„Formulė 1“ Austrijoje: „dingęs“ L.Hamiltonas ir lemtingas lenkimas, nulėmęs rezultatą

Ko reikia įtemptam ir įdomiam „Formulės-1“ savaitgaliui? O gi visko, ko neturi tokios trasos, kaip praėjusios savaitės „nuobodybė“ – Paul Ricard žiedas. Šįkart turėjome trumpą trasą, mažai posūkių, aukščio pokyčius, aklus „apeksus“ ir neatleidžiančius klaidų lenktynių atitvarus. Visa tai – „Red Bull Ring“. Būtent todėl išvydome kupinas įtampos, fantastiškų kovų ir gražių lenkimų lenktynes.
Maxas Verstappenas
Maxas Verstappenas / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.

Tas lenkimas

Spėju, teisėjai ne veltui incidento tarp Maxo Verstappeno ir Charleso Leclerco svarstymas truko net tris valandas – panašu, ieškota būdo, kaip palikti rezultatą tokį, koks jis yra. Sprendimas buvo rastas, pagrindžiant tuo, kad „nei vienas iš lenktynininkų nebuvo visiškai ar daugiausiai kaltas“, todėl liko galioti lenktynių rezultatai.

Apmaudu, nes to deklaruojamo FIA teisėjų nuoseklumo vėl pasigendama. Nenuoseklu, o svarbiausia – neprofesionalu iš federacijos pusės. Įdomus niuansas – oficialios F-1 svetainės formula1.com paskelbtoje apklausoje, kurioje jau sudalyvavo per 315 000 žmonių, net 81% pasisakė, jog bauda privalėjo būti skirta.

Po lenktynių išgirdome vieno iš incidento dalyvių pareiškimus, kad neva kovoti reikia būtent taip, o teisėjams nereikia nesikišti į tokias kovas. Štai tik vienas pavyzdžių, kai išstumtasis lenktynininkas visiškai nesilaiko savo deklaruojamos tiesos – šiame epizode kovoti jis norėjo būtent su teisėjų pagalba. Beje, tąkart Nico Rosbergas, pasielgęs lygiai taip pat, kaip sekmadienį Verstappenas, buvo pelnytai (pagal taisykles) apdovanotas 5 sek. bauda.

Bet kokiu atveju, šis Maxo Verstappeno lenkimas dar ilgai bus diskutuojamas, ypač klaviatūrų kovotojų erdvėje. Kaip bebūtų, šešta olando pergalė lieka jam, o „Ferrari“ rezultatas vis dar „sausas“.

Priminimui – paskutinę savo pergalę komanda šventė prieš 12 etapų, kai Austine (JAV) nugalėjo Kimi Raikkonenas, o Sebastianas Vettelis paskutinį kartą lipo ant aukščiausio pakylos laiptelio net prieš 17 „Grand Prix“, tai buvo Belgijoje.

„Honda“ pergalė

Tai tik mano spėjimas, bet manau, kad teisėjų sprendimą lėmė šis, iš pirmo žvilgsnio mažytis ir nereikšmingas faktas. Taip, tai buvo pirmoji „Honda“ pergalė po jų sugrįžimo į F-1. Pirmoji po 13-os metų pertraukos, mat paskutinį kartą japonai džiaugėsi 2006-ais, kai Vengrijoje nugalėjo Jensonas Buttonas.

Apdovanojimų ceremonijos metu turėjote pastebėti, jog nemažai „Honda“ darbuotojų verkė iš džiaugsmo. Jei „Red Bull“ tektų grąžinti taurę po visų apdovanojimo ceremonijų, tai būtų itin neigiamai sutikta Japonijoje (ir ne tik ten, turint omeny oranžines tribūnas ir namų trasą „Red Bull“ ekipai).

Oranžinis duetas

Jau antrą savaitgalį iš eilės „McLaren“ atrodo labai „šviežiai“. Pozityvumo prideda faktas, jog dvi trasos, kuriose jie buvo sėkmingi (Paul Ricard ir Red Bull Ring), kardinaliai skiriasi viena nuo kitos, o tai leidžia tikėtis tolimesnių teigiamų ekipos rezultatų.

Lando Norrisas, startavęs iš trečios eilės, kurį laiką net kovojo su Lewisu Hamiltonu, tačiau vėliau, ypač lenktynėms "įėjus" į ritmą, „apsistojo“ ties šešta vieta, kurioje ir finišavo.

Tuo tarpu jo kolega Carlosas Sainzas prasibrovė iki aštuntos vietos, startavęs iš tolimos 19-os pozicijos.

Puikus rezultatas komandai, kuri po devynių etapų užima 4 vietą konstruktorių įskaitoje.

Kur buvo Hamiltonas?

Kaip ir buvo tikėtasi, neįprastai karštas oras buvo viena svarbiausių priežasčių, kodėl „Mercedes“ atrodė blankiai šiose dramatiškose lenktynėse.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Lewisas Hamiltonas
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Lewisas Hamiltonas

Matėsi, jog Lewisas Hamiltonas nebuvo susidraugavęs su savo automobiliu – jis vis praslysdavo „apeksą“ pirmame posūkyje, dėl to nežymiai apgadino priekinį sparną, o antroje lenktynių dalyje važiavo veiksmų šešėlyje, kaip ir jo kolega Valtteri Bottas. Grubiai tariant, „Mercedes“ komandos sekmadienį beveik nesimatė.

O jei ne papildomas Sebastiano Vettelio sustojimas, vokiečiai būtų išvykę namo be taurių.

PS

O kaip reikėjo elgtis Verstappenui tame nelemtame posūkyje, 69-ame lenktynių rate?

Gerbiant varžovą ir save – taip pat, kaip ir 68-ame rate (!) t. y. paliekant kitam pilotui bent vieno bolido pločio vietos, kaip to reikalauja taisyklės.

Įdomu tai, kad tame 68-ame rate, jeigu tik Maxas būtų laiku ir rimčiau spustelėjęs Charlesą, viskas būtų vykę pagal taisykles, kadangi buvo momentas, kai raudonasis bolidas buvo vos-vos „įkišęs nosį“ tarp „Red Bull“ ir trasos krašto!!!

O štai pačiame incidente, t. y. 69-ame lenktynių rate, jei skaitytume taisykles pažodžiui ir remtumėmės precedentais, buvo akivaizdus pažeidimasbet dabar tai jau nebesvarbu.

Kas labiausiai nuo to nukentėjo? „Ferrari“ ir C.Leclercas? Dėja, vėl nukentėjo „Formulė-1“. Ta pati, kurios nauji savininkai žūtbūt bando pritraukti kuo daugiau naujos auditorijos ir sukurti visiems įtinkantį produktą.

PPS

Neslėpiau ir neslepiu, jog Charles Leclerc branda, pamatuotas įvykių vertinimas, savikritiškas požiūris bei pagarba varžovams negali palikti manęs abejingo. Jis yra tarsi priešingybė „ant rankų įneštam“ į F-1 Maxui Verstappenui, nuo mažų dienų proteguojamam tėvo.

Čia nėra kalbos apie talentus ar sugebėjimus – abu jie yra fantastiškai talentingi ir greiti pilotai, bet žvelgiant į jų vertybes, be sekundės dvejonių renkuosi Leclercą.

Bet kokiu atveju, turim aiškią jaunų talentų, naujų lyderių dvikovą, apie kurią po dešimtmečių kalbėsime kaip apie Nigelo Mansello ir Nelsono Piquet; Niki Laudos ir Jameso Hunto; Ayrtono Sennos ir Alaino Prosto; Michaelio Schumacherio ir Mika Hakkineno bei, pagaliau, Lewiso Hamiltono ir Sebastiano Vettelio kovas. Juk daugumai mūsų tose kovose labiau imponuodavo kažkuris vienas iš besivaržančių, ar ne taip?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų