Lygiai devintą valandą ryto prasidėjęs renginys startavo su pirmaisiais penkių atskirų grupių važiavimais. Daugeliui tai buvo pirma proga po žiemos išbandyti išlaižytą sportinę techniką. Bet visiems tai buvo pirmas šansas susipažinti su naujos konfigūracijos greičio gesinimo zona, kurią „Fast Lap“ organizatoriams padėjo sudėlioti žiedinių lenktynių specialistas Robertas Kupčikas.
Mažų incidentų trasoje buvo – pirma „nusirašė“ „Civic'as“, vėliau BMW (abu prie Ąžuolo) – bet tai nesugadino puikios varžybų nuotaikos. Kiek rimtesnis incidentas, tiesa, įvyko. Prie to paties nelemto Ąžuolo į griovį nulėkė „Mitsubishi Eclipse“. Nei vienas dalyvis incidentų metu nenukentėjo, o kaidas daro visi – net ir pats greičiausias čia latvis Marekas Matvejevas.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fast Lap“. Nugalėtojų apdovanojimai |
Kad jau prabilome apie šį latvį, reikia papasakoti koks nuostabus jam buvo šis savaitgalis. Pirma jo pergalė – pirmasis „Fast Lap Race“. Čia jis aplenkė visus – Egidijų Bulotą su „Porsche“, Vytą Bilinską su „Evo VIII“, Andrių Firantą su S2000 ir t.t.
Antroji latvio pergalė – antrosios „Fast Lap Race“. Čia jis atliko nebent už Tomo Gruzdžio praėjusių metų pirmojo „Fast Lap“ metu atliktą manevrą geresnį lenkimą. Startavęs iš dešimtosios pozicijos jis į antrą posūkį atvažiavo pirmas. Tai, turbūt, gražiausias viso šeštadienio lenktynių momentas.
Na, o trečioji pergalė – „Super Lap“. Šiame etape startavęs pačių greičiausių lenktynininkų „rinkimo“ važiavimas. Jo metu dalyviai savo greitam ratui turėjo tik vieną šansą. Latvis visiškai skersu automobiliu kirto finišo liniją, užfiksavo geriausią laiką ir apsisukęs išskrido už trasos ribų. Į ją grįžo akimirksniu ir sulaukė didžiausių aplodismentų. Ne už apsisukimą – už visas tris pergales.
Štai greičiausio Mareko ratas su tikra Holivudine intriga jo pabaigoje.
Latviui rimčiausiai pasipriešino Egidijus Bulotas su „Porsche 968 RSR“ automobiliu. Jis abiejuose „Race“ lenktynėse buvo antras. Ketvirtas pirmose ir trečias antrose lenktynėse finišo liniją kirto Andrius Firantas su „Honda S2000“. Pirmose lenktynėse trečias buvo Gediminas Bilinskas savo rankomis ant bronzinio BMW 320 automobilio sumontavęs turbiną.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fast Lap“ akimirka |
Pasižiūrėti kaip mūsų lenktynių trasose jaunimas kelia savo meistriškumą užsuko Stasys Brundza. Jis savo prašmatniu „Rolls Royce“ automobiliu renginyje pabuvo geras keturias valandas ir po jų nepagailėjo gero žodžio organizatoriams.
Buvo ir, turbūt, greičiausias žiedininkas Lietuvoje – Jonas Gelžinis. „Porsche Cup Great Britain“ dalyvaujantis ir šiuo metu antras bendroje įskaitoje esantis lenktynininkas vairavo „Top Gear“ komandos taksi automobilius. Nieko sau taksi – „Juta Racing“ komandos „Volkswagen Golf GTI“ su saugos lankais, sportinėmis sėdynėmis ir t.t.
Keliems ratams prie kitam Jonui – krepšininkui Mačiuoliui priklausančio „Porsche Panamera“ vairo sėdo „Elite Motors“ dirbtuvių šeimininkas Robertas Kundrotas. Didelis automobilis trasoje, be abejo, nevažiavo lenktynių tempu. Bet visiems jis labai patiko – turbūt kiekvienas žiūrovas namo parsivežė nuotrauką prie šio „patiuninto“ automobilio.
Ir, pabaigai, reikia paminėti motociklu neįtikėtinus triukus atlikusio Aro pasirodymą. Neįtikėtinus, protu nesuvokiamus triukus savo dvirate transporto priemone atlikęs Aras bandė ant vieno rato įveikti visą „Nemuno žiedo“ lenktynių trasos ratą. Deja, padanga neatlaikė. Nieko – visada būna kitas kartas.
GAZAS.LT komanda nori pasakyti didelį AČIŪ „Fast Lap“ lenktynių organizatoriams už puikią pagalbą, operatyvumą ir tiesiog už tai, kad jie yra. Legalios ar nelegalios tai lenktynės – jos yra puikios.
Sekantis „Fast Lap“ etapas vyks birželio mėnesį Latvijoje „Bikernieki Moto“ trasoje. Vėliau jie prisijungs prie kolegų suomių ir vieną etapą surengs būtent Suomijoje. Na, o paskutinis etapas rugsėjo mėnesį sugrįš į „Nemuno žiedą“.
Lenktynių eiga.
Po tradicinio visų lenktynininkų parado trasoje prasidėjo treniruotės. Beje, tai pirma proga lenktynininkams išbandyti naują greičio gesinimo zoną starto finišo tiesiojoje. Šio „S“ posūkio autorius – pats Robertas Kupčikas.
Trasą jau išbandė keli šių „time attack“ lenktynių favoritai. Tai Jonas Poškus su šaunuolių „EAMV Motorsort“ mechanikų pagalba paruoštu „Mitsubishi Lancer Evo VIII“. Išduosime mažą paslaptį – vakar atliktų testų ant stendo prisuko 611 AG.
Trasoje jau buvo ir Andriaus Firanto „Honda S2000“. Buvo ir, turbūt, gražiausias lenktynių dalyvis (tiksliau, automobilis) – „Porsche 911 GT3 RS“. Dalyvių laikus turėsime jau greitai.
11:00. Įvyko „Fast Lap Race“ lenktynių kvalifikaciniai važiavimai. Čia geriausią laiką parodė braliukas latvis – Mareks matvejevs su „Lotus Exige“, kuriame sumontuotas „Honda K20“ variklis. Beveik dviem sekundėm nuo jo atsiliko Vytas Bilinskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fast Lap“ apsilankė Stasys Brundza |
Beje, treniruočių metu naujos konfiguracijos greičio gesinimo zonoje „nusirašė“ keletas lenktynininkų. Pirmas automobilio galą pametė Šarūnas Umbrasas su „Toyota MR2“. Kitame važiavime identišką klaidą padarė Vytautas Sabūnas su „Honda Civic“. Abu lenktynininkai varžybas gali tęsti.
Kol trasoje vyksta važiavimai, pituose visų dėmėsį sukaustė garbus renginio svečias. Stasys Brundza į „Nemuno žiedą“ užsuko vairuodamas savo prabangų „Rolls Royce Phantom Drophead Coupe“. Nuostabus automobilis. GAZAS.LT komandos „Mercedes-Benz 300D“ labai greitai buvo visų pamirštas...
Kvalifikacijos TOP 10
1 | Marekas Matvejevas | Lotus Exige | 1:17.952 |
2 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:19.745 |
3 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RSR | 1:20.227 |
4 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 1:20.401 |
5 | Gediminas Bilinskas | BMW E30 | 1:21.001 |
6 | Gediminas Zabotkus | Honda Civic | 1:22.712 |
7 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | 1:23.790 |
8 | Antanas Vėbra | Mazda 323 | 1:25.502 |
9 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | 1:25.624 |
10 | Tomas Gruzdys | Nissan 200SX | 1:26.125 |
12:00. Baigėsi pirmų grupių pirmieji važiavimai. Susipažinkite su greičiausiais lenktynininkais šiose grupėse. Pirmoje grupėje Jonas Poškus įveikė vos keturis ratus. Bėda techninė – prieš pat važiavimo startą viena variklio žvakė nebeveikė. Mechanikai pakeitė ir Jonas spėjo į važiavimus.
1 Grupė, 1 važiavimas
1 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:20.423 |
2 | Tadas Lučkaitis | Nissan 240SX | 1:21.387 |
3 | Gytis Vaitulionis | Subaru Impreza | 1:23.749 |
2 Grupė, 1 važiavimas
1 | Mareks Matvejevs | Lotus Exige | 1:17.782 |
2 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RSR | 1:18.859 |
3 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 1:20.142 |
3 Grupė, 1 važiavimas
1 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | 1:25.293 |
2 | Kasparas Skyrelis | Honda Civic | 1:26.429 |
3 | Jurgis Bridžius | Honda Civic | 1:27.307 |
13:00. Pertraukoje tarp važiavimų „Nemuno žiedo“ trasą išbandė Stasys Brundza su nuosavu „Rolls Royce“. Jo laikas, deja, nežinomas – Stasys neapsuko pilno rato, o ir jo tempas priminė važiavimus ir į darbą, ir į sodą su „Škoda“. Tuo pačiu trasoje ratus suko ir Robertas Kundrotas, įsivaisęs prie Jonui Mačiuliui priklausančio „Porsche Panamera“. Ir nors sportine prasme šie važiavimai yra nieko verti, žiūrovus prie trasos jie sutraukė kaip magnetas.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fast Lap“ varžybų akimirka |
Avarijos. Nieko nepadarysi, varžybos yra varžybos, todėl reikia pakalbėti ir apie avarijas. Pirmasis vairuotojas, išbandęs žiedo atitvarų kietumą – Kęstutis Jarušauskas su „Honda Civic“. Niekas, apart kelias „Honda“ detales, nenukentėjo. Incidentas įvyko prie Ąžuolu praminto posūkio.
Tame pačiame posūkyje po kelių valandų netilpo ir Rimgaudo Skeltys. Jo 3 klasės BMW iš trasos išgabentas techninės pagalbos automobiliu. Visi sveiki, automobilis apgadintas minimaliai.
4 grupė, 1 važiavimas
1 | Arvydas Vitunskas | Honda Civic | 1:31.480 |
2 | Ramūnas Burba | Subaru Impreza | 1:32.752 |
3 | Robertas Rapkauskas | Nissan 350Z | 132.813 |
„Fast Lap Race“ pirmos lenktynės
14:00. Lenktynėse pirmąją sezono pergalę pelnė svečias iš Latvijos – Mareks Matvejevs su „Hondos“ širdį turinčiu „Lotus Exige“ automobiliu. Jis už savęs paliko visus, bet arčiausiai jo finišavo Egidijus Bulotas su „Porsche 968 RSR“. Trečias liko Gediminas Bilinskas su BMW, kurio 1,8 litro variklį turbina aprūpino jis pats (330 AG).
Nepasisekė Vytautui Bilinskui. Jo „Lancer Evo VIII“ turėjo bėdų. Startavęs antras jis į priekį praleido tris lenktynininkus ir finišą pasiekė penktas. Pasak jo, jis pasirinko per siauras padangas. Tikimės, kad kitose lenktynėse ras platesnes.
Gaila, bet nefininišavo Mindaugas Vaitiekaitis. Jo BMW automobilio išvyko parsivežti techninės pagalbos automobilis.
1 | Mareks Matvejevs | Lotus Exige | 01:18.977 |
2 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RSR | 01:19.454 |
3 | Gediminas Bilinsas | BMW 320 | 01:19:959 |
4 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 01:20.165 |
5 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 01:20.733 |
6 | Tomas Gruzdys | Nissan 200SX | 01:23.885 |
7 | Gediminas Zabotkus | Honda Civic | 01:24.252 |
8 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | 01:24.422 |
9 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | 01:24.898 |
10 | Kasparas Skyrelis | Honda Civic | 01:25.819 |
Stasys Brundza su savo „Rolls'u“ išažiavo, tačiau į ką paganyti akis ir taip sočiai. Po pirmųjų „Race“ lenktynių trasoje ratus sukti išvažiavo silpniausių automobilių grupė. Automobiliai čia labai įvairūs – nuo legendinio Pono Byno MINI, iki gamyklinio naujut naujutėlaičio „Opel Astra GTC“. Yra ir keletas BMW 325, „Audi RS4“ ir t.t.
5 grupė, 1 važiavimas
1 | Andrius Giraitis | BMW 318 | 1:27.528 |
2 | Tomas Zideckis | Nissan 200SX | 1:28.967 |
3 | Arnas Stasevičius | Volkswagen Golf | 1:30.121 |
1 grupė, 2 važiavimas
1 | Tadas Lučkaitis | Nissan 240SX | 1:20.731 |
2 | Benas Černiauskas | Honda Civic VTI-T | 1:21.725 |
3 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:24.678 |
15:00. Tarpe tarp važiavimų visą publiką prie trasos barjerų sutraukė motociklu neįtinėtinus triukus atliekantis Aras. Jis motociklu atlikinėjo tokius triukus, kokių dar niekas nematė. Momentasi rodėsi, kad vyrukas nugali visus fizikos, chemijos ar dar velnias žino kokius dėsnius. Aras sulaukė milžiniškų aplodismentų ir išsiruošė į misiją-neįmanomą – apvažiuoti visą „Nemuno žiedo“ trasos ratą vienu ratu. Deja, padanga neatlaikė. Bandys kitą kartą.
2 grupė, 2 važiavimas
1 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo | 1:18.540 |
2 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RSR | 1:19.245 |
3 | Marekas Matvejevas | Lotus Exige | 1:19.910 |
3 grupė, 2 važiavimas
1 | Kasparas Skyrelis | Honda Civic | 1:26.277 |
2 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | 1:27.078 |
3 | Simas Petkevičius | Honda CRX | 1:27.471 |
4 grupė, 2 važiavimas
1 | Livijus Juodeika | LADA 2108 | 1:29.208 |
2 | Ramūnas Burba | Subaru Impreza | 1:30.087 |
3 | Danas Azikejev | Honda CRX | 1:30.717 |
5 grupė, 2 važiavimas
1 | Andrius Giraiis | BMW 318 | 1:30.985 |
2 | Arnas Stasevičius | Volkswagen Golf | 1:31.980 |
3 | Vytenis Razanas | Honda Civic | 1:32.863 |
16:00. „Time-attack“ varžybose visos gruopės turėjo po du važiavimus. Dabar tik penkiolikai pačių greičiausių liko paskutinioji dalis – „Super lap“. Jų metu dalyviai turės tik po vieną ratą parodyti patį geriausią laiką ir išsivežti namo pimojo „Fast Lap“ nugalėtojo taurę.
O tuo tarpu kitame fronte dalyviai rikiuojasi į antras šios dienos „Race“ lenktynes. Jų metu intriga bus didelė – pirmi dešimt lenktynininkų startuos atvirkštine tvarka. Vadinasi, pirmųjų lenktynių nugalėtojas Marekas Matvejevas startuos dešimtas, antra likęs startuos devintas ir t.t. Bus įdomu.
Dar viena avarija. Penktosios grupės antrame važiavime prie Ąžuolo į griovį įlėkė vienas dalyvių. Tai Matas Kavaliauskas su „Mitsubishi Eclipse“. Preliminariomis žiniomis lenktynininkas nenukentėjo. Automobilis, ktąvertus, apgadintas smarkiai.
„Fast Lap Race“ antrosios lenktynės
17:00. Antrosiose lenktynėse tikrą šumcherišką tempą rodė latvis Mareks Matvejevs su „Lotus Exige“. Jis, startavęs iš dešimtos pozicijos, jau antrame posūkyje išsiveržė į priekį. Kaip jam tai pavyko – niekas nežino. Tik viena aišku – žiemos atostogų metu į „Lotus“ įkrautas „Honda“ variklis automobilį suka šių metų „Fast Lap Race“ lenktynėse pačiu greičiausiu tempu.
Antrasis, kaip ir praėjusiose lenktynėse finišą kirto Egidijus Bulotas su „Porsche 968 RSR“. Nuo Mareko jis atliko bent dviem posūkiais, tačiau esant tuščiai trasai jis rodė labai gerą laiką. „Porsche“ tikrai turi potencialo kitose lenktynėse pasigalinėti su latviu. Visa bėda, kad ateinančios lenktynė vyks „Bikernieki Moto“ trasoje, kurioje, kaip ir sufleruoja pavadinimas, bus begalo daug posūkių. Jie Marekui labai palankūs.
Taigi, lyderiai aiškūs. Bet kokia kova vyko už jų! Tomas Gruzdys su „Nissan 200SX“, Andrius Firantas su „Honda S2000“ ir Vaidotas Mitkus su „Subaru Impreza WRX“ sunkiai dalinosi vietą trasoje. Finišo liniją jie kirto pirmąjam dešimtukui įpusėjus.
„Fast Lap Race“ antrųjų lenktynių „Top 10“:
1 | Marekas Matvejevas | Lotus Exige | 10 ratų |
2 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RS | - 27.965 |
3 | Andrius Firantas | Honda S2000 | - 38.326 |
4 | Gediminas Bilinskas | BMW 3 E30 | - 42.863 |
5 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | - 50.665 |
6 | Tomas Gruzdys | Nissan 200SX | - 1:05.665 |
7 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | - 1:06.279 |
8 | Karolis Gedgaudas | Peugeot 306 | - 1:17.232 |
9 | Dmitrijus Barysovas | Honda Prelude | - 1:22.741 |
10 | Dominykas Tumpa | VW Golf | - 1:22.942 |
Iškart po „Race“ varžybų prasidėjo „Fast Lap Super Lap“ varžybos. Tai – praėjusių metų finalinių važiavimų atmaina, tik šįkart visi dalyviai turi tik po vieną galimybę parodyti gerą rato įveikimo laiką. Tokio tipo rungtis turėtų sumaišyti „Fast Lap“ geriausiųjų rikiuotę – norint įveikti vieną gerą ratą iš tiek pat bandymų, greitai važiuoti jau neužtenka – reikia ir šaltų nervų.
„Super Fast Lap“ „Top 10“:
1 | Marekas Matvejevas | Lotus Exige | 1:16.497 |
2 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:17.356 |
3 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RSR | 1:17.793 |
4 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:19.733 |
5 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 1:20.372 |
6 | Tadas Lučkaitis | Nissan 240SX | 1:21.914 |
7 | Benas Černiauskas | Honda Civic VTi-T | 1:22.364 |
8 | Tomas Gruzdys | Nissan 200SX | 1:22.749 |
9 | Petras Keparutis | Mitsubishi Lancer Evo | 1:24.082 |
10 | Vaidotas Mitkus | Subaru Impreza WRX | 1:24.289 |