66 lenktynių ratai Barselonoje. 15 posūkių ir 4675 m ilgio ratas. Oro temperatūra perkopė 37 laipsnius, o dangos – 49. Trasoje – 280 tūkst. žiūrovų. Netrukus pridėsime vaizdo įrašo nuorodą.
Lenktynių eiga
Fantastišką pergalę M.Verstappenas iškovojo labai nelengvai. Lenktynių drama prasidėjo tuomet, kai pirmajame rate susidūrė L.Hamiltonas ir K.Magnussenas. Laimei, abu galėjo po pertraukos tęsti pasirodymą. O „Ferrari“ tragedija ši drama virto, kai maždaug lenktynių pusiaukelėje sugedo lyderiavusio Ch.Leclerco automobilis. Tuomet į priekį išsiveržė S.Perezas (Red Bull), nemažai prisidėjęs, kad M.Verstappenas taptų visų lenktynių nugalėtoju.
Po Barselonos etapo čempionato lyderiu tampa M.Verstappenas ir „Red Bull“. M.Verstappenas turi 110 tšk., Ch.Leclercas 104, S.Perezas 85, G.Russelas 74, C.Sainzas 65, L.Hamiltonas 46, L.Norrisas 39, V.Bottas 38, E.Oconas 30, K.Magnussenas 15 ir t.t.
65/66. Lewisas turi problemų. Galimai perkaito bolidas. Iš jo nesunkiai P4 atima C.Sainzas!
60/66. Labai lengvai L.Hamiltonas lenkia C.Sainzą. Padangos čia nėra kaltos – ispanas per lėtas. Lyderių penketas: Verstappenas, Perezas, Russelas, Hamiltonas, Sainzas. Prisiminkite tragišką Lewiso startą. Taigi komplimentai „Mercedes“ už taktiką ir strategiją. Tikrai labai sumažins „Ferrari“ persvarą šios komandos namų trasoje.
57/66. Gaila, bet M.Schumacheris (Haas) nekovos dėl taškų. Jis labai sulėtėjęs, krenta į P11.
L.Hamiltonas prisivijo C.Sainzą ir V.Bottą. Įvyksta rokiruotė. Abu pilotai aplenkia V.Bottą. Lieka įdomi dvikova Sainzas-Hamiltonas dėl P4.
54/66. Ir S.Perezas stoja trečią kartą. Renkasi minkštąsias. Pozicijos nepraranda. Verstappenas, Perezas, Russelas, Bottas, Sainzas – tokia lyderių rikiuotė.
F.Alonso (Alpine) taip pat keičia padangas minkštosiomis ir grįžta į P10. Turint omeny, kad startavo iš rikiuotės pabaigos, tai puikus rezultatas.
52/66. G.Russelas keičia padangas ir grįžta į P4. Jį 4 sek. aplenkia V.Bottas. Tuo metu L.Hamiltonas įveikia greičiausią ratą, naujomis padangomis skrieja kaip ant sparnų ir kol kas yra P6. Ar pavys C.Sainzą?
49/66. S.Perezas praleidžia į pirmą vietą M.Verstappeną.
L.Hamiltonas stoja paskutiniam padangų keitimui ir grįžta į P7.
48/66. „Red Bull“ duoda netiesioginį nurodymą pirmaujančiam S.Perezui praleisti Maxą. Beje, M.Verstappenas paskutiniame rate buvo 1,5 sek. greitesnis. Tad didelių nuoskaudų gal neturėtų būti.
45/66. Perspėjimą už trasos kirtimą gauna L.Hamiltonas. O M.Verstappenas stoja trečią kartą keisti ratų, renkasi vidutinio minkštumo. Įdomu, kad Maxas spėja grįžti prieš G.Russelą (Mercedes). Tad dabar vejasi komandos draugą S.Perezą P1.
Lyderių penketukas: Perezas, Verstappenas, Russelas, Bottas, Hamiltonas.
C.Sainzas pasirinkęs minkštąsias (jau naudotas kvalifikacijoje) grįžta į P7.
43/66. S.Vettelis stumdosi su F.Alonso dėl P9. Bet senomis minkštomis padangomis važiavęs vokietis nusprendžia nerizikuoti ir stoja, renkasi geltonas.
KLAUSIMAS: kada paskutinį kartą stos pirmaujantis M.Verstappenas? Jį pamažu vejasi komandos draugas S.Perezas. Maxas minkštosiosmis nuvažiavęs jau 18 ratų.
37/66. G.Russelas keičia padangas ir grįžta į P3. Tuo metu senomis padangomis važiuojantis L.Hamiltonas, nepaisant incidento lenktynių pradžioje – jau P6.
Lyderių penketas kol kas toks: Verstappenas, Perezas abu Red Bull), Russelas (Mercedes), Bottas (Alfa Romeo), Sainzas (Ferrari).
31/66. S.Perezas meistriškai aplenkia G.Russelą ir tampa lenktynių lyderiu. Tuo metu lenktynės baigiasi G.Zhou (dingo galia).
M.Verstappenas su naujomis minkštomis padangomis didina tempą ir bando prisivyti G.Russelą.
29/66. M.Verstappenas netikėtai stoja ir renkasi minkštąsias padangas. Grįžta į P4. Lyderiai kol kas Ruselas, Perezas, Bottas. Ar S.Perezas, kaip žadėjo, dabar aplenks G.Russelą?
27/66. Ch.Leclerco tragedija. Lyderio bolidas visai prarado galią. Charlesas važiuoja į boksus, o pirmauja G.Russelas (Mercedes). Kaip netikėta!
24/66. Labai arši dvikova tarp M.Verstappeno ir G.Russelo. Ant susidūrimo ribos. Bet kol kas situacija nesikeičia. Ch.Leclercas tuo naudojasi ir tolsta.
S.Perezas (šviežios padangos) nori lenkti M.Verstappeną ir kovoti su G.Russelu.
23/66. P16 važiuojantis L.Hamiltonas stoja keisti padangų jau antrą kartą. Važiuoja geltonomis.
22/66. Lenktynių lyderis Ch.Leclercas stoja keisti padangų geltonimis. Grįžta į trasą turėdamas daugiau nei 5 sek. pranašumą prieš G.Russelą.
18/66. S.Perezas stoja keisti padangų geltonomis vidutinio minkštumo. Tai reiškia, kad Ch.Leclercas taip pat galėtų stoti.
14/66. G.Russelas su M.Verstappenu stoja keisti padangų, renkasi vidutinio minkštumo. Tą patį daro V.Bottas. Ch.Leclerco šansai kol kas labai geri.
13/66. M.Verstappenas turi problemų – neatsidaro DRS, taigi aplenkti G.Russelą sunku
11/66. C.Sainzas stoja keisti apgadintų padangų. Maxas tuo metu lenkia komandos draugą Sergio. Lyderių rikiuotė kol kas: Leclercas, Russelas, Verstappenas, Perezas, Bottas.
7/66. Carlosas Sainzas per greitai įvažiuoja į posūkį. Suktukas, pasivažinėjimas po žvyrą ir kritimas į P11... Padangos, žinoma, už tai AČIŪ nepasakė.
S.Perezas vejasi G.Russelą. O tuo metu C.Sainzo klaidą pakartoja ir Maxas Verstappenas, išvažiuoja iš trasos. Jis nukrenta už S.Perezo į P4.
1/66. Puikus Ch.Leclerco ir M.Verstappeno startas. Tačiau už jų kyla audra. Posūkyje kovodamas su atsilikusiu C.Sainzu spūstyje ratais susiduria L.Hamiltonas ir K.Magnussenas (panašu, kad dėl susidūrimo kaltas jis). Abu nukenčia. Abu stoja boksuose. Hamiltonas deda minkštas padangas. Abiem pilotams tokia pradžia sumažina galimybes kovoti dėl taškų.
Daugiausiai starte pozicijomis šokteli F.Alonso ir M.Schumacheris.
Startas. Tik L.Hamiltonas startuoja su vidutinėmis padangomis. Visi kiti – minkštomis.
Pirmą kartą iš tokių aukštų pozicijų startuoja G.Russselas (Mercedes) ir M.Schumacheris (Haas). Publikos numylėtinis F.Alonso (Alpine) – rikiuotės gale, nes keitė variklį.
Pagal statistiką Barselonoje bene dažniausiai lenktynes laimi pilotas, startuojantis iš „pole“ pozicijos. Šiuo atveju, tai – Ch.Leclercas (Ferrari).
Barselonoje – pragariškas karštis. Tai reiškia, kad padangų dilimas Katalonijos sostinėje bus svarbus aspektas, kovojant dėl aukštesnių vietų.
Neveltui kvalifikaciją laimėjęs Ch.Leclercas nuogąstauja, kad „Red Bull“ nuolat geriau pavyksta išsaugoti padangas.
Primename, kaip atrodys starto rikiuotė:
Prognozės: du, trys ar daugiau sustojimų?
Sustojimų taktika gali lemti labai daug. Tačiau kartais ją gali pakoreguoti ir saugos automobilio pasirodymas. Barselonos-Katalonijos trasa – gana nuobodi, lyginant ją su naujomis. Čia lenkti nėra lengva.
Mažiau sustojimų, jei lenktynės vyksta ramiai, visad yra geriau, nei daugiau. Todėl ekspertai tikisi, kad dauguma vairuotojų startuos su vidutinio mišinio padangomis, o tai suteiks galimybę vėlesniam antrajam sustojimui.
Vidutinės+vidutinės+minkštosios?
Septyniems geriausiems pilotams prieinami du vidutinio minkštumo padangų rinkiniai. Tad jie gali startuoti vidutinėmis, po to stoti jų keisti po 20-25 ratų kitomis vidutinėmis. Ir pereiti prie minkštojo mišinio 45-50-ajame ratuose. Tiesa, abu „Haas“, „McLaren“ , „AlphaTauri“ ir „Aston Martin“ turi tik po vieną vidutinių padangų komplektą, todėl labiau tikėtina, kad paskutinius du etapus jie važiuos minkštomis padangomis. Galbūt temps vidutinėmis iki 28-ojo rato.
Tačiau kai kurios komandos mano, kad minkšta padanga tokiomis karščio sąlygomis yra per didelė rizika. Tad kietas mišinys irgi gali tapti pasirinkimu. Taigi galima taktika naudoti kietąsias padangas lenktynių viduryje nuo 20-26-ojo rato. O jau finišuoti minkštosiomis, palaikant didelį tempą.
Žinoma, lyderiai gali gudrauti. Charlesas Leclercas po kvalifikacijos sakė, kad atliko tik vieną važiavimą Q2, nes norėjo lenktynėms išsaugoti naują minkštų padangų komplektą. Tai gal pasirinks jį startui?
Pradėjęs minkštosiomis, jis galėtų išlaikyti lyderio poziciją prieš Maxą Verstappeną. Tiesiosiose „Ferrari“ su jomis taip pat būtų labai greitas. Stoti keisti padangų vidutinio minkštumo, matyt, reikėtų maždaug 15-ajame rate. Jomis važiuotų maždaug 25 ratus. Ir tuomet monakietis vėl rinktųsi minkštąsias finišui.
Ch.Leclercas yra vienintelis iš dešimtuko, turintis visiškai naują minkštųjų padangų komplektą.