Europos automobilių kroso čempionato etapą jau eilę metų rengiančio klubo „Vilkyčių ASK“ vadovas Kazimieras Gudžiūnas teigė, kad naujas žaidimo taisykles nustatė Tarptautinė automobilių sporto federacija.
Anot organizatoriaus, FIA įvedė vienodų padangų ir degalų reikalavimą. Taip nuspręsta siekiant kuo labiau sulyginti sąlygas tiek milijoninius biudžetus turinčioms, tiek kur kas žemiškesniais skaičiais disponuojančioms ekipoms.
„Pokyčiai taisyklėse dėl vienodų padangų ir benzino naudojimo atsirado dar prieš praėjusių metų sezoną, bet dėl visiems puikiai suprantamų priežasčių – COVID-19 pandemijos, pernai varžybos taip ir neįvyko. Tačiau tos pačios taisyklės liko galioti šiam sezonui. Dėl tokių pakeitimų tikrai išloš žiūrovai, nes bus gerokai vienodesnės sąlygos varžytis. Vilkyčiuose galima tikėtis artimesnės kovos tarp visų dalyvių, mažesnių atotrūkių tarp tų, kuriems biudžetas leidžia naudoti geriausius įmanomus komponentus ir tarp tų, kurie to sau leisti negali“, – kalbėjo Europos automobilių kroso čempionato etapo organizatorius Kazimieras Gudžiūnas.
Pakeitimai dėl degalų bus taikomi tiek bagių klasėms, tiek kėbulinių automobilių „Touring Autocross“ kategorijai. Tuo metu padangų apribojimų sulauks tik bagius vairuojantys sportininkai. Vienintelis bagiu Vilkyčiuose startuosiantis lietuvis Saulius Žunda tvirtina, kad padangų suvienodinimas – tikrai sveikintina idėja. Beje, FIA apribojo ir galimų sunaudoti padangų skaičių.
„Padangų suvienodinimas yra labai gerai. Turtingos komandos tikrai galėtų naudoti „Michelin“, o dabar visi naudos „Cooper“. Tai per pus pigesnė padanga. Jeigu vienas „Michelin“ kainuoja 360 eurų, tai „Cooper“ – 185. Aišku, galbūt ji nevažiuos taip gerai kaip „Michelin“, tačiau visiems sąlygos bus lygios.
Be to, turtingos komandos galėdavo sau leisti kiekvienam važiavimui dėtis visiškai naujas, brangias padangas, o dabar apribotas ir padangų skaičius. Pirmose varžybose bus galima turėti aštuonias naujas padangas, antrose – keturias naujas ir keturias dėvėtas iš praėjusio etapo. Padangos bus žymimos. Su tiek padangų reikės kažkaip išsiversti, pasaugoti, bet konkurencija tikrai bus didesnė, nes yra tokių komandų, kur biudžetas be jokių lubų“, – sakė molėtiškis Saulius Žunda.
Vienas iš kėbulinių automobilių klasėje „Touring Autocross“ lenktyniausiančių lietuvių Vytautas Valukonis teigė, kad naujosios FIA taisyklės privertė iš naujo kelti ant programavimo stendo jo „Mitsubishi Lancer Evolution“. Anot jo, nors papildomų darbų dėl šio sprendimo atsirado, o ir galios atžvilgiu FIA pasiūlyti degalai nėra geriausias pasirinkimas, tačiau lietuvis situacijos nedramatizuoja.
Anot Vytauto Valukonio, jam tokiame renginyje kaip Europos automobilių kroso čempionato etapas svarbiausia yra pasisemti patirties ir pasimatuoti savo jėgas su pajėgiausiais Senojo žemyno lenktynininkais.
„Kad degalai bus visiems vienodi sužinojome tik visai neseniai, tad reikėjo skubiai užsakyti tuos degalus, kuriuos naudosime per varžybas. Taip pat turėjome vežti programuoti automobilį, nes praėjusį sezoną Lietuvos autokroso čempionate važiavau su E85 degalais. Nors po reguliavimo su FIA reikalaujamu benzinu šiek tiek galios praradome, bet sąlygos bus visiems lygios. Tačiau į Vilkyčius aš važiuosiu labiau edukaciniais tikslais – pamatyti, susipažinti, išmėginti save. Taigi, tas skirtumas tarp degalų tikrai nėra problema. Žinoma, į daug klausimų turėsime atsakymus Bauskėje, kur viena savaite anksčiau įvyks pirmasis etapas“, – sakė Vytautas Valukonis.
Varžybų organizatoriai primena, kad bilietų prekyba į Europos automobilių kroso čempionato etapą Vilkyčiuose vyksta internetu platformoje „Bilietai.lt“. Bilietus įsigyti bus galima ir renginio dienomis, tačiau jie jau bus brangesni, todėl tiems, kurie į renginį ketina atvykti su visa šeima ar dideliu būriu draugų, rekomenduojama bilietais pasirūpinti iš anksto ir taip sutaupyti.