TAIP PAT SKAITYKITE: „Formulės 1“ Vengrijos GP kvalifikacijos sensacija: Lewisas Hamiltonas – tik ketvirtas
„Red Bull“ nuostoliai
Lenktynių pradžia sekmadienį lyderių rikiuotės nepakeitė.
Tuo tarpu Maxas Verstappenas („Red Bull“) gavo 10 sek. sustojimo pituose baudą už tai, kad lenktynių pradžioje incidento metu išstūmė komandos draugą Danielį Ricciardo. Šiam lenktynės baigtos, komanda patyrė rimtų nuostolių.
Tuo tarpu kvalifikacijoje palyginti prastai pasirodęs Lewisas Hamiltonas per pirmus 20/70 ratų stebuklo nesukūrė – abu „Ferrari“ bolidai išliko lyderiais.
Panašu, kad Sebastianas Vettelis ilgą laiką važiavo jam komandos užduotu tempu, siekdamas išsaugoti padangas. Nes stoti pituose turint tik 13 sek. pranašumą prieš Lewisą Hamiltoną, tikrai rizikinga – vokietis galėjo grįžti į trasą tik maždaug 5 pozicijoje. Todėl lenktynės vyko tuo pačiu ritmu – pramainiui greitesnį ratą pademonstruodavo tai L.Hamiltonas, tai S.Vettelis, tai K.Raikonnenas, po kvalifikacijos važiavęs antroje pozicijoje. Trečias stabiliai išliko V.Bottas.
Tuo tarpu Romainas Grosjeanas („Haas“) 23/70 rate pasitraukė iš lenktynių dėl mechanikų klaidos – jie nekokybiškai pritvirtino ratą ir sugadino sriegį.
S.Vettelio vairo gedimai
Tačiau 26/70 rate S.Vettelis radijo ryšiu pasiskundžia, kad keičiasi jo vairo geometrija – važiuojant tiesiojoje tenka jį laikyti pasukus. Tad antroje vietoje važiuojantis kitas „Ferrari“ pilotas Kimi Raikonnenas priartėja prie lyderio iki sekundės ribos.
Sumaišties į lenktynių rutiną 31/70 rate įneša V.Bottas – stoja pituose ir keičia padangas. Ir netrukus ratą įveikia rekordiniu greičiu. Kaip reaguos „Ferrari“? Nes „Mercedes“ pilotai gali gerokai spustelėti.
Tačiau iškart po to keisti padangų stoja ir L.Hamiltonas, taip išprovokuodamas sustojimui ir S.Vettelį (33/70 ratas). Pagal reglamentą kiekviena komanda turi lenktynių metu panaudoti dviejų mišinių padangas.
Po pirmojo sustojimo: geltonos padangos – greitesnės „Mercedes“ pilotams
Pasikeitus padangas visiems lyderiams, paskui M.Verstappeną išsirikiuoja S.Vettelis, K.Raikonnenas, V.Bottas, L.Hamiltonas. Tačiau su naujomis geltonomis padangomis greičiau važiuoja „Mercedes“ pilotai. Jie artėja prie problemų turinčio S.Vettelio. O laikinai tapęs lenktynių lyderiu Maxas Verstappenas („Red Bull“) važiuoja nekeitęs padangų – raudonomis.
Todėl suomis K.Raikonnenas radijo ryšiu kalbina komandą imtis priemonių – leisti jį į priekį, nes gali tekti gintis prieš artėjantį V.Bottą.
43/70 rate M.Verstappenas stoja atlikti baudos ir keisti padangų. Į trasą jis grįžta penktoje pozicijoje.
„Mercedes“ taktika: V.Botto ir L.Hamiltono rokiruotės
Tuo tarpu 46/70 rate V.Bottas posūkyje pasitraukia į šalį ir praleidžia į priekį komandos draugą L.Hamiltoną. Jam keliama užduotis – aplenktis antroje vietoje važiuojantį K.Raikonneną. Jei nepavyktų, trečią poziciją jis turėtų grąžinti V.Bottui atgal. Jis dabar – trečias. „Ferrari“ pilotų radijo ryšiu prašoma saugoti padangas ir nepramušti jų kelkraščiuose, kaip nutiko Silverstone, lenktynių pabaigoje.
Įtampa didėja, lyderį ir ketvirtoje vietoje važiuojantį V.Bottą skiria kiek daugiau nei 4 sek.
Kimi, pastarąjį kartą laimėjęs Australijoje 2013 m., neslepia ambicijų veržtis į priekį.
Tuo tarpu L.Hamiltonas nuolat derasi su komanda, kad leistų jam dar bandyti laimę ir negrąžintų į ketvirtąją poziciją. O S.Vettelio greitis nuolat mažėja, jis sugeba nuolat blokuoti ratus posūkyje. Kažin, ar ilgai išsilaikys lyderio pozicijoje? Nes jo komandos draugas Kimi, pastarąjį kartą laimėjęs Australijoje 2013 m., neslepia ambicijų veržtis į priekį.
Ar „Mercedes“ pilotai atliks rokiruotę? Bet tam gali sutrukdyti jiems ant padų minantis Maxas Verstappenas („Red Bull“).
Vis dėlto lėtai važiavęs S.Vettelis išsaugo pirmą vietą ir laimi ketvirtąją pergalę. Tuo tarpu jo tiesioginis konkurentas L.Hamiltonas lieka ketvirtas, nes grąžino poziciją komandos draugui V.Bottui.
„Formulės 1“ lenktynininkai dabar išeina mėnesio atostogų, kitos lenktynės – rugpjūčio 27 d. Belgijoje, Spa trasoje.