TAIP PAT SKAITYKITE: Lietuviai lieka be „Formulės 1“ tiesioginių transliacijų: kas, kaip ir kodėl?
Nors naujovių techniniame reglamente mažiau nei pernai, tačiau tai tikrai nepalengvino darbo komandoms, kurios dieną ir naktį tobulino savo automobilius.
2018 metų techninės naujovės: „Halo“ apsauga ir tik trijų variklių taktika
Pagrindinės naujovės, kurios šį sezoną bus matomos žiūrovams – tai „Halo“ apsauga pilotų galvoms. Nuo šių metų FIA (Tarptautinė automobilių federacija) išleido naują taisyklę, kad visos formulių klasės privalo naudoti „Halo“ apsaugą, taigi tai neaplenkė ir automobilių sporto karaliene laikomos F1.
Ši sistema, kurią sudaro apsauginis karkasas, pagamintas iš lengvo, bet tvirto titano lydinio, turėtų apsaugoti lenktynininko galvą, kuri avarijos metu yra labiausiai pažeidžiama kūno dalis. Kitas gana reikšmingas pakeitimas – sumažintas jėgainių kiekis per sezoną. Šiais metais vienas lenktynininkas per sezoną galės panaudoti po 3 vidaus degimo variklius, 3 turbokompresorius ir 3 baterijų paketus su elektros varikliais. Praėjusiais metais šis skaičius siekė 4. Taigi konstruktoriams reikėjo pasistengti tobulinant jėgainę, kad ji būtų konkurencinga ir patikima.
Naujovės komandose: pilotų rokiruotės, pasikeitę variklių tiekėjai ir „Alfa Romeo“ sugrįžimas
Šiais metais tarp pilotų pasikeitimų nebuvo tiek daug. Vienintelėje „Williams“ komandoje atsirado naujas lenktynininkas. Po to, kai Felipe Massa galutinai nusprendė pasitraukti iš F1, „Williams“ komandai teko ieškoti pamainos. Nors su šia komanda buvo siejamas ne vienas lenktynininkas – Fernando Alonso, Robertas Kubica ir t.t., – tačiau už komandos vairo stojo jaunas ir stiprų finansinį užnugarį turintis rusų tautybės lenktynininkas Sergejus Sirotkinas. Jis šiai komandai atnešė taip reikalingą finansinę paramą.
Kiti ne mažiau svarbūs įvykiai: „Alfa Romeo“ sugrįžimas ir „Torro Rosso“ bei „Mclaren“ susikeitimas variklių tiekėjais. „Alfa Romeo“ dar 2017 metais pasirašė bendradarbiavimo sutartį su šveicarų „Sauber“ komanda. Šis bendradarbiavimas apims strateginę, komercinę ir technologinę sritis, ant mašinų atsiras italų automobilių gamintojo logotipai ir „Alfa Romeo“ taps strateginiu „Sauber“ partneriu, o komanda naudos šių metų „Ferrari“ jėgaines.
„Mclaren“ ir „Torro Rosso“ po šio sezono nusprendė pakeisti variklių tiekėjus. Britų komanda atsisveikino su „Honda“ koncerno jėgainėmis ir šiais metais naudos „Renault“ agregatus, italų komanda šiais metais naudos japonų variklius, taigi tai galima vadinti mainais.
Bandymai Barselonoje: lyderių kova, sniego kalnai ir „Honda“ siurprizas
Tradiciškai vasario mėnesio pabaigoje F1 keliasi į Ispanijoje esančią „Circuit de Catalunya“ trasą, kurioje vyksta priešsezoniniai bolidų bandymai. Automobilių testavimas buvo padalintas į dvi sesijas.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Formulės 1“ gerbėjo dienoraštis: testai „Circuit de Barcelona-Catalunya“
Pirmieji bandymai vyko nuo vasario 26 iki kovo 1 d., o antrieji nuo kovo 6 iki kovo 9 d. Šie metai pasižymėjo ne tik netradiciniu oru, bet ir bolidų patikimumo pagerėjimu.
Pirmoje bandymų sesijoje dominavo „Mercedes“ komanda su L.Hamiltonu priešakyje. Nors orai nelepino ir keletą dienų bandymai buvo stabdomi dėl netikėtai iškritusio sniego, vokiečių komanda pasidžiaugė atliktais darbais. Kaip ir buvo galima tikėtis, labai arti „sidabrinių strėlių“ bandymuose buvo „Ferrari“ komanda. S.Vettelis vos keliomis šimtosiomis atsiliko nuo L.Hamiltono pirmoje bandymų sesijoje, o antroje sugebėjo nuvažiuoti ne tik greičiausią ratą, bet ir beveik dviem sekundėmis pagerinti brito laiką.
„Redbull“ taip pat pasiekė gerų rezultatų, neblogai pasirodė ir „Haas“ bei „Renault“ komandos. Žinoma, didžiausio dėmesio sulaukė „Torro-Rosso“ ir „McLaren Renault“ komandos. „Torro-Rosso“, kuri šiemet naudoja „Honda“ variklius, pateikė nemažą siurprizą. Dauguma F1 gerbėjų prisimena, kaip „McLaren“ komanda 3 sezonus kankinosi naudodama japonų variklius.
„Torro-Rosso“ nepatyrė jokių problemų bandymuose ir nuvažiavo tokią pat distanciją kaip ir komandos, naudojančios „Ferrari“ ar „Mercedes“ variklius. O „McLaren“ komandą visų bandymų metu persekiojo problemos. Jau pačią pirmą dieną Fernando Alonso dėl lūžusios galinio rato veržlės išslydo iš trasos ir apgadino savo naująjį bolidą.
Problemų neišvengė ir jo komandos draugas Stoffelis Vandoorne'as. Belgas ne vieną kartą turėjo stoti trasoje dėl kaistančios „Renault“ jėgainės, todėl turbūt nieko nestebina, jog „McLaren“ šiais metais vėl nuvažiavo mažiausią atstumą.
Daugiau klausimų nei atsakymų
Po šių bandymų aišku tai, kad lyderiai tikriausiai išliks tie patys, bet rikiuotės viduryje gali užvirti rimta kova.
Nors „Mercedes“ ir laikomi lyderiais, tačiau kiti gamintojai taip pat labai pasistūmėjo į priekį, todėl šį sezoną galima sulaukti daug netikėtumų, o viskas išaiškės jau šį sekmadienį Australijoje „Albert Park“ trasoje, kurioje vėl užriaumos F1 bolidai.
„Formulės 1“ kovas portalo 15min.lt rubrikoje GAZAS sekite jau šį šeštadienį ir sekmadienį.