„ENEOS 1000 km lenktynės“ – įtaigi saugaus eismo propagavimo priemonė

Likus dviem savaitėms iki Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos regione automobilių sporto renginio – tradicinių, jau šešioliktųjų „ENEOS 1000 km lenktynių“ – į renginio spaudos centro, Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ klausimus sutiko atsakyti šalies Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Paskutiniai 1 000 km lenktynių ratai
Paskutiniai 1 000 km lenktynių ratai / Tomo Markelevičiaus nuotr.

– Ką tik baigėsi pirmasis šių metų pusmetis. Kaip vertinate jo rezultatus mažinant avaringumą šalies keliuose ir miestų gatvėse, kokios tendencijos juntamos lyginant su analogišku praėjusių metų laikotarpiu?

– Saugumo keliuose niekada nebus per daug, todėl saugus eismas – prioritetinis mūsų tikslas, kurio rezultatai priklauso nuo kiekvieno iš mūsų. Saugaus eismo užtikrinimo praktika rodo, jog ypač svarbus įvairių institucijų bendras darbas ir sutelktos pastangos.

Nuosekli Susisiekimo ministerijos veikla leidžia pasiekti neblogų rezultatų. Remiantis šiemet parengta Europos transporto saugumo tarybos (ETSC) ataskaita, Lietuva 2004–2013 m. pasiekė geriausių rezultatų tarp Europos Sąjungos šalių, mažinant žūčių skaičių automagistralėse ir greitkeliuose.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Rimantas Sinkevičius
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Rimantas Sinkevičius

Vadovaujantis Europos Komisijos išleistos Baltosios knygos numatytu siekiu – iki 2020 m. sumažinti eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičių 50 proc., Lietuvai nuo 2010 m. jau pavyko šį skaičių sumažinti 12 proc.

Keliuose kasmet mažėja „juodųjų dėmių“, t. y. vietų, kuriose 500 m kelio ruože per ketverius metus įvyko bent 4 eismo įvykiai ir žuvo ar buvo sužaloti žmonės. 2014 m. duomenimis jų liko vos 37, o prieš aštuonetą metų tokių dėmių buvo net 267.

Per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus su tuo pačiu 2014 m. laikotarpiu, žuvusiųjų skaičius Lietuvos keliuose sumažėjo 17,5 proc. (pernai žuvo 120, šiemet – 99 žmonės). Saugiau vairuoja dviratininkai. Šalies keliuose šiemet žuvo 5 dviratininkai, (pernai per tą patį laikotarpį – 9), o, pavyzdžiui, 2012 m. – net 32. Mano nuomone įtakos tam turėjo pernai liepą įsigaliojęs reikalavimas važinėti su ryškiaspalve liemene arba įjungtais žibintais. Pastebime, kad keliuose vis daugiau dviratininkų važinėja su šalmais. Be to, viena pagrindinių Susisiekimo ministerijos veiklos tikslų – dviračių infrastruktūros plėtra. Juk nuolat didėjančiam dviratininkų srautui ji tikrai reikalinga ir turi būti kokybiška.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Paskutiniai 1 000 km lenktynių ratai
Tomo Markelevičiaus nuotr./Paskutiniai 1 000 km lenktynių ratai

Mano paminėti pasiekimai saugaus eismo srityje džiugina, tačiau sustoti pusiaukelėje tikrai nevalia. Būtina imtis visų priemonių, kad mūsų keliuose nežūtų nė vienas žmogus. Manau, kad siekiant šio tikslo svarbiausia yra eismo dalyvių atsakingumas, abipusis supratimas ir pagarba vienas kitam.

– Mažiau nei dvi savaitės beliko iki didžiausių Baltijos šalyse maratoninių „ENEOS 1000 km lenktynių“, kurias renginio pristatymui skirtoje spaudos konferencijoje Jūs įvertinote ne tik kaip atsakingą egzaminą šalies ir užsienio sportininkams, bet ir kaip vieną įtaigiausių saugaus eismo propagavimo priemonių. Ar nepasikeitė Jūsų požiūris? 

– Mano požiūris tikrai nepasikeitė. „ENEOS 1000 km lenktynes“ vertinu ne tik kaip svarbų ir atsakingą egzaminą Lietuvos ir užsienio sportininkams, bet ir kaip vieną įtaigiausių saugaus eismo propagavimo priemonių.

Gerbiu sportininkus, kurie atkakliai siekia užsibrėžtų tikslų ir ragina saugiai vairuoti, nuolat primindami, kad lenktynės galimos tik trasoje, kur varžosi profesionalai.

Puiku, kad šio didžiulio renginio organizatoriai labai patrauklioje automobilių sporto šventės programoje svarbią vietą skiria eismo saugumo problemoms, taip prisidėdami prie saugios eismo visuomenės kūrimo ir ugdymo.

Tuo leidžia įsitikinti ir Susisiekimo ministerijos kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija jau kelintus metus lenktynių dienomis Palangoje rengiamas saugaus eismo priemonių kompleksas, kurį itin pamėgo jaunieji eismo dalyviai ir kuriems jis neretai tampa tikruoju saugaus eismo pradžiamoksliu.

Kita vertus, šios lenktynės turi didelės įtakos ir suaugusiesiems, ypač visiems mūsų vairuotojams. Gerbiu sportininkus, kurie atkakliai siekia užsibrėžtų tikslų ir ragina saugiai vairuoti, nuolat primindami, kad lenktynės galimos tik trasoje, kur varžosi profesionalai.

– Kaip vertinate teiginį, kad lenktynininkai – geriausi saugaus eismo ambasadoriai?

– Manau, kad ne veltui taip sakoma. Tai jie savo pavyzdžiu rodo, kad lenktyniauti reikia tik specialistų įrengtose uždarose, teisėjų akylai prižiūrimose ir saugiose trasose, o ne miesto gatvėse ar užmiesčio keliuose. Būtent jie savo pavyzdžiu įrodo, kad vairavimas net ir ekstremaliomis sąlygomis gali būti saugus.

Šiemet šis lenktynių festivalis – jau šešioliktas. 

Šiemet šis lenktynių festivalis – jau šešioliktas. Tai reiškia, kad jis tapo gražia tradicija, itin pamėgtu automobilių sporto renginiu, kuris gali pasigirti kasmet didėjančiu komandų skaičiumi ir šimtatūkstantinėmis žiūrovų miniomis.

Pastebėjau, kad 1000 km sporto fiesta kasmet – vis brandesnė, kaskart vis labiau kyla lenktynių kokybės lygis. Esu tikras, kad šis renginys tobulėja tiek sumanių organizatorių, tiek ir pripažintų ralio meistrų dėka. 

Puiku, kad šios maratoninės lenktynės įdomios užsienio sportininkams. Džiugu, kad galime didžiuotis ir savo šalies ekipų nariais, demonstruojančiais tikrai nemenką šių varžybų patirtį, o daugelio jų sportiniai bolidai nenusileidžia garsių svečių technikai.

„ENEOS 1000 km lenktynių“ organizatoriams linkiu, kad renginys vyktų saugiai ir sklandžiai, sportininkams – ištvermės ir gražių pergalių, o žiūrovams – neišdildomų įspūdžių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų