generalinio direktoriaus Daliaus Misiūno žodžius prisiminė daugelis, stebėjusių lenktynių startą Vilniuje.
Linkėjimai pasirodė išties pranašiški. Nugalėtojai mažiausiai laiko užtruko papildydami išsekusias automobilio energijos baterijas, papildomam įkrovimui sustoję tik Elektrėnuose, kur pasinaudojo stacionarine, „Automagistralės“ meistrų sumontuota įkrovimo įranga, ir Kryžkalnyje, kur įkrovimo tinklą Lietuvoje plėtojančių „Elektromobilių“ ir „Dalaso“ bendrovių specialistai specialiai šioms lenktynėms buvo įrengę DBT greito įkrovimo stotelę.
Mūsų pergalę lėmė vykusiai pasirinkta lenktynių taktika bei strategija.
„Mūsų pergalę lėmė vykusiai pasirinkta lenktynių taktika bei strategija ir, žinoma, automobilio techninės galimybės, leidusios per trumpiausią laiką „pasiimti“ būtent tiek energijos, kurios užtektų finišui Palangoje pasiekti“, – lenktynių spaudos centrui, Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė G. Kaukėnas. – Visą 337 kilometrų maršrutą Vilnius-Palanga įveikėme vidutiniu 70 km/val. greičiu, didžiausias mūsų greitis buvo 111 km/val., o baterijų įkrovimas truko valandą.
Pasak nugalėtojo, itin džiugu, kad korėjiečių gamintojai įrodė, jog ir elektromobilių gamyboje jie ne iš kelmo spirti.
Elektromobilių pirmųjų lenktynių laimėtojai G. Kaukėnas su K. Judzentavičiumi, beje, startavę paskutiniai iš dešimties ekipažų, visą distanciją nuvažiavo per 5 val. 27 min. 41 sek.
Nugalėtojų ekipažui įteiktas įspūdingas, specialiai šioms lenktynėms sukurtas jau antrą dešimtį gyvuojančios „Glasremis“ meninio stiklo studijos prizas. Jo autoriai – gerai žinomas dailininkas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, jau trys dešimtmečiai aktyviai dalyvaujantis tarptautiniuose stiklo meno simpoziumuose ir parodose Remigijus Kriukas ir Indrė Stulgaitė – Kriukienė.
Antrąja vieta teko džiaugtis dar vienam darniam ir tarpusavyje vienas kitą puikiai suprantančiam Mindaugo Plukio ir Tado Markevičiaus ekipažui iš „Nissan“ komandos, lenktyniavusiam „Nissan LEAF“ elektromobiliu. Antrieji prizininkai kelionėje iš Vilniaus į Palangą sugaišo 5 val. 52 min. 14 sek.
„Pirmoji vieta – tik viena. Ją iškovoti, žinoma, geras jausmas, tačiau tokiose, ypač pirmosiose lenktynėse mažesnis nei pusvalandžio deficitas – nėra tragiškas. Svarbiausia, kad įgijom neįkainojamos patirties ir dabar būtume dar aršesni priešininkai šiandien užkopusiems ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio“, – geros nuotaikos neprarado M. Plukys.
Trečiąją vietą su „Volkswagen e-UP“ iškovojo „Moller Auto Savanoriai“ komandos Audriaus Gružinsko ir Žilvino Babiansko ekipažas, distanciją įveikęs per 6 val. 40 min. 14 sek.
Ketvirtoje vietoje liko pirmoji finišavusi tarp dailiosios lyties atstovių, portalo Lrytas.lt žurnalistė Ilona Steponėnė su Mantvydu Žilinsku.
Šis „Krasta Auto“ komandos duetas su BMW i3 kelionėje sugaišo 7 val. 6 min. 8 sek. ir kiek daugiau nei dviem minutėm aplenkė tokį pat automobilį vairavusius penktuosius prizininkus – „CityBee“ komandos Luko Stefanovičiaus ir Rolando Kažimėko duetą.
Prizinę šeštąją vietą užėmė dar vienas „Nissan“ komandos ekipažas – „Nissan e-NV200 Evalia“ vairavę Vaidotas Kviklys su Tomu Markelevičiumi (8 val. 17 min. 01 sek.), penkiomis minutėmis pranokęs „KTU informatikai“ Kęstučio Valinčiaus ir Mindaugo Jančiuko ekipažą, su „Nissan LEAF“ distanciją įveikusius per 8 val. 23 min. 36 sek.
Iki greito įkrovimo stotelės Vievyje važiavome net 123 km/val. greičiu.
„Turėjome savo strategiją. Iki greito įkrovimo stotelės Vievyje važiavome net 123 km/val. greičiu. Tiesa, vėliau teko taupyti energiją ir skaičiuoti likusius realius kilometrus bei lyginti juos su tais, kuriuos rodo automobilis.
Galbūt pralošėme laiko dėl to, kad energiją eikvojo automobilio dydis. Jautėme net menkiausią vėjo gūsį. Nors nelaimėjome, tačiau džiaugiamės, kad galėjome sudalyvauti istoriniame renginyje ir įrodyti, kad ir keleivinis autobusiukas gali būti konkurencingas tokiose varžybose. Ši diena suteikė ne tik geras emocijas, bet ir neįkainojamą patirtį. Tikimės, kad ateityje ši tradicija bus tęsiama ir vėl galėsime čia sudalyvauti. Ačiū organizatoriams už šį prasmingą renginį“, – sakė ekipažo narys Tomas Markelevičius.
Nors elektromobilių lenktynių dalyviai finišavo ne vienas paskui kitą, tačiau susirinkusiems nugalėtojų ir prizininkų laukimas neprailgo. Mat didžiųjų lenktynių rengėjai kartu su Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, „Automagistrale“ ir „Klaipėdos regiono keliais“ žiūrovams, o labiausiai patiems mažiesiems, parengė siurprizą – suteikė progą 4-10 metų berniukams ir mergaitėms specialiai įrengtoje „drag“ ir slalomo lenktynių trasose pasivaržyti vaikiškais elektromobiliukais.
„Įsikrauk su Energijos tiekimu: Vilnius – Palanga“ rezultatai
- 1 „SOUL -Aukščiausia Pavara! “ KIA SOUL EV 05:27:41
- 2 NISSAN NISSAN LEAF 05:52:14
- 3 Moller Auto Savanoriai Volkswagen e-up! 06:40:14
- 4 Krasta Auto BMW i3 07:06:08
- 5 CityBee BMW i3 07:08:41
- 6 NISSAN NISSAN e-NV200 08:17:01
- 7 „KTU informatikai“ NISSAN LEAF 08:23:56
- 8 „Realinija“ VW e-up! 08:39:36
- 9 „Energijos tiekimas“ Nissan LEAF 08:54:52
- 10 LESTO Nissan LEAF 10:21:32