„ENEOS 1000 km“ lenktynių maratoną pradėjo sprinteriai

Palangos Vytauto gatvė ketvirtadienį vėl alsavo tik kartą metuose didžiausiam šalies kurortui būdingu ritmu, kai ją okupuoja galingi lenktyniniai bolidai, o prie kovinės technikos išsirikiavusius lenktynininkus tirštai apspinta ant šaligatvių nebeišsitenkantys žiūrovai.

Vytauto gatvėje tradiciškai vyksta „ENEOS“ 1000 km lenktynių dalyvių paradas, čia skelbiama ir lietuviškojo maratono pradžia. Netapo išimtimi ir 16-osios, nuo pat 2000-ųjų nenutrūkstančios varžybos, kurias rengia bendrovė „Promo events“.

Kol Vytauto gatvėje skambėjo fanfaros ir šventinės kalbos, dažnas žvelgdamas į tviskančius, lenktynėms parengtus bolidus ir gerą nuotaiką spinduliuojančius jų pilotus, spėliojo, kuri gi komanda šeštadienio pavakarę užkops ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio.

Nors lenktynėse dalyvaujančių ekipų skaičius pastaraisiais metais – bemaž vienodas, tačiau ne tik specialistai pastebi malonią tendenciją – vis didėjantį pretendentų būrį po varžybų ragauti pergalės šampaną. 

Pasak prieš dvejus metus čia įspūdingą pergalę šventusio Benedikto Vanago, šiemet bent dešimt komandų gali puoselėti realias viltis pirmieji kirsti „ENEOS“ 1000 km lenktynių finišo liniją. 

Kurios? Klausti vieno iš potencialių lyderių net nepadoru. Visų pirma jo suburta „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komanda atvyko į pajūrį siekdama tik pergalės. Pagrindas – daugiau nei rimtas – puikiai parengta technika, o kartu su Benediktu važiuosiantys olandai broliai Bleekemolenai – itin patyrę žiedinių lenktynių meistrai.

Sebastianą puikiai pažįsta ir Lietuvos sporto aistruoliai, nes jis yra ne kartą dalyvavęs 1000 km lenktynėse, o jo brolis 33 metų Jeroenas, lenktyniaujantis maždaug 35 savaitgalius per metus, yra sukaupęs milžinišką patirties bagažą ne tik GT klasės automobilių lenktynėse, bet ir LMP prototipų varžybose. 

Jungtinė belgų-olandų „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport” komanda Palangoje lenktyniaus jau šeštą kartą ir yra kupina ryžto pakartoti prieš penkerius metus pasiektą rezultatą, kai po pragariškai sunkių lenktynių iškovojo teisę užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio. Jos ambicijas tarsi patvirtina neseniai laimėtos „Supercar Challenge” serijos lenktynės Olandijos mieste Zandvorte su Palangos trasai paruoštu ir ten kovinį krikštą gavusiu „BMW M4 Silhouette”.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka

„Šiemet lengvos pergalės negali tikėtis niekas, nes kasmet į Lietuvą atvyksta vis stipresni varžovai su ištobulinta technika. Tačiau varžybos palyginus trumpoje trasoje, kurioje lenktyniaus tiek daug automobilių, yra tokios nenuspėjamos, kad galima nugalėti ir važiuojant dviračiu”, – juokavo šios komandos narys, 27-erių olandas Michaelis Verhagenas. 

Jau ne pirmus metus į Palangą atvykstantys užsienio sportininkai teigė, jog į šias lenktynes juos vilioja audringos žiūrovų ovacijos bei nuostabus jų palaikymas, nepakartojama  atmosfera visų varžybų metu, ko jie pasigenda kitose garsiose automobilių sporto arenose. 

Daugelis užsieniečių – emocionalesni, nebijantys reikšti didelių ambicijų, tačiau jų fone kuklesnių lietuvių planai „ENEOS“ 1000 km lenktynėse – nė kiek ne menkesni, nors taip garsiai ir nedeklaruojami. 

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atidarymo akimirka
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atidarymo akimirka

Nei Dainius Matijošaitis, nei Simas Juodviršis, nei Andrius Jasionauskas dar niekada nėra laimėję „ENEOS“ 1000 km lenktynių. Ko gero, galvodama būtent apie pergalę ši ambicinga ir greita trijulė šiemet susibūrė į naują „Hoptrans – Club Port by Jr Motorsport“ komandą. Matyt, neatsitiktinai šią ekipą daugelis specialistų įvardija kaip vieną iš pagrindinių pretendenčių į pergalę lenktynėse.

O ar nenusiteikę iškovoto titulo apginti pernai vykusių lenktynių laimėtojai?  Atlaikę didžiulę konkurenciją, o pripažintiems favoritams vieniems po kitų pasitraukus iš lenktynių, prieš metus pergalę šventė į jokios lažybų kontoros prizininkų trejetuką nepatekę „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ lenktynininkai broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai bei Edvinas Arkušauskas. 

Šiemet šis trejetukas pernykštės sėkmės jau nepakartos vien todėl, kad broliai persėdo prie labiau įprasto „Porsche 911 GT3 Cup“ vairo, o prie E. Arkušausko prisijungė Kazimieras Vasiliauskas ir iš ralio trasų geriau pažįstamas Justas Tamašauskas. 

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atidarymo akimirka
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Atidarymo akimirka

Gerą nuotaiką spinduliuodami dvi pergales šiose lenktynėse prisiminė broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai, kai jie 2005 metais čia triumfavo su Egidijumi Dapšu, o prieš porą metų – su B. Vanagu. Šiemet „Balpol-15min powered by Oktanas Racing“ komandai atstovaujantys broliai Dagiliai, kuriems talkins Lietuvos žurnalistų autoklubo „Metų vairo“ nominaciją, kuria apdovanojamas sportininkas, labiausiai garsinęs Lietuvos vardą užsienio lenktynių trasose, dukart pelnęs Robertas Kupčikas. 

Tokį pat „Porsche 911 GT3 Cup“ vairuos ir dar vienos rimtos pretendentės į pergalę lenktynėse – „Juta – KG Group“ – ekipos lenktynininkai broliai Gelžiniai ir Tautvydas Barštys jaunesnysis. Kas ne kas, o Jonas Gelžinis, čia triumfavęs 2006, 2008, 2009 ir 2014-ais metais ir taip susilyginęs su iki šiol nekarūnuotu Palangos trasos karaliumi laikytu Vytautu Venskūnu, geriausiai žino pergalės sudedamąsias dalis.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lenktynių akimirka

Jei prisiminsime dar vieną labai tituluotų ir ambicingų sportininkų trejetą – Vytautą Švedą,  Ramūną Čapkauską ir Deividą Jocių – pretendentų sąrašas irgi nebūtų baigtas. Šių lenktynininkų sugebėjimais, ko gero, abejoja nedaugelis, tačiau jų pilotuojamas „Aquila CR1“ – kur kas didesnė mįslė. Bent prisimenant du ankstesnius jo startus. 

Bendraudami su lenktynininkais ir klausydamiesi šventinių kalbų žiūrovai nė nepajuto, kai Vytauto gatvėje prasidėjo trumpos, dinamiškos ir labai azartiškos „Dynami:t Super Sprint“ lenktynės. Tai irgi viena šio renginio tradicijų – lietuviškojo maratono lenktynių savaitgalį pradėti trumpiausiomis varžybomis, kurias dalis komandų linkę laikyti savotišku apšilimu, kiti jas vadina skambiau – renginio uvertiūra. 

VIDEO: 2015-ųjų „Dynamit Super Sprint“ lenktynės Palangoje

Pirmąją eilutę į 16-ųjų „ENEOS 1000 km lenktynių“ metraštį, daugelio žiūrovų nuostabai kiek nelauktai, įsirašė „Autoverslas Racing Team“ ekipos narys Andrejus Teras, laimėjęs „Dynami:t Super Sprint“ lenktynes ir distanciją su „Audi A4“ įveikęs per 5,13 sek.

Antrąją vietą su BMW M3 iškovojo „Bauer Racing“ sportininkas Ramūnas Čapkauskas, sprinto trasoje sugaišęs 5,52 sek., o trečiąja prizine vieta pirmojoje rungtyje džiaugėsi „Techninio projekto“ komandos atstovas Mindaugas Urbanas, nuo antrojo prizininko atsilikęs tik 0,06 sek.   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų