Sezono akcentai
Išskirtiniu „Dzūkijos taurės“ (toliau „DT“) serijos bruožu tapo jos geografija. Dar metų pradžioje „DT“ idėjos autoriai prižadėjo, jog visi etapai įvyks skirtingose trasose, skirtingose vietose ir, netgi, skirtinguose regiono miestuose.
Šis pažadas buvo ištesėtas: pirmas ir paskutinis etapai praūžė Alytuje, antras gaudė Druskininkų miesto centre, trečiasis – pasiutusiai greitame Veisiejų autodrome. Visos trasos buvo savaip įdomios ir klastingos, tad sezono pergales nuskynė tie sportininkai, kurie greičiausiai sugebėjo prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių sąlygų ir besikeičiančių užduočių varžybų metu.
Dviejų etapų metu Druskininkuose ir Veisiejuose vyko ir jungtinės LGSKLČ varžybos, tad per sezoną organizatoriai prizininkams išdalijo net 7 komplektus taurių. Tarp jų dvi buvo ypatingos: absoliučiai greičiausiam antro etapo sportininkui atiteko Druskininkų savivaldybės mero ir, kartu, automobilių sporto meistro Ričardo Malinausko taurė, o greičiausias finalinio etapo pilotas Vytis Pauliukonis (Subaru Impreza) namo išsivežė Alytaus miesto mero Vytauto Grigaravičiaus taurę.
Pirmais „Dzūkijos taurės“ gyvavimo metais buvo klasifikuota daugiau nei 70 unikalių dalyvių, o statistinis startuojančiųjų vidurkis visų etapų metu buvo apie 40. Sportininkai į Lietuvos pietus traukė ne tik iš aplinkinių miestų, bet ir iš Vilniaus, Kauno, Tytuvėnų, Kelmės, Marijampolės ar Klaipėdos, o tai savaime byloja apie tokių lenktynių reikalingumą ir patrauklumą. Pravažiavę visus etapus, sportininkai lenktynių režimu nuvažiavo 35 kilometrus. Kaip slalomo trasai – tai tikrai nemažai.
Finalas. Kova dėl tūkstantųjų sekundės dalių.
Dar prieš finalinį „DT“ etapą Alytaus verslo miestelyje buvo aišku, kad paskutinė sezono kova laukia ypatinga. Nei vienoje iš šešių klasių taškais toli „pabėgusio“ lyderio ar prizininko klasėje nebuvo, todėl 4 etape daugeliui viskas prasidėjo iš naujo. Prieš varžybas dalyviai jau buvo susiskaičiavę „programą minimum“, t.y. kokią poziciją reikia pasiekti, kad pavyktų išsaugoti po trijų etapų turimą vietą bendroje sezono suvestinėje.
Situacija buvo tokia trapi, kad menkiausia klaidelė trasoje atsitiesti progos nebūtų davusi. O čia atmosferą dar pakaitino ir organizatoriai: Alytaus pramonės miestelyje sportininkus pasitiko dvi naujos ir pavojingos trasos, kuriose teko labai gerai pasverti savo drąsos ir automobilio galimybių santykį. Ši trasa klaidų neatleidžia, tuo dar balandžio mėnesį spėjo įsitikinti pirmo „DT“ etapo dalyviai.
Visų „Dzūkijos taurės“ etapų metu rezultatai buvo fiksuojami elektronikos daviklių pagalba, o skaičiai akimirksniu pasirodydavo internete (www.finisas.lt galite rasti ir 4 etapo rezultatus). Finalo metu daugeliu atvejų beliko tik aikčioti: ruože sportininkai viens kitam „įveždavo“ vos po kelias tūkstantąsias, o į kelias sekundės dalis po visų 6 važiavimų sugebėjo „sutilpti“ 2-3 pilotai. Tai byloja ir apie lenktynininkų meistriškumą, ir kovą va bank – trauktis nebebuvo kur. Net ir tuomet, kai sekundės virto taškais – sportininkus skyrė matematiškai mažiausi įmanomi intervalai.
Išdalijus ketvirto „Dzūkijos taurės“ etapo prizus – pagaliau buvo paskelbtos ir tų sportininkų pavardės, kurie buvo greičiausi viso sezono metu. Serijos nugalėtojams ir prizininkams klasėse išdalintas dar vienas, garbingiausių taurių komplektas.
Klasė „M 2000“
- 1. Egidijus Didžiulis, Opel Astra. 27tšk.
- 2. Justinas Pangonis, Rover MG ZR. 25tšk.
- 3. Giedrius Juknevičius, Opel Astra. 22tšk.
Klasė „S 1600“
- 1. Darius Saulevičius, Toyota Yaris, 36tšk.
- 2. Mindaugas Šimkevičius, Honda Civic, 35tšk.
- 3. Edvinas Sabalys, Suzuki Swift, 32tšk.
Klasė „S 2000“
- 1. Tomas Buškevičius, Honda Civic, 44tšk.
- 2. Andrius Puidokas, Renault Clio, 27tšk.
- 3. Donatas Jankauskas, Opel Astra, 26tšk.
Klasė „S 2000+“
- 1. Vidmantas Jankūnas, Subaru Impreza, 30tšk.
- 2. Kęstutis Bielevičius, Subaru Impreza, 27tšk.
- 3. Svajūnas Rusinas, Subaru Impreza, 24tšk.
Klasė „Laisva“
- 1. Arminas Varpulis, Subaru Impreza, 28tšk.
- 2. Karolis Blėdis, Renault Clio Sport, 27tšk.
- 3. Lukas Petravičius, Subaru Impreza, 21tšk.
Komandinėje „DT“ įskaitoje reikiamą etapų skaičių pravažiavo tik dvi komandos, tad trečiosios vietos taurė liko organizatorių dėžėje. Antroje vietoje liko klubas „Akula racing“, o sezono pergalę šventė „Autoklubas Alytaus Chemija“ komandos vaikinai.
Sezonas baigėsi, sezonas prasideda
„Sunku buvo spėti kokią paklausą „Dzūkijos taurės“ greituminio slalomo serija turės, kai ši idėja ir formatas buvo tik mūsų galvose. Suskaičiavę viščiukus rudenį, galime sakyti, kad paklausa atsirado iškart, o bendra varžybų kreivė kilo tik į viršų. Su lig kiekvienu etapu prisijungė vis daugiau serijos rėmėjų (nuoširdžiai visiems dėkojame!), lyginant su pirmuoju etapu, sezono pabaigoje bemaž ketvirtadaliu ūgtelėjo ir dalyvių skaičius.
Sakėme sau: jei nesigaus – „netampysime gumos“ ir projektą iškart uždarysime, tačiau panašu, jog dabar belieka galvoti apie kitą sezoną ir naujus iššūkius tiek sau, tiek sportininkams, kurių dalyvavimas „DT“ serijos lenktynėse yra mūsų darbo įvertinimas.“, – sakė „Dzūkijos taurės“ generatoriai – Tadas Zdanavičius ir Ronaldas Rutkauskas.
„Idėjų pilna galva, tačiau kol jos nevirto kūnu, mesti kortas ant stalo anksti. Bet kokiu atveju – kitąmet „Dzūkijos taurę“ turėtume išvysti dar labiau pasitempusią.“, – sakė Alytaus autoklubo atstovai.
Beje pasibaigus „Dzūkijos taurės“ serijai, Alytuje sportiniai reikalai dar „neužsirišo“. Spalio 17 dieną čia finišuos ir „LAS ralio taurės“ sezonas. Laukia labai dinamiškos, labai greitos varžybos ant asfalto, apie kurias daugiau netrukus bus paskelbta internete www.alytausautoklubas.lt bei „Facebook“ paskyroje „LAS Taurė“.