Lenktynes Anglijoje, kaip ir etapus Bahreine bei Kanadoje, galima pavadinti įdomiausiomis šiame sezone. Ir nors pergalė buvo apspręsta iškilus N. Rosbergo bolido patikimumo problemai, jo komandos kolega L. Hamiltonas naudojo kitą strategiją ir mes pabandysime suprasti, ar jis būtų galėjęs laimėti lenktynes, jei N. Rosbergui nebūtų sugedusi pavarų dėžė.
Be to, pabandysime paanalizuoti „Williams“ ir „Red Bull“ komandų strategijas, kurios leido V. Bottui ir D. Ricciardo pakilti ant podiumo. Dar apsvarstysime S. Vettelio skundus, kad komanda suklydo, parinkdama jam strategiją ir ar J. Buttonas turėjo šansų atakuoti D. Ricciardo ir pakilti ant trečiojo nugalėtojų laiptelio.
Nuotaikos prieš startą
Remdamiesi penktadienio treniruočių rezultatais, beveik visos komandos per lenktynes buvo nutarusios naudoti po du sustojimus ir naudoti „vidutinių-vidutinių-kietųjų“ padangų schemą. Per treniruotes kiek minkštesnės padangos per ratą davė maždaug 0,6 sek. geresnį rezultatą nei kiečiausias mišinys. Kai kuriose komandose, pavyzdžiui, „Williams“, po nesėkmingos kvalifikacijos buvo bandyta įveikti lenktynes su vienu sustojimu. Bet kartu visi pripažino, kad per lenktynes bus labai svarbu adaptuotis prie situacijos trasoje, norint pasiekti geriausio rezultato.
Lyginant su penktadieniu, trasos temperatūra Silverstoune sekmadienį buvo 7 laipsniai aukštesnė, o tai turėjo įtakos padangų darbui – jų dėvėjimasis ir degradacija labai smarkiai sumažėjo. Kai kurios komandos tinkamai sureagavo į šią situaciją, todėl ant podiumo atsidūrė sportininkai, kurie startavo iš 6-tos, 14-tos ir 8-tos pozicijų.
Ar galėjo L. Hamiltonas aplenkti N. Rosbergą?
L. Hamiltonas laimėjo lenktynes Didžiojoje Britanijoje ir atsilikimą iki čempionato lyderio sumažino iki 4 taškų. O po finišo jis apgailestavo, kad neturėjo galimybės pakovoti su komandos kolega trasoje.
Pirma, ką reikia pasakyti – „Mercedes“ dominavimas prieš kitas komandas Anglijoje buvo labai didelis
Pirma, ką reikia pasakyti – „Mercedes“ dominavimas prieš kitas komandas Anglijoje buvo labai didelis. Abu pilotai startavo su vidutinio kietumo padangomis, N. Rosbergas 18 rate jas pasikeitė vėl į tokias pačias. Todėl jis būtų turėjęs stoti dar kartą ir panaudoti kietąsias padangas. Taigi, jis planavo lenktynes įveikti su 2 sustojimais. L. Hamiltonas startavo tik iš 6 vietos, bet jis jau pirmoje atkarpoje buvo antroje pozicijoje. Pirmą atkarpą jis važiavo iki 24 rato. Tuo momentu jo strategai turėjo pasirinkimą: arba rinktis kietąsias padangas ir su jomis pabandyti baigti lenktynes, arba užsidėti vidutinio kietumo padangas pačiame gale ir taip pabandyti atakuoti N. Rosbergą.
Pirmojoje lenktynių dalyje D. Ricciardo, startavęs su kietosiomis padangomis, parodė, kad jos yra labai efektyvios esant besikeičiančioms sąlygoms. Tapo aišku, kad laiko įveikimo skirtumai tarp skirtingų padangų beveik išnyko. L. Hamiltono tempas buvo lygiai toks pats su skirtingų mišinių padangomis, todėl jam atkrito būtinybė antrą kartą stoti boksuose.
Po pirmojo sustojimo L. Hamiltonas jau žinojo, kad galės važiuoti tik su vienu sustojimu ir kai N. Rosbergas maždaug 35 rate antrą kartą keisis padangas, britas aplenks lyderį ir pirmaus maždaug 17 sek. Kadangi Lewisas su kietomis padangomis važiavo geru tempu, vargu, ar Nico būtų galėjęs jį pavyti.
Deja, bet šį prognozuojamą vaizdą sugadino vokiečio bolido pavarų dėžės gedimas, bet yra aišku, kad jam lenktynių pabaigoje būtų tekę labai rimtai pakovoti dėl pirmos vietos. Galiausiai L. Hamiltonas buvo sustojęs antrą kartą, tačiau vien tik dėl to, kad išvengtų padangos pradūrimo pavojaus arba saugos automobilio pasirodymo varžybų pabaigoje.
Sėkminga V. Botto ir D. Ricciardo strategija
Lenktynių sustabdymas po K. Raikkoneno avarijos leido komandoms smarkiai koreguoti strategijas. Prieš restartą „Red Bull“ pilotams buvo uždėtos kietosios padangos, O „Williams“ V.Bottui uždėjo naujas vidutinio kietumo padangas, o L. Hamiltonas visai nekeitė padangų.
S. Vetteliui „Red Bull“ parinko labai agresyvų variantą: kietųjų padangų jis atsikratė jau 10 rate, kad vėliau naudotų tik vidutines padangas, o trasą įveikti su 2 sustojimais – vieno vidutinių padangų komplekto resursų būtų nepakakę visoms varžyboms. Tai tapo klaida, nors tuo momentu niekas iš strategų nebuvo įsitikinęs tuo, kad lenktynes yra realu nuvažiuoti tik su vienu sustojimu. Tam sužinoti dar prireikė 10 ratų. „Red Bull“ buvo priversta griebtis agresyvios strategijos po to, kai S. Vettelis starto metu prarado net 3 pozicijas.
Dar viena S. Vettelio strategų klaida buvo sustojimo rato pasirinkimas. Jei ne ši klaida, S. Vettelis turėjo rimtų šansų užimti prizinę vietą
Dar viena S. Vettelio strategų klaida buvo sustojimo rato pasirinkimas. Jį pakvietė į boksus 33 rate, bet tame rate jis važiavo už V. Botto, kuris Sebą aplenkė. Bet jis sugrįžo į trasą prieš pat F. Alonso. Fernandas jį kaip mat aplenkė 9 posūkyje. Jei ne ši klaida, S. Vettelis turėjo rimtų šansų užimti prizinę vietą.
D. Ricciardo po restarto sustojo net 5 ratais vėliau už S. Vettelį ir jam atsirado galimybė rinktis strategiją, kaip ir V. Bottui. Tuo metu komandos jau suprato, kad galima apseiti ir su vienu sustojimu, o tai leido šiems pilotams pakilti ant podiumo. Be to, D. Ricciardo šiek tiek pasisekė – jis turėjo tik labai mažą „langą“, kuris jam leido aplenkti J. Buttoną.
V. Bottas buvo labai greitas su abiejų padangų komplektais, tai leido jam aktyviai lenkti varžovus pirmoje lenktynių pusėje, po to priimti sprendimą stoti tik vieną kartą ir galiausiai užlipti ant podiumo. Komandai jis leido surinkti labai vertingų duomenų apie padangų darbą.
Kaip J. Buttonas parleido šansą
Trečia J. Buttono vieta kvalifikacijoje ir 4-ta vieta lenktynėse yra labai aukštas rezultatas „McLaren“ komandai. Bet lenktynių pabaigoje jis pasivijo D. Ricciardo, kurio padangos buvo 13 ratų senesnės. Bet J. Buttonui reikėjo būti kur kas greitesniam vidurinėje lenktynių fazėje. Jis tuomet nuvažiavo daug ratų, parasdamas laiką, o 28 rate užsidėjęs kietąsiais padangas, 4 ratus negalėjo pasiekti vidutinio lyderių tempo. Galiausiai D. Ricciardo jis pavijo tik lenktynių pabaigoje ir neturėjo šanso jo atakuoti.