Bet, teisybės dėlei, pripažinkime, kad „Ferrari“ pritrūko sėkmės. Jei ne S.Vettelio bolido gedimas ir vėliau susiklosčiusios aplinkybės, „Ferrari“ švęstų dar vieną pergalę. Deja, istorijoje tariamoji nuosaka nieko nereiškia.
Vietoje galimo dublio – vos 3 vieta
Kaip tai įvyko? Šeštadienį, po ketvirtos iš eilės C.Leclerco „pole“ pozicijos buvo aišku, kad „Ferrari“ duetas žaibiškai startuos ir nudums į priekį, bet… įvyko kas įvyko.
Ilgos diskusijos radijo ryšiu, kuomet inžinieriai derino su pilotais prieš lenktynių startą pasiekto susitarimo detales, vėliau – į nepatogią vietą patrauktas S.Vettelio bolidas… Laimė nusišypsojo „Mercedes“ ekipai, dirbančiai, kaip visada, it laikrodis, ko nepasakysi apie „Ferrari“.
Žinote, situacija man kažkiek primena 2007-uosius, kuomet tarp „McLaren“ ekipai atstovaujančių Fernando Alonso ir čempionato naujoko Lewiso Hamiltono skraidė žiežirbos. Anuomet viskas pasibaigė nešvarių skalbinių viešinimu, trankomomis durimis ir baudomis komandai.
Tikėkimės, italams pavyks susitvarkyti su komandos pilotais mažesniais kaštais.
Pradžiugino ir „McLaren“
„Mercedes“ jau ne pirmą kartą puikiai pasinaudoja sumaištimi trasoje – šįkart jie puikiai padirbėjo su Lewisu Hamiltonu, pasikvietę jį į boksus virtualaus saugaus automobilio (VSC) metu ir taip „padovanoję“ jam virš 10 papildomų sekundžių. Šis laimėtas laikas lėmė, kad po sustojimo britas atsidūrė lyderio pozicijoje.
Tuo tarpu antroje vietoje važiavęs Valtteri Bottas nesileido aplenkiamas jį spaudusio C.Leclerco ir finišavo antras.
Vis labiau džiugina „McLaren“. Tiek komanda, tiek abu jos pilotai demonstruoja aukštą tempą ir, pastaruoju metu, aiškiai pirmauja „best of the rest“ kovoje prieš gamyklinę „Renault“ komandą. Ypač stipriai atrodo ekipos lyderiu tapęs Carlosas Sainzas, puikiai pasirodęs ir šį savaitgalį – tiek kvalifikacijoje, tiek lenktynėse ispanas laikėsi kovingai ir finišavo puikioje 6-je vietoje.
Atskirai paminėčiau Sergio Perezą („Racing Point“) – meksikietis išvengė incidentų ir, iškovojęs keletą svarbių pozicijų, finišavo 7-as.
Kas nuvylė
Pačioje lenktynių pradžioje incidentą tarp Romaino Grosejano („Haas“) ir Danielio Ricciardo („Renault“) sukėlė ne kas kitas, o „Alfa Romeo“ pilotas Antonio Giovinazzi. Įdomu tai, kad italui pavyko finišuoti lenktynėse, nors ir paskutinėje vietoje, tuo tarpu abiems jo varžovams neasisekė – Romainas iškart baigė lenktynes, o Danieliui, dėl incidento metu sukeltų bolido pažeidimų, teko pasitraukti vėliau.
Apmaudu, kad tarp F-1 pilotų vis dar pasitaiko nemažai keistokų, lengvai išvengiamų incidentų, kaip šis.
Pierre‘as Gasly labai nori grįžti į „Red Bull“, todėl bando kovoti iš paskutiniųjų. Kartais, kaip ir sekmadienį, toks požiūris lemia padidintą riziką ir klaidas. Šįkart jų būta nemažai, ypač – aršiai kovojant su giminingos „Red Bull“ pilotu Alexanderiu Albonu bei komandos draugu Daniilu Kvjatu.
Nemanau, kad tokiu būdu Pierras pats sau padeda, nemanau…
Dar nuvylė Kimi Raikkonenas („Alfa Romeo“), „šovęs“ dar neužgęsus starto šviesoforui. Nors iškart supratęs klaidą ir sustojo, o vėliau, pajudėjęs į startą paskutinis – dar uždirbo sau baudą. Žiopla klaida. Tik tiek.
Ir dar pažymėčiau toli gražu neblizgančius visos „Alfa Romeo“ komandos rezultatus. Nuo daug žadančio greičio bandymuose ir neblogos sezono pradžios, šveicarai visiškai nusirito iki peletono dugno. Jei ne dažnos „Haas“ pilotų avarijos, „Alfa Romeo“ būtų priešpaskutinėje pozicijoje, nors ir dabar užimama aštuntoji – mažai ko verta.
„Williams“ nesugeba pagaminti ne tik greito, bet ir patikimo automobilio. George‘o Russelo atveju bolidas sugedo po sustojimo boksuose – sustreikavo stabdžiai, užsiblokavo ratas, įvyko avarija. Tuo tarpu Robertas Kubica buvo pakviestas sustoti boksuose, nes komanda nusprend pataupyti atsargines dalis artėjančioms lenktynėms išvykoje.
Graudu žiūrėti į šios, kažkada čempioniškos komandos būklę.
„McLaren-Mercedes“ – vėl kartu nuo 2021-ųjų
„McLaren“ pranešė nuo 2021-ųjų grįžtantys prie „Mercedes“ jėgainių. Legendinė partnerystė, trukusi net 20 metų (1995-2014) ir padovanojusi mums du Mikos Hakkineno čempiono titulus, grįžta.
Šis netikėtas „McLaren“ sprendimas iškėlė nemažai klausimų:
- Ar „Mercedes“ sugebės patenkinti net 4 komandų poreikį?
- Galbūt „Mercedes“ komanda trauksis ir liks tik variklių tiekėjo vaidmenyje?
- Galbūt „Racing Point“ nebetęs kontrakto su „Mercedes“?
- Ar „Renault“ liks sporte? Nes tik jie vieni naudotų savo variklius.
Štai tokia virtinė klausimų… ir į bent vieną jų atsakymas yra teigiamas! Beliko tik išsiaiškinti – kuris tai klausimas.
Naujas „Toro Rosso“ vardas
Nuo kito sezono „Toro Rosso“ vadinsis „Alpha Tauri“, jei tik visos F-1 komandos, pagal galiojančią tarp ekipų tvarką, pritars šiam vardo keitimui.
„Alpha Tauri“ prekės ženklas irgi priklauso „Red Bull“ koncernui, tačiau tai nėra dar vienas kompanijos energinis gėrimas, tai – rūbų kolekcija. Tiesą sakant, apie šią naujieną – tik tiek.