„Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynėse“ startuos autosporto senbuvis

„Enefit 24 valandų elektromobilių lenktynės“ bus pirmasis Lietuvoje automobilių sporto renginys be CO2 pėdsako ir pirmosios 24 valandų lenktynės Lietuvos teritorijoje. Spalio 21-22 dienomis Šiaulių Technologijų Mokymo Centro autodrome vyksiančiame ištvermės išbandyme dalyvaus 12 komandų su pažangiausiais elektromobiliais, praneša organizatoriai.
Artėja 24 val. elektromobilių lenktynės
Artėja 24 val. elektromobilių lenktynės / V.Pilkausko nuotr.

Apie techniką papasakosime jau kitą savaitę, o šį kartą pakalbinome vieną iš lenktynininkų, Lietuvos ir užsienio trasose pergales skinančių brolių Jono ir Igno Gelžinių tėtį, Audrių Gelžinį.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Audrius Gelžinis
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Audrius Gelžinis

– Kada elektromobiliai pakeis įprastus profesionaliose lenktynėse?

– Tada, kai baterijose sukaupiamos energijos užteks lenktyniniu tempu nuvažiuoti tą patį atstumą ir tokiu greičiu kaip su dabartiniais vidaus degimo varikliais. Kada tai tiksliai nutiks – negaliu prognozuoti. Teko pabendrauti su nemažai žmonių, kurie yra automobilių sporto industrijos priekyje ir jie taip pat neturi vienareikšmiško atsakymo. Kol kas sukamės uždarame rate. Gamintojai didina baterijos talpą, tuo pačiu didėja automobilio svoris ir mažėja efektyvumas. Įprastuose keliuose tai ne taip pastebima, bet lenktynėse labai jaučiasi.

Automobilių sportas labai masiškas ir pirmiausia paremtas serijinės gamybos automobiliais. Su elektromobiliais kol kas viskas kitaip. Sėkmės susilaukė tik labai brangūs projektai, kurie pasiekiami tik labai mažam išrinktųjų kiekiui. Tai „Formula E“, „Extreme E, „E-TCR“ ir panašūs. Ten kuriami vienetiniai automobiliai, o serijinių modelių čempionatai kol kas nevyksta arba bandymai buvo nesėkmingi.

– Sugrįžkime į realybę. Kada Lietuvoje elektromobiliai jau nebus egzotika, o stebėsimės benzininiais ar dyzelinu varomais modeliais?

– Tai tikrai neįvyks greitai. Jei kalbame apie naujus elektromobilius, jų tiesiog nėra pakankamai. Gamintojai nespėja gaminti, kartais eilėje reikia laukti metus ar ilgiau. Įkrovimo infrastruktūros irgi trūksta, antrinėje rinkoje pasirinkimas taip pat nėra didelis. Nebus taip, kad vieną dieną dauguma vairuotojų persės į elektromobilius. Tas procesas vyksta, bet jis užtruks.

– Pirmas klausimas, renkantis elektromobilį, užduodamas apie jo nuvažiuojamą atstumą. Ar tai tikrai taip svarbu?

– Manau, kad spręsti apie elektromobilio gerumą pagal jo nuvažiuojamą atstumą yra labai neteisinga. Juk neperkame žieminių batų, tikėdamiesi juos avėti visus metus. Tas pats ir su automobiliais. Jei man reikia kasdien nuvažiuoti didelius atstumus, tai aš tai darysiu su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Bet jei dažniausiai įveikiu nedidelius atstumus mieste, elektromobilis bus mano pirmasis pasirinkimas. Šeimoje turime elektrinį „Audi Q4 e-tron“ su nedidele baterija, kuris visiškai atitinka mūsų poreikius. Aš mėgaujuosi kiekvienu juo įveiktu kilometru Kaune, o jei reikia važiuoti toliau, renkuosi kitą automobilį.

– Kas nugalės „Enefit 24H elektromobilių lenktynėse“?

– Aš suprantu, kad tai pirmosios lenktynės, kuriose labai daug nežinomų dalykų tiek organizatoriui, tiek dalyviams, todėl labai sunku ką nors prognozuoti. Šioje teritorijoje mes visi pirmą kartą, tad pagrindinis tikslas yra pasimėgauti lenktyniavimu, gerai praleisti laiką bendraminčių kompanijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų