monaco gp trasa
- Ilgis – 3,340 km. Lenktynininkai sekmadienį įveiks 78 ratus.
- Nuo 2009 m. šioje trasoje nebuvo nė vienų lenktynių be SC (saugos automobilio) fazės.
- Čempionato lyderiai: 1. L.Hamiltonas – 94 tšk., 2. Maxas Verstappenas – 80 tšk., 3. Valtteri Bottas – 47 tšk., 4. Lando Norris – 41 tšk., 5. Charlesas Leclercas – 40 tšk.
Visa pilotų čempionato lentelė
Q3. Lemiamas mūšis, pasibaigęs avarija
Monake galioja taisyklė, kad lenktynes laimi vienas iš kvalifikacijoje pirmas tris vietas užėmusių lenktynininkų. Tad kova dėl TOP3 lemiamoje kvalifikacijos dalyje – labai svarbi.
Q3 baigėsi labai netikėtai, Monako stiliumi. Greičiausią rezultatą demonstravęs Ch.Leclercas paskutiniame savo greitajame važiavime dešiniuoju ratu kliudė atitvarą posūkyje. Nulūžus ašiai, automobilis tapo nevaldomas ir kitame posūkyje trenkėsi į atitvarą. Raudona vėliava, kvalifikacija sustabdyta pačioje jos pabaigoje. Ch.Leclercas sudaužė bolidą, bet laimėjo „pole“ poziciją. Jo kolega iš „Ferrari“ S.Sainzas – ketvirtas. Antras – M.Verstappenas (Red Bull), trečias – V.Bottas (Mercedes). Tai nedžiugina L.Hamiltono, kuris startuos tik iš septintos pozicijos.
Q2: „Ferrari“ žinia varžovams
Iš pradžių dominavo „Ferrari“. C.Sainzas nuvažiavo savo greičiausią ratą. Įkandin jam – Ch.Leclercas ir M.Verstappenas. Bet olandas, likus 7 min. šovė greičiausią ratą. Tačiau paskutiniame rate į lyderius vėl pakilo Ch.Leclercas.
Beje, visas dešimtukas važiavo minkštomis „raudonomis“ padangomis. Taigi jomis ir pradės lenktynes sekmadienį.
Labiausiai, ko gero nustebino S.Vettelis su A.Giovinazzi, patekę į Q3. Ar atsigaus L.Hamiltonas? Į Q1 nepateko Oconas, Ricciardo, Strollas, Raikkonenas, Russelas.
Q1 – be M.Schumacherio
Micko Schumacherio avarija paskutinėje treniruotėje prieš kvalifikaciją palengvino konkurentų gyvenimą. Norint patekti į Q2, reikėjo aplenkti ne 5 o tik 4 lenktynininkus.
C.Sainzas, L.Norrisas, M.Verstapenas, Ch. Leclercas, V.Bottas – vienas paskui kitą gerino rato įveikimo laiką. S.Vettelis labai ilgai nefiksavo greitojo rato. Taip pat akivaizdu, kad ši trasa nepalanki „Alpine“ bolidų reguliavimui. Nelaimėlių penketuką M.Schumacheriui į kompaniją papildo Y.Tsunoda, F.Alonso, N.Latifi, N.Mazepinas. Kiek netikėta L.Hamiltono vieta.
Avarijos paskutinėje treniruotėje
Paskutinė, šeštadienio treniruotė, didėjant greičiui ir dėl to „artėjant“ sienoms, baigėsi dviem avarijomis. Iš pradžių į apsauginę sieną trenkėsi „Williams“ pilotas Nicholas Latifi. O treniruočių sesijos pabaigoje važiavimai sustabdyti dėl Micko Schumacherio (Haas) avarijos. Greičiausias paskutinėje treniruočių sesijoje buvo Maxas Verstappenas.
Tiesa, ketvirtadienio treniruotėje nukentėjo ir F.Alonso bolidas.
Apie Monaco GP trasą
Tai – pati lėčiausia trasa čempionate, jei kalbėtume apie vidutinį rato įveikimo laiką. Čia naudojamos ypač minkštos sudėties padangos. Labai svarbus stabilus bolido galinių ratų sukibimas su danga, nes jiems tenka ypatingai didelis krūvis dėl didelio pagreitėjimo išvažiuojant iš lėtų posūkių.
Didžioji intriga: „Ferrari“ ar „Red Bull“ mes iššūkį „Mercedes“. Nes, bent jau treniruočių metu Lewisas Hamiltonas stebėjosi italų komandos demonstruojama sparta. „Ferrari“ greičiau sušildydavo padangas ir lenkė tiek „bulius“, tiek „sidabrines strėles“.
Dar vienas svarbus niuansas – pasikeitusios važiavimo sąlygos, nes dalis trasos perasfaltuota. Todėl sukibimas pagerėjęs.