„Formulės-1“ šefo ir kitų šiose varžybose vadovaujančius postus užimančių vyrų nuomonė sutampa – lenktynių trasoje moteriai ne vieta. Jiems prieštarauja garsus austrų lenktynininkas, triskart „Formulės-1“ pasaulio čempionas Niki Lauda.
Anot jo, dabar kaip tik labai tinkamas metas moterims dėtis šalmą ir šokti į bolidą. Juk visa technika kimšte prikimšta elektronikos, lengvinančios vairavimą, o dėl mažo kūno svorio, visa dar reikalingo lenktynėse, moterys galėtų visavertiškai varžytis su vyrais.
Vis dėlto, vokiečių dienraščio „Welt“ žurnalistai abejoja tokia perspektyva. Pasak jų, moters vaidmuo „Formulėje-1“ netgi labiau tradicinis nei namų ūkyje. Kai kurios jų turi gražiai atrodyti (modeliai prie trasos), kai kurios – kalbėti (atstovės spaudai), kitos gali net patarti technikos srityje (inžinierės).
Tačiau jų sėkmingu važiavimu bolidu vyrai negali ir nenori tikėti – moterys jiems lieka papuošalu. Tiesa, tai laikui bėgant gali pasikeisti. Stereotipus yra pasirengusi laužyti naujai sukurta ir nuo 2010 metų startuoti planuojanti JAV komanda USF1.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Gali būti, kad D.Patrick važiuos „Formulėje-1“. |
Vieną iš šios ekipos pilotų vietų gali užimti bene garsiausia Amerikos lenktynininkė Danica Patrick. 26 metų 155 cm ūgio ir 45 kg svorio moteris už Atlanto – žvaigždė. Galbūt dėl to kalta reklaminė kampanija, tačiau nepaskutinėje vietoje ir jos vairavimo talentas. Pernai ji net laimėjo „Indy“ lenktynių etapą Japonijoje. Tikėtina, kad jos kolega USF1 komandoje gali tapti „Nascar“ serijos lenktynėse Amerikoje nuobodžiaujantis Juanas Pablo Montoya.
Automobilių pasaulyje moterys lenktynininkės kol kas nėra nuveikusios nieko išskirtinio. Pirmoji moteris „Formulės-1“ italų lenktynininkė Maria Teresa de Filippis sugebėjo aukščiausiai pakilti iki 10 vietos (1958 metais Belgijoje). Kita italė Lella Lombardi 1975 metais etape Ispanijoje užėmė 6 vietą ir pelnė 0,5 taško. Atrodo, didesnių moterų laimėjimų „Formulės-1“ trasose reikia tikėtis nebent ateityje.