„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse pirmą kartą dalyvaus tikras lenktyninis elektromobilis

Dalyvių registracija į „Enefit 24H EV RACE“ varžybas prasidėjo dar birželio mėnesį ir organizatoriai iškart sulaukė 12 paraiškų.
„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse pirmą kartą dalyvaus tikras lenktyninis elektromobilis
„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse pirmą kartą dalyvaus tikras lenktyninis elektromobilis / Elintos nuotr.

O tai reiškia, kad liko tik trys vietos rugsėjo 20-21 dienomis Panevėžyje vyksiančiose ištvermės lenktynėse. Tiesa, šiemet numatyta dar viena vieta išskirtiniam automobiliui, kuris nedalyvaus lenktynių įskaitoje, o startuos svečio teisėmis. Ir štai tokią staigmeną paruošė „Elinta Motors“ komanda! Jie atvyks su pačių sukonstruotu elektriniu „Subaru BRZ“.

Elintos nuotr./„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse pirmą kartą dalyvaus tikras lenktyninis elektromobilis
Elintos nuotr./„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse pirmą kartą dalyvaus tikras lenktyninis elektromobilis

Lenktynių organizatoriai dar 2022 metais skelbė, kad jų tikslas yra po truputį judėti nuo mėgėjiško link profesionalaus autosporto. Tada jie sakė, kad kai tik rinkoje atsiras tikrų lenktyninių elektromobilių ar vandeniliu varomų transporto priemonių, jos būtinai bus priimtos renginyje ir anksčiau ar vėliau nuo naujausių technologijų demonstravimo bus pereita prie aršios kovos trasoje.

Plačiau apie išskirtinį automobilį papasakojo komandos vadovas Laurynas Jokužis.

„Mes kuriame pavaras elektriniams automobiliams, bet paprastai tą darome komerciniams, didesniems – autobusams, sunkvežimiukams. Dabar yra kuriama nauja galios pavara, kurią nusprendėme išbandyti sportiniame automobililyje. Iš esmės tai vis tiek labiau komercinio automobilio pavara, kuri pasižymi gana didele ilgalaike galia.

Žinote, kad elektromobilių privalumas – pasiekti 100 km/val. per kelias sekundes, bet jei tu išvažiuoji į trasą su kokia „Tesla“, ten labai greitai viskas perkaista. O komerciniame transporte, jei važiuoji kažkur į kalną, tai yra tas pats, kas važiuoti trasoje. Tai mes tą norime išbandyti.

Taip pat norime išbandyti ir paties variklio valdymo technologiją ir visą jo veikimą, kiek įmanoma sunkesnėmis ir sudėtingesnėmis sąlygomis.
Patį automobilį „Subaru BRZ“ mes jau turėjome. Su juo važinėdavome pramogoms. Jis turėjo trijų litrų variklį ir iki tol buvo atvažiavęs ne vienas 1006 km lenktynes Palangoje. Mes tą bolidą nusipirkome ir važiavome, kol sugedo variklis, o po to nusprendėme iš jo padaryti elektrinį. Na ir tai išaugo į rimtą projektą. Pamatėme, kad JAV kažkas tokio jau yra padaryta ir už tokį automobilį ten prašo virš 200 tūkst. eurų.

Pamanėme, kad galime padaryti taip pat gerai ar net geriau.
Pradėjome konstruoti prieš metus. Žiemą vyko konstravimo, integravimo darbai, po to laukė testai, o dabar automobilis yra pilnai išardytas, nuvežtas dažyti, dėti sėdynes. Bus nauji buferiai, nauji žibintai, bendras dizainas.

Prie šito projekto daugiausiai dirba mūsų darbuotojų, kurie turi laiko, entuziazmo vakarais tą automobilį pakrapštyti. Automobilis važiuoja labai smagiai, nes elektrinio variklio galią į ratus perduota „Samsonas Motorsport“ sekvencinė pavarų dėžė. Su automobiliu važiuoti tikrai smagu, ypač geras tas žviegiantis tiesaus reduktoriaus garsas. Tikras sportinis automobilis.

Mes dalyvausime svečių klasėje, nes automobilis nėra standartinis, gamyklinis, bet manau, kad bus labai įdomios varžybos. Patys nekantraujame pamatyti, kaip mums seksis lenktyniauti 24 valandas trasoje“, - sakė Laurynas Jokužis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis