Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 09 17 /17:11

„Formulės 1“ naktinės lenktynės: dviguba „Ferrari“ avarija starte ir L.Hamiltono triumfas

Singapūre sekmadienį startavo pirmosios „Formulės 1“ istorijoje naktinės lenktynės šlapioje trasoje. Tokios sąlygos žadėjo daugybę išbandymų. Pirmoji grandininė avarija, įvykusi po S.Vettelio manevro link vidinės trajektorijos, įvyko jau starte. Po jos į priekį iš penktos pozicijos išsiveržė L.Hamiltonas. Nugalėjęs lenktynėse atsiplėšė nuo S.Vettelio 28 taškais. „Ferrari“ stovykloje – gedulas.
Singapūro F-1 GP Sebastianas Vettelis sukėlė didelę avariją
Singapūro F-1 GP Sebastianas Vettelis sukėlė didelę avariją / „Scanpix“ nuotr.

„Formulės 1“ Singapūro GP lenktynių eiga

Dramatiškas startas: iš pirmos pozicijos startavęs Sebastianas Vettelis sukūrė dramą, eliminuodamas iš lenktynių ne tik varžovus, bet ir komandos draugą Kimį Raikoneną. Visiška „Ferrari“ tragedija – užuot kovoję dėl pirmos vietos, praleis lenktynes boksuose. Avarijos vaizdo įrašas.

VIDEO: „Formulės 1“ Singapūro GP įdomiausios akimirkos

„Mercedes“ pilotai turėjo šansą tuo pasinaudoti – jie abu turėjo puikią galimybę užimti šiose lenktynėse prizines vietas. Iki šių lenktynių L.Hamiltonas turėjo 238 taškus, o jam ant kulnų lipantis S. Vettelis – 235. Tačiau dabar gali įvykti lūžis ir iš „Ferrari“ piloto rankų išslysti net ir teorinis šansas tapti čempionu.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Formulės-1“ intriga: Singapūre – pavojaus ženklai Lewisui Hamiltonui

Nors kvalifikacijoje L.Hamiltonas pasirodė prastai, po lenktynių situacija apsivertė aukštyn kojomis – brito persvara prieš S.Vettelį bendroje įskaitoje po šių lenktynių bus milžiniška. Nebent S.Vettelis likusiuose 6 etapuose nugalėtų mažiausiai 4 kartus, o L.Hamiltonas darytų klaidas. Juo labiau kad prie vokiečio priartės ir kitas „Mercedes“ pilotas V.Bottas.

Kas įvyko pirmajame Singapūro trasos posūkyje

S.Vettelis („Ferrari“) pirmajame posūkyje pasielgė avantiūristiškai: pasuko į kairę, link vidinės trajektorijos, tarp savo automobilio ir kolegos K.Raikoneno suspaudęs Maxą Verstappeną („Red Bull“). Avarijoje dalyvavo mažiausiai keturi automobiliai. K.Raikonenas, likęs be rato, nevaldomu automobiliu taranavo M.Verstappeną bei F.Alonso. Tad du iš tų keturių – Maxas Verstappenas ir Kimis Raikonenas – iškart pasitraukė iš lenktynių. S.Vettelis išsilaikė pirmoje vietoje, jam įkandin labai atsargiai šlapia trasa sekė L.Hamiltonas.

Tačiau po akimirkos, tame pačiame rate, S.Vettelis padarė antrą klaidą: šlapesnėje trasos dalyje slystelėjo ir jau pirmąją minutę nusilaužė „nosį“. Regis, prieš tai buvo pažeistas ir Sebastiano bolido galas, nes pro automobilio galą bėgo aušinimo skystis. Tad jis bet kuriuo atveju būtų turėjęs pasitraukti. Tačiau atliko suktuką, trinktelėjo į sieną ir kurį laiką riedėjo atbulas.

Ir, stebuklas, iš penktos pozicijos startavęs Lewisas Hamiltonas išsiveržė į pirmą vietą! Akivaizdu, kad L.Hamiltonas labai sėkmingai pasirinko starto poziciją, išvengdamas smūgių masinės avarijos metu. Be to, sekdamas paskui S.Vettelį, jis rinkosi sausesnę trajektoriją. Ne veltui Lewisas yra čempionato lyderis.

9-ajame rate pasitraukė ir Fernando Alonso („McLaren“), pilotas radijo ryšiu raportavo „no power“. Jo automobilis taip pat nukentėjo pirmojo incidento metu – buvo gavęs smūgį į šoną.

11-ate rate šlapioje trasoje suklydo Danilas Kviatas („Toro Rosso“), stabdė per vėlai, slydo ir nosimi rėžėsi į apsauginę sieną. „Sorry guys“, – sakė komandos draugams ir mechanikams. Saugos automobilis jau antrą kartą išvažiavo į trasą.

Trasai pamažu džiūstant, nuvažiavus 23/61 ratus, komandų mechanikai ima ruošti „slikus“, skirtus sausai trasai. Tačiau tuo tarpu lenktynininkai toliau lenktyniauja šlapiam paviršiui skirtomis padangomis.

Laikas keisti padangas

Tačiau 25-ajame rate pirmasis ledus pralaužia ir imasi rizikos Kevinas Magnussenas („Haas“) ir Felipe Massa („Williams“). Ar tikrai „slikai“ spės sušilti? Prasideda savotiška padangų loterija, tačiau bent jau iš pradžių „slikais“ apautų bolidų pilotai pranašumo nedemonstruoja prieš „žalias“ padangas.

Tuo tarpu L.Hamiltonui važiavimas tokiu mišriu paviršiumi, regis, tik malonus žaidimas, jis nuo persekiotojo D.Ricciardo („Red Bull“) atsiplėšęs 28-ajame rate atsiplėšęs 9 sek. Prasideda masinis padangų keitimas, lenktynių tempas greitėja.

Po to L.Hamiltonas sugeba išlaikyti tą patį tempą, lyderių trejetukas atrodo taip: L.Hamiltonas, D.Ricciardo, V.Bottas.

39/61 rate vėl į trasą išvažiavo saugos automobilis – siauriausiose trasos vietoje užsiskersavo ir galinį ratą nusilaužė Marcusas Ericssonas („Sauber“). Lenktynėse liko 14 bolidų iš 20. Tapo akivaizdu, kad lenktynės užsitęs. Tad teisėjai įjungė laikrodį, skaičiuojantį laiko ribą iki finišo.

Likus 14 min. iki finišo, pasitraukė Nico Hulkenbergas („Renault“), kovojęs dėl 9-os vietos su grupele kitų varžovų. Jau ankstesnio sustojimo boksuose metu į jo bolido sistemą mechanikai (spėjama) pildė suspaustą orą. Gedimas, matyt, rimtas, jei tokia pagalba nepadėjo.

Galiausiai, nepalikęs konkurentams jokių šansų, nugalėjo Lewisas Hamiltonas.

Singapūro F-1 GP rezultatas
Singapūro F-1 GP rezultatas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai