Bendra įskaita
Sebastianui Vetteliui trūks plyš reikėjo nepaleisti Lewiso Hamiltono, nes britas jau šiose lenktynėse sekmadienį galėtų užsitikrinti pasaulio čempiono titulą. Žinoma, jei S.Vettelis užimtų šeštąją vietą, o Lewisas nugalėtų.
Britas kol kas tvirtai pirmauja bendroje įskaitoje (306 taškai). „Ferrari“ lenktynininkas vokietis S.Vettelis žengia antras (247), o „Mercedes“ narys suomis Waltteri Bottas užima trečiąją vietą (234).
Kaip besibaigtų kvalifikaciniai važiavimai, „Toro Rosso“ pilotas Brendonas Hartley debiutines F-1 lenktynes COTA trasoje, JAV, bus priverstas pradėti iš rikiuotės galo, nes komanda sportininko bolide pakeitė jėgainę.
Kvalifikacija, pirmoji dalis
Nors sinoptikai žadėjo didesnę nei 50 proc. lietaus tikimybę, važiavimai prasidėjo sausoje trasoje, pasižyminčioje unikaliais aukščio pokyčiais ir posūkiais.
Lyderiai L.Hamiltonas, S.Vettelis, V.Botas ir K.Raikonenas kvalifikacinius važiavimus pradėjo „raudonomis“ super minkštomis padangomis. Tad britas netrukus šovė į viršų – 1 min. 34, 822 sek. Tai geras rezultatas. Nes prieš metus JAV GP kvalifikacijoje triumfavęs L.Hamiltonas greičiausią ratą įveikė per 1 min. 34,999 sek. O apskritai britas šioje trasoje yra triumfavęs trejose pastarose lenktynėse. O iš viso jis čia yra triumfavęs penkis kartus. Tiesa, L.Hamiltonas šioje trasoje linkęs daryti daugiau klaidų, nei kitose. Tad nevertėtų pamiršti, kad „Formulė 1“ – permainingas sportas ir nelaidoti S.Vettelio vilčių.
Pirmoje kvalifikacijos dalyje kiek nustebino „Renault“ pilotas Carlosas Sainzas, įsiveržęs į penktą vietą. S.Vettelis – ketvirtas.
Antroji dalis: „Mercedes“ dominavimas
Pasikeitęs padangas į violetines (ultra minkštas) L.Hamiltonas iškart pagerino laiką ir pasiekė naują trasos rekordą – 1 min. 33,560 sek. Jam iš paskos sekė komandos draugas V.Botas (+0,332 sek.). S.Vettelis – trečias, bet jam ant kulnų nuolat lipo kitas „Ferrari“ pilotas K.Raikonenas. Trasa kaito iki 40 laipsnių, oras – iki 32 laipsnių. Tad automobiliai greitėjo ne tik dėl taktinių sprendimų. Pagal taisykles pirmojo dešimtuko pilotai pagrindines lenktynes pradeda tomis padangomis, kuriomis pasiekė geriausią kvalifikacijos rezultatą.
Trečioji dalis: paskutinis S.Vettelio bandymas išsaugojo viltį
Pirmąjį sektorių greičiausiai įveikia V.Bottas, tačiau antrajame sektoriuje jį komandos draugas L.Hamiltonas jį lenkia jau 0,5 sek. ir pasiekia dar vieną geriausią rato įveikimo laiką – 1 min. 33,108 sek.
S.Vetteliui nesiseka, jis padaro klaidą po tiesiosios ir pralaimi beveik 0,8 sek. „Mercedes“ lyderiui. Jį lenkia ir komandos draugas K.Raikonenas.
Kodėl būtent antrajame sektoriuje „Ferrari“ pralaimi „Mercedes“?
Kyla klausimas: kodėl būtent antrajame sektoriuje „Ferrari“ pralaimi „Mercedes“. Ar tai reiškia, kad tiesiojoje variklis silpnesnis, ar tiesiog pilotai iš posūkio lėčiau išvažiuoja?
S.Vettelis kyla į antrą vietą su 1 min. 33,147 sek. – pačioje pabaigoje šiaip taip išsikrapšto į pirmąją starto juostą šalia Lewiso.
Tai intrigos nebus? Kvalifikacijoje gal ir ne, bet prieš akis – lenktynės sekmadienį, 22 val.