Jei sekmadienio popietę Mikolaikose pažiūrėti paskutinio Lenkijos ralio greičio ruožo susirinkę ralio sirgaliai ir tikėjosi netikėtos atomazgos, tai tokių buvo vienetai. „BP Ford Abu Dhabi“ komandos ekipažai saugiai laikėsi 1–2 pozicijose ir 2,5 kilometro ilgio specialusis ruožas atrodė būsiąs tik formalumas. Pagrindiniai konkurentai iš „Citroen“, dar penktadienį avariją patyrus jų lyderiui, nieko padaryti negalėjo.
Tačiau tada „Ford“ ištiko katastrofa – jos vadovas Malcolmas Wilsonas jau laikė rankose šampano butelį, kurio pursluose turėjo paskęsti abu ekipažai, bet Jari Matti Latvalos ir Miikos Anttilos avarija apvertė viską aukštyn kojomis.
Atsitrenkę į metalinį barjerą sportininkai netrukus buvo priversti trauktis, o tai reiškė, kad visų trijų dienų darbas nuėjo šuniui ant uodegos. Buvę vieni greičiausių Lenkijos žvyrkeliais suomiai nevilties kupinomis akimis lydėjo po jų startavusius konkurentus ir galėjo nebent svajoti apie finišą. Turėdami daugiau nei 50 sekundžių persvarą prieš Dani Sordo su Marcu Marti, jie teoriškai čia galėjo važiuoti tik 55–60 km/h vidutiniu greičiu ir neprarasti pozicijos.
Tokiai klaidai pranokus net incidentą Graikijoje, kai ekipažas vėliau tarsi išpirko savo kaltę puikiu finišu, dėmesio centre atsidūrė ne J.M.Latvala, o M.Wilsonas. Būtent jo sprendimo laukė daugybė žmonių: ar Malcomas išspirs Jari Matti iš komandos, ar vėl atleis jam už daug kainavusią klaidą.
Kiekvieną sykį, kai jis suklysta, tai nutinka skirtingomis aplinkybėmis, tačiau galiu pasakyti, kad, be abejonės, tai buvo didžiausia jo klaida karjeroje, – sakė M.Wilsonas.
Vis dėlto M.Wilsonas atrodė taip, lyg pats būtų buvęs tarp skeptikų ir iš anksto numatęs įvykių eigą. „Ford“ vadovas liko šaltakraujiškas ir pareiškė, kad kitame etape Suomijoje Latvala bus komandos gretose. Toks sprendimas taip pat buvo gana netikėtas, tačiau, ko gero, nereikia spėlioti, kas nutiks, jei Latvala ir Anttila finišo nepasieks Suomijoje – viename pavojingiausių WRC etapų.
„Kiekvieną sykį, kai jis suklysta, tai nutinka skirtingomis aplinkybėmis, tačiau galiu pasakyti, kad, be abejonės, tai buvo didžiausia jo klaida karjeroje. Man vis dar šokas, kai pagalvoju apie tai, kas nutiko. Daug metų nesu žiūrovas greičio ruožuose, nes vos tik nuvykdavau, nuolat nutikdavo kažkas negera. Neverta net sakyti, kad nesitikėjau pamatyti to, ką išvydau prieš savo akis specialiajame greičio ruože. Negalėjau patikėti tuo, ką matau“, – minėjo M.Wilsonas.
Kiek anksčiau Malcolmas Jari Matti yra prilyginęs ralio legendai suomiui Ari Vatanenui, kuris taip pat buvo labai greitas, tačiau linkęs įsivelti į panašias situacijas. Iki šiol sklando sparnuota Ari frazė: „Greitis buvo tinkamas, paprasčiausiai posūkis buvo per staigus.“ Tiesa, A.Vatanenas 1981 metais laimėjo pasaulio ralio čempionatą. Be kita ko, jis keturis kartus triumfavo Paryžiaus ir Dakaro maratone bei laimėjo „Pike's Peak“ varžybas.
Dėl J.M.Latvalos incidento ralio gerbėjų nuomonės išsiskyrė: Jari Matti ekipažo gerbėjai džiaugėsi M.Wilsono sprendimu kaip iš dangaus nukritusia mana, tačiau nemažai gerbėjų siūlė Jari vietą verčiau užleisti Petteriui Solbergui ar Francois Duvaliui, kurie taip pat yra labai greiti, turi nemažai patirties, tačiau dėl rėmėjų stygiaus negali leisti lenktyniauti moderniausia WRC technika.
Ironiška, tačiau taip kritikuojamas pasaulio čempionato formatas, kuriame dalyvaus nedaug modifikuoti „Super 2000“ automobiliai, turėtų atsakyti į šį klausimą. Lieka tikėtis, kad tiek Jari Matti, tiek Petteris su Francois turės galimybę pasivaržyti tarpusavyje dėl aukščiausiųjų pozicijų, vairuodami apylygę techniką.