Prieš startą buvo daugybė nežinomųjų, dvejonių ar baimių, o finišas parodė, jog su nauju iššūkiu ir sportininkai, ir organizatoriai, ir aptarnaujantis personalas susitvarkė puikiai. Ralio statistika byloja, jog dėl avarijų bei techninių gedimų finišo nepasiekė 9 ekipažai iš 69 startavusių.
Raliui prasidėjus Punios miestelio centre, jį iškart teko pristabdyti dėl stiprokos 2 starto numeriu pažymėto Vytauto Venclovo / Stepono Mickevičiaus avarijos (BMW 318). Šis duetas žvyro taip ir nepasiekė: 1/4 „H2Auto“ GR pradžia driekėsi pavojinga asfalto atkarpa, kur ekipažas paslydo ir jo automobilis šonu trenkėsi į atitvarus. Be abejo, toks epizodas raliui vos prasidėjus visus privertė sunerimti, tačiau, kaip parodė laikas – tai buvo didžiausia visų varžybų avarija ir vėliau viskas vyko ganėtinai sklandžiai.
Įdomu tai, kad beveik visi didesni ar mažesni „Gravel Fest Rally 2019“ incidentai įvyko būtent 1/4 greičio ruožuose. Saugos automobilis į trasą čia išvažiavo mažiausiai 10 kartų, tuo metu likusiuose dviejuose – GR 2/5 „AAA Baltic reklama“ ir 3/6 „Marimotors“ – SAF teisėjai didelių rūpesčių neturėjo. Dažniausiu „gedimu“ šiose varžybose buvo galima įvardinti aplamdytus automobilių šonus. Ne visiems pavyko tilpti į greičio mažinimo zonas, suformuotas iš sunkių šieno ritinių.
Nieko keista, kad nuo pirmų distancijos metrų režimą „maximum atack“ įjungė šio sezono lyderiai – 1 starto numeriu pažymėtas Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino ekipažas vairavęs „Subaru Impreza GT“. Klasėje „SGC4“ šis dvejetas buvo nepralenkiamas. Nors pirmoje ralio dalyje, klasėje, jį dar bandė „gaudyti“ Kęstutis Bielevičius / Justinas Balčius su „Subaru Impreza“, tačiau raliui įpusėjus jie traukėsi iš varžybų dėl variklio gedimo. Beprotiškai greitas čempionato lyderių tempas buvo ne tik klasėje, bet ir ir neoficialioje bendroje „Gravel Fest Rally 2019“ įskaitoje. V.Pauliukoniui ir A.Gulbinui atiteko ne tik pirmosios vietos apdovanojimai klasėje „SGC4“, bet ir didžiausios taurės absoliučiai greičiausiam ekipažui, kurias (kaip ir visus kitus apdovanojimus nugalėtojams) įteikė jų steigėjas – Alytaus rajono savivaldybės meras, ralio globėjas – Algirdas Vrubliauskas.
Arčiausiai Vyčio ir Audronio sugebėjo prisibrauti tik „OC“ įskaitos nugalėtojų, Karolio Balčiūno / Eriko Sevriukovo duetas (#36, Subaru Impreza). Vieną GR jie sugebėjo laimėti, o po finišo nuo lyderių juos skyrė 4 sekundės. Trečią absoliučiai geriausią rezultatą parodė „Svečių“ klasės, Deivido ir Evaldo Gezevičių ekipažas vairavęs „Honda Civic Type-R“. Visiems prizininkams atiteko firminiai „H2Auto“ prizai, o „Automotoparkas“ įteikė vertingus dovanų kuponus treniruotėms uždaroje ralio trasoje.
„Tiesą pasakius, sunku buvo prognozuoti, kaip atrodys kova tarp ekipažų. Juos skirs dešimtys sekundžių ar vis dėlto jie gerai atliko namų darbus ir matysime sekundžių dalių dvikovas. Kaip parodė finišo skaičiai, turime labai greitų ekipažų, kurie ant žvyro jautėsi taip pat gerai, kaip ir ant asfalto trasų. Štai „SGC3“ įskaitos nugalėtojus nuo antros vietos finiše skyrė vos 7 šimtosios sekundės dalys, o „SGC2“ trečios vietos laimėtojams iki antros pozicijos pritrūko dar mažiau – viso labo 3 šimtųjų sekundės dalių“, – varžyboms pasibaigus rezultatus komentavo ralio organizatoriai.
Rezultatai klasėse
SGC1
1. Lukas Gordonas / Darius Žygis (#61, Honda Civic)
2. Vaidas Karašauskas / Inga Surdokienė (#23, Honda Civic)
3. Vilmantas Frolovas / Daumantas Vasiliauskas (#11, Mitsubishi Colt)
SGC2
1. Žydrūnas Vilčinskas / Simonas Vilčinskas (#27, Honda Civic)
2. Vaidas Vainevičius / Ugnius Vainevičius (#59, Opel Astra)
3. Donatas Jankauskas / Lukas Dumbliauskas (#14, Renault Clio)
SGC 3
1. Julius Povilauskas / Mindaugas Kanapickas (#47, BMW 325)
2. Andrius Sinkevičius / Juozas Keršys (#4, BMW 323)
3. Aivaras Bagdonas / Mantas Mileris (#48, BMW 325)
SGC 4
1. Vytis Pauliukonis / Audronis Gulbinas (#1, Subaru Impreza GT)
2. Justinas Kvaraciejus / Martynas Bingelis (#40, Subaru Impreza WRX)
3. Donatas Dirginčius / Vaidas Paulikas (#41, Subaru Impreza WRX)
OC
1. Karolis Balčiūnas / Erikas Sevriukovas (#36, Subaru Impreza)
2. Jordanas Dirgėla / Alvaidas Daugėla (#30, Renault Clio Sport)
3. Darius Turauskas / Gintaras Vinskas (#15, Audi 90 quattro)
IS (istoriniai sportiniai)
1. Igoris Aleksejevič / Gintarė Palubinskaitė (#3, Ford Sierra)
2. Marius Obeliūnas / Marcelinas Sorkinas (#17, VAZ 2101)
3. Arvydas Midvikis / Klausijus Veretinskas (#64, Audi 90 quattro)
V (veteranų įskaita)
1. Tadeuš Teras / Mindaugas Giedraitis (#71, Subaru Impreza GT)
2. Artūras Stelionis / Domas Sabaitis (#70, Audi Coupe)
3. Antanas Akučka / Akvilė Akučkaitė (#12, Toyota Scion FR-S)
SGC I (standartiniai istoriniai)
1. Jegoras Teras / Laima Suchich (#66, VAZ 21051)
2. Vidmantas Petronis / Alfonsas Stasiūnas (#29, VAZ 2106)
3. Laimonas Latvėnas / Greta Latvėnaitė (#67, VAZ 2106)
Komandinė įskaita
1. „Marimotors racing“ – 76 tšk.
2. „Rally 4 Fun“ – 66 tšk.
3. „Alytaus autoklubas“ – 66 tšk.
„Tą dieną, kai sugalvojome „Gravel Fest Rally“ formatą, žinojome, kad veliamės į sudėtingą reikalą, tačiau nežinojome, kad jis bus toks slidus. Automobilių sporto renginių organizavime nesame diletantai, tačiau kasdien mokėmės ko nors naujo. Sužinojome, kur 40 šieno ritinių gauti, pajutome, ką reiškia sukalti 160 „No go“ lentelių trasoje, žinojome, jog esame po padidinamuoju stiklu ne tik tarp sportininkų, bet ir Lietuvos automobilių sporto federacijoje.
Be abejo, tai tik techninės detalės, tačiau visomis išgalėmis varžybas norėjome padaryti tokias, kokias jas matome kitose, aukštesnėse klasikinio ralio lygose. Manome, jog pirmas blynas nebuvo labai prisvilęs ir už tai nuoširdžiai dėkojame varžybose dirbusiai profesionalių teisėjų, komisarų, vadovų komandai, dėkojame Alytaus rajono savivaldybei, Punios seniūnijai ir visiems, vienaip ar kitaip prie varžybų prisidėjusiems žmonėms. Visi kartu liepos 6 dieną Lietuvos Mini ralio istorijoje atvertėme naują puslapį ir čia palikome labai ryškų įrašą. Viliamės, jog jis nebus paskutinis“, – po finišo sakė etapo organizatoriai – „Marimotors racing“ klubo atstovai – Tadas Zdanavičius ir Ronaldas Rutkauskas.