Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„EWA Racing PGM“ komanda bandys įrodyti dyzelinių variklių privalumus lenktynėse

Daugelį automobilių lenktynių gerbėjų vis dar šokiruoja, jog frazė „dyzelis trasoje“ nebūtinai reiškia pagalbinį saugos automobilį ar traktoriaus paliktą dyzelino dėmę ant asfalto. Ir iš tiesų, lenktynių dalyviai pasirinkę šį variklio tipą jau neturėtų nieko stebinti. Dyzeliniai varikliai yra pripažinti lyderiai dėl savo galios ir patikimumo.
„EWA Racing PGM“ komandos BMW 330d (E46)
„EWA Racing PGM“ komandos BMW 330d (E46) / „EWA Racing PGM“ nuotr.

Su palyginti smulkiais vidinių komponentų patobulinimais bei papildomos galios suteikiančiais išoriniais priedais, dyzeliai yra vienas iš didžiausių potencialų lenktynių trasoje.

Kodėl taip atsitiko? Kodėl kasmet vykstančiose 1000 km lenktynėse Palangoje vis dažniau matome dyzeliu varomus lenktyninius automobilius?

Vienas iš skirtumų yra tai, jog didesnis sukimo momentas sukuriamas prie mažesnių variklio sūkių, todėl dyzelinis automobilis pranašumą įgyja posūkiuose ar startuojant

Vienas iš pagrindinių atsakymų - tai, jog patvarumo ir ištvermės lenktynėse yra penki pagrindiniai sėkmės kriterijai: degalų ekonomija, padangų eksploatacinės savybės, oras, kitų lenktynininkų veiksmai ir dalelė sėkmės. Paskutinių trijų elementų kontroliuoti beveik neįmanoma, todėl visos komandos koncentruojasi ties pirmaisiais dviem.

Nors dar nė karto neteko matyti dyzelio klasės atstovo ant aukščiausios prizininkų pakylos, 17 kartą vyksiančiose lenktynėse Palangoje užregistruoti net 8 dyzeliniai automobiliai. Pirmą kartą savo jėgas lenktynėse išbandys ir „EWA Racing PGM“ komanda, kurių pilotuojamas dyzelinis BMW 330d (E46) yra pačių vairuotoju rankomis surinktas ir perdarytas automobilis.

„Vienas iš dyzelinio automobilio skirtumų nuo benzinu varomų yra tai, jog didesnis sukimo momentas sukuriamas prie mažesnių variklio sūkių, todėl automobilis pranašumą įgyja posūkiuose ar startuojant. Kadangi „ENEOS 1006 km“ lenktynėse nėra daug posūkių, mes koncentruojamės ties degalų ekonomija ir gerai sustyguota strategija. Dėl didesnio sukimo momento prie mažesnių variklio sūkių vairuotojams reikia rečiau perjungti pavaras, todėl tausojami automobilio resursai, trasos įveikimo laikas trumpėja bei mažėja vairuotojo klaidų tikimybė“, sakė vienas iš „EWA Racing PGM“ komandos narių Darius Ardavičius.

„EWA Racing PGM“ nuotr./„EWA Racing PGM“ komandos BMW 330d (E46)
„EWA Racing PGM“ nuotr./„EWA Racing PGM“ komandos BMW 330d (E46)

Kitas dyzelinio automobilio išskirtinis bruožas – silpnesnis variklio garsas, kurio ramumas nuspaudus akseleratorių iki dugno pažadina smalsumą.

„Tai tik dar kartą įrodo šio variklio efektyvumą. Kai kurie žmonės įsivaizduoja, jog lenktyniniai automobiliai turi būti triukšmingi, bet šis triukšmas tik veltui iššvaistyta energija. Turbokompresoriai „pagauna“ didžiausią energijos kiekį išeinantį iš išmetimo sistemos ir jį panaudoja, taip sukurdami papildomos galios trasoje“, - sakė D.Ardavičius.

Kadangi dyzelinio automobilio vairavimas lenktynių trasoje labai skiriasi nuo įprasto benzininio, vairuotojams taip pat reikia atskiro pasirengimo. Lietuvoje nėra daug praktikos bei patirties šioje klasėje, todėl žinių reikia semtis iš užsienio pavyzdžių.

„Mus labai įkvepia 24 valandų Le Mano lenktynės, kuriose svarbiausia ištvermė ir pastovus greitis. Šiose senas tradicijas turinčiose lenktynėse, dyzeliniai automobiliai čempiono titulus iškovojo net 6 kartus. Todėl ir mes rengiamės įrodyti, jog dyzelinis variklis naudojamas ne vien traktoriuose, o gali sudaryti labai rimtą konkurenciją net lenktynių favoritams“, - tvirtino lenktynininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos