Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Eneos 1006 km“ lenktynių favoritai: kas šaus pergalės šampaną šiemet?

Artėjantį šeštadienį Palanga sutrauks visų Lietuvos automobilių sporto gerbėjų dėmesį: laikinai įrengtoje trasoje Palangos aplinkkelyje vyks septynioliktosios „ENEOS 1006 km“ lenktynės. Čia veržiasi dalyvauti ne tik greičiausi lietuviai, bet ir patyrę lenktynininkai iš užsienio valstybių. Kurie jų turi daugiausia šansų nugalėti?
Apdovanojimų akimirka
Asociatyvi nuotr.: 2015-ųjų lenktynių apdovanojimai / Viganto Ovadnevo / 15min nuotr.

Pažvelgus į „ENEOS 1000 km“ lenktynių dalyvių sąrašą, visi automobiliai atrodo sportiški, o lenktynininkai – greiti. Tačiau yra kelios komandos, kurių lenktynininkai ir automobiliai verti būti išskirti.

Kiekvienai komandai prognozavome ir galutinę jos užimtą vietą su prielaida, jog finišą be techninių problemų ir avarijų pasieks visos išvardytos komandos.

Lenktynių favoritai

Nr. 1. „General Financing team Pitlane“

Joks apie automobilių sportą bent minimaliai nusimanantis žmogus šios komandos nepriskirti favoritams nedrįstų. Benediktas Vanagas – patyręs lenktynininkas, itin daug dėmesio skiriantis visoms komandos grandims. Inžinerija, strategija, viešieji ryšiai – B.Vanago komandose, kad ir kur jis bedalyvautų, visos grandys dirba užtikrintai.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Benediktas Vanagas

2013-aisiais ši komanda nugalėjo 1000 km lenktynėse, o pastaruosius dvejus metus susidūrė su įvairiomis problemomis: 2014-aisiais sugedo „Porsche“ detalė, kuri šiaip negenda, o 2015-aisiais lyjant lietui automobilį vairavęs Sebastianas Bleekemolenas nesuvaldė automobilio ir pažeidė jo radiatorių. Komanda finišą pasiekė, bet dėl aukščiausių pozicijų nebekovojo.

2016-aisiais „General Financing team Pitlane“ sugrįžta į lenktynes su vieninteliu tikslu – nugalėti. Tam B.Vanagas antrus metus iš eilės pasitelkė patyrusį olandą S.Bleekemoleną bei „Porsche“ ir 1000 km lenktynių specialistą Joną Gelžinį. Pastarasis šiuo metu yra itin geros sportinės formos – pastarosiose „Porsche Carrera Cup GB“ lenktynėse Didžiojoje Britanijoje jis užėmė antrą vietą. Be to, J.Gelžinis yra daugiausia kartų nugalėjęs Palangos maratoninėse lenktynėse – ant aukščiausio podiumo laiptelio jis lipo net 5 kartus.

Prognozė: 1–3 vietos.

Nr. 8. „Techninis projektas“

GT klasei paruošti BMW M3 automobiliai yra lėtesni už „Porsche“ ar M3 GTR, tačiau „ENEOS 1006 km“ lenktynių istorija rodo, kad favoritais vadinami ir patys greičiausi automobiliai nugali ne visada. Jeigu lenktynės vyktų be techninių problemų ir strateginių klaidų, daugelis BMW M3 turėtų tvirtas pozicijas dešimtuke.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Lenktynių akimirka
Luko Balandžio / 15min nuotr./Lenktynių akimirka

Vienu tokių BMW M3 važiuos „Techninio projekto“ komanda, kurios vairuotojai – Giedrius Notkus, Remigijus Devainis, Mindaugas ir Vygantas Urbanai. Pernai metais G.Notkaus ir R.Devainio duetas su baltarusiu Yury Pukhkyy sugebėjo pasinaudoti permainingomis oro sąlygomis ir užimti septintą vietą bendroje įskaitoje. Šiemet jie sugrįžta analogišku automobiliu, papildyta komanda ir realiomis galimybėmis pasirodyti ne prasčiau nei 2015-aisiais.

Prognozė: 10–12 vietos.

Nr. 13. „Carre & MVP by Algirdai“

„Tai gal penktas kartas bus sėkmingas?“ 2012-aisais prasidėjusi „Aquila SR1“ istorija visus ketverius metus klostėsi identiškai: prieš lenktynes visi būna užtikrinti komandos ir automobilio galimybėmis, o išvažiavus į trasą ir prasukus kelias dešimtis ratų, varžymasis dėl aukščiausių pozicijų baigiasi dėl kokios nors techninės problemos.

„Aquila CR1“
„Aquila CR1“

Lenktynininkų nevadinti greitais būtų nuodėmė: greičiausiai vieną Palangos lenktynių trasos ratą apvažiuoti galintį automobilį vairuos Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius ir Andrius Jasionauskas. Tačiau ar „Aquila SR1“ penktas kartas bus sėkmingas ir komanda galės kovoti dėl pirmos vietos? Naivu būtų kalbėti, jog komanda į Palangą atvyksta kovoti tik dėl podiumo. Toks greitas automobilis įsivaizduojamas tik ant aukščiausio podiumo laiptelio, tačiau ar pavyks „Aquila SR1“ ištverti 1006 kilometrų maratoną, spėti sunku.

Prognozė: 4–6 vietos.

Nr. 14. „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“

Wardas Sluysas, Davidas Colembie ir Michaelas Verhagenas – patyrę lenktynininkai, kurių pavardės matomos įvairiose lenktynėse Europoje. „JR Motorsport“ komanda lenktynėse Palangoje dalyvauja bene dešimtmetį, o vienas jos lenktynininkas W.Sluysas žino, ką reiškia nugalėti Palangoje – tą jis padarė 2010-aisiais su „BMW M3 Silhouette“.

„JR Motorsport“ yra bene labiausiai patyrusi komanda ilgų distancijų lenktynėse, lenktynininkai įvairias trasas raižo kiekvieną savaitę, o automobilis BMW M3 GTR – patikimas ir greitas. Jis neprilygsta „Porsche 911 GT3 Cup“ vieno rato įveikimo greičiu, tačiau pati komanda pasiryžusi anksčiau už konkurentus išnaudoti „Porsche“ vairuojančių komandų klaidas. Žinoma, jeigu jų bus.

Prognozė: 1–3 vietos.

Organizatorių nuotr./„Hankook Baltic 1000 km race“ lenktynės
Organizatorių nuotr./„Hankook Baltic 1000 km race“ lenktynės

Nr. 21. „Palanga SPA hotel by EMG Motorsport“

Antroji „Porsche 911 GT3 Cup“ pilotuosianti komanda. Jos nariai: Steve‘as Vanbellingenas, Tomas Van Rompuy ir Nemunas Dagilis.

„EMG Motorsport“ komanda iš Belgijos galima neabejoti, „Porsche“ automobilis yra bene tinkamiausias Palangos lenktynėms, o lenktynininkų trio žino, ką reikia daryti siekiant pergalės. N.Dagilis nugalėtojų taurę į viršų čia kėlė dukart, o dar kelis kartus lipo ant žemesnių nugalėtojų pakylos laiptelių.

Prognozė: 1–3 vietos.

Nr. 34. „Palanga SPA hotel by Quick motors“

Komanda patyrusi ir nenauja, tačiau automobilis – šviežas BMW 235i. Jis galia (330 AG) neprilygsta „Porsche“ ar M3 GTR (400 ir daugiau AG), tačiau automobilis – naujas, lengvesnis ir ekonomiškesnis. Tuo pačiu – neišbandytas.

Eriko Qvicko, Dirko Van Rompuy ir Vincento Verschuereno kompanija yra didžiausia lenktynių mįslė. Dėl mažos patirties su šiuo automobiliu komandai lenktynės gali pasibaigti labai greitai ir netikėtai, tačiau jeigu techninių problemų bei avarijų nebus, belgai lenktynių pabaigoje tampys nervus patiems greičiausiems.

Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr./Dainius Matijošaitis
Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr./Dainius Matijošaitis

Prognozė: 4–6 vietos.

Nr. 45. „BRUM BRUM Sport“

Lietuvių „RaceTech“ dirbtuvėse surinktas „BMW M3 BigDaddy“ – itin galingas ir greitas automobilis, galintis varžytis su visais greičiausiais BMW. Lenktynininkai tą daryti pajėgūs: pastaruoju metu nedažnai trasose matomi Marius Slaboševičius ir Rokas Kvaraciejus savo įgūdžių neprarado, Dainius Matijošaitis prieš mėnesį pasiekė Pernu „Auto24Ring“ lenktynių trasos rekordą, o Džiugas Tovilavičius yra etatinis ilgų distancijų lenktynių dalyvis.

Komanda? „RaceTech“ yra bene geriausia vieta Lietuvoje, kur sumokėjus atitinkamą sumą pinigų, galima išvažiuoti su sportui paruoštu automobiliu. Patirtimi ilgų distancijų lenktynėse ši komanda neprilygsta belgams, tačiau turi visus šansus kovoti dėl podiumo ir būti greičiausia tarp BMW M3 automobilių.

Prognozė: 4–6 vietos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Lenktynių akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Lenktynių akimirka

Nr. 58. „Rotoma Racing“

BMW M3 vairuosiantys Robertas Graudinis ir Mindaugas Boguševičius į kompaniją šiemet prisiviliojo bene greičiausią Latvijos lenktynininką Konstantiną Calko, kuriam priklauso Palangos lenktynių trasos vieno rato įveikimo rekordas.

Ši komanda gali tapti maloniu siurprizu, jeigu greičiausius automobilius šienaus techninės problemos ar trasoje vyraus permainingos oro sąlygos.

Prognozė: 10-12 vietos.

Nr. 67. „Gera dovana – Emex Racing“

Lenktynių nežinomųjų sąraše šios komandos „Lotus Exige“ patektų į „Top 3“. Šie automobiliai yra itin greiti ir patikimi ilgų distancijų lenktynėse, tačiau „Gera Dovana – Emex Racing“ komandos „Lotus“ priskirtas X1 klasei. Tai reiškia, kad jame pakeisti svarbūs elementai kaip variklis ar pavarų dėžė, o tai tiesiogiai koreliuoja su patikimumu: kuo mažiau originalių detalių, tuo mažiau patikimumo.

Du komandos vairuotojai, Simas Juodviršis ir Egidijus Gutaravičius, yra ne naujokai Palangos varžybose, o trečiasis atstovas Martynas Čiuželis – pagrindinio rėmėjo atstovas.

„Porsche“ nuotr. /Robertas Kupčikas
„Porsche“ nuotr. /Robertas Kupčikas

Prognozė: 10-12 vietos.

Nr. 92. „RIMO“

Jeigu galutinę komandos vietą lenktynėse lemtų tik vairuotojai, „RIMO“ komanda liptų ant podiumo. Roberto Kupčiko laimėjimams išvardinti reikėtų atskiro straipsnio, o Martynas Samuitis su Rimantu Blažulioniu – kasmet bent keliose ilgų distancijų lenktynėse dalyvaujantis duetas. Be to, M.Samuitis kartą jau nugalėjo Palangos lenktynėse – tą jis padarė 2011-aisiais su automobiliu, iš kurio nebuvo tikimasi net podiumo – „Honda Civic Type-R“.

BMW 335d juodų dūmų debesis turėtų greičiau už kitus dyzelinius automobilius išvysti šachmatinę finišo vėliavą. Tačiau jis gali nustebinti ir bendroje įskaitoje – vieta greičiausiųjų dešimtuke šiai komandai nėra naujiena.

Prognozė: 7–9 vietos.

Egidijaus Babelio nuotr./„Lexus IS-F“
Egidijaus Babelio nuotr./„Lexus IS-F“

Nr. 96. „Lexus TEAM LT“

Pirmą kartą komanda startavo 2011-ųjų lenktynėse Palangoje ir tuomet mažai kas tikėjo jos finišu: nepavykus daugeliui modifikacijų, „Lexus IS-F“ buvo kone standartinis. Tačiau toks pasirinkimas atgabeno komandą iki ketvirtos vietos bendroje įskaitoje. Vėlesniais metais, kai tik pasiekdavo finišą, komanda užimdavo tvirtą vietą dešimtuke.

Šiais metais Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Darius Baltramiejūnas startuoja visiškai nauju „Lexus IS-F“, surinktu pagal ankstesnio ir sėkmingo modelio pavyzdį. Skirtumas – svoris, komanda sugebėjo automobilio masę sumažinti 150 kilogramų.

Prognozė: 7-9 vietos.

Nr. 99. „Team Hot Wheels“

Nauja ir neregėta komanda Lietuvos autosporto padangėje važiuos pačiu populiariausiu lenktynių automobiliu – BMW M3. Patirties įvairiose lenktynėse turintys Robertas Aukščiūnas ir Eidmantas Nekrošius į komandą prisiviliojo Igną Gelžinį – žmogų, kuris pastaruosius dvejus metus nugalėjo „ENEOS 1006 km“ lenktynėse.

I.Gelžinio šansus kelti į viršų nugalėtojo taurę trečiąkart iš eilės galima vertinti kaip menkus, tačiau 2014-aisiais šansai buvo ne ką didesni – paprasto trečios serijos BMW tuomet niekas „nenurašė“, tačiau ir favoritu nevadino. O I.Gelžinis su broliu Jonu ir Edvinu Arkušausku, vienam po kito krentant konkurentams, kantriai atvažiavo iki finišo pirmoje pozicijoje.

​Prognozė: 7-9 vietos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?