Praėjusiais metais startuoti „Saaremaa“ ralyje Giedriaus Notkaus planas neišdegė, mat metų gale, prieš paskutinį etapą sportininkas sudaužė savo ralio automobilį ir metus baigė skolintu „Mitsubishi Lancer EVO“.
Tąkart pavyko sėkmingai pabaigti sezoną ir svetimu automobiliu tapti Lietuvos ralio čempionais, tačiau plano startuoti „Saaremaa“ ralyje tuomet G.Notkus atsisakė. Šiemet sezoną panevėžietis baigė sėkmingai ir sveiku automobiliu, tad nusprendė paskutinėms metų varžyboms pasirinkti legendinį ralį Estijoje, į kurį susirenka greičiausi Baltijos šalių lenktynininkai.
„Čia visada smagu pasitikrinti jėgas su greičiausiais Baltijos šalių lenktynininkais. Tai buvo jau devintas mūsų startas čia. Šįkart atvykus į Saremos salą mus pasitiko lietus, lijo ir pirmąją ralio dieną, tačiau antrą dieną oras pagerėjo. Ketvirtadienį susirašėme greičio ruožus, penktadienį perėjome techninę patikrą.
Vakare laukė du žvyriniai greičio ruožai ir vienas miesto centre. Gavome 21-ą starto numerį. Kai ant starto pakylos mūsų paklausė, kokie tikslai, atsakiau, jog sieksime patekti į penketuką. Organizatoriai labai nusistebėjo ir net nusijuokė išgirdę tokius mūsų ketinimus. Tai tokia linksma gaida ir pradėjome ralį“, – sakė Giedrius Notkus.
Pirmame greičio ruože duetas parodė aštuntą laiką ir tuomet ėmėsi taktinių manevrų. Antrą greičio ruožą G.Notkus šiek tiek atleido akceleratorių, kadangi pirmos dienos greičiausių ekipažų dešimtukas antrą dieną turėjo startuoti atvirkštine tvarka.
Taigi, patyręs lenktynininkas Giedrius Notkus nenorėjo būti tas, kuris valys kelia varžovams ir pasirinko sprendimą pirmąją dieną pabūti už dešimtuko ribų.
„Porą metų teko važiuoti antriems, tretiems, tai buvo labai slidu, turėjome ir avarijų. Nenorėjome vėl rizikuoti ir nusprendėme pirmą dieną nebūti dešimtuke. Buvome vienuolikti ir tai buvo labai geras taktinis ėjimas. Kitą dieną startavome iškart už apversto dešimtuko, o prieš mus starte stovėjo Georgas Grossas su „Ford Fiesta WRC“.
Visą dieną kvėpavom jo dulkes. Antros dienos varžybas pradėjome su gera nuotaika, bet ta nuotaika penktame greičio ruože sugedo. Miške buvo padaryta gesinimo zona. Toje vietoje turbūt buvo klaida mūsų stenogramoje. Per daug metrų. Stabdymas neatitiko užrašytų metrų. Praslydome, užgesome, praradome nemažai brangaus laiko kol užsivedėme ir išvažiavome. Nukritome keliomis pozicijomis žemyn. Mūsų pagrindiniai oponentai pabėgo į priekį ir po to visą ralį juos teko vytis.
Kiekviename ruože vis pamažu mažinome atotrūkį ir pakilome iki šeštos pozicijos. Turėjome tikslą pavyti ir Rusijos lenktynininką Denisą Rostilovą, bet sekėsi sunkiai – vis darėme klaidas ir tai pavydavome, tai vėl nutoldavome. Į penktąją vietą nebepavyko pakilti, nors jaučiau, kad galėjome.
Bet iš 156 automobilių pasiekti 6 vietą irgi yra geras rezultatas. Su Daliumi džiaugiamės tuo. Ačiū visiems už sveikinimus. Jaučiau lietuvių palaikymą, buvo daug mūsų šalies vėliavų greičio ruožuose“, – kalbėjo Giedrius Notkus.
Estijoje startavo ir daugiau lietuvių – Martynas Samsonas su Ervinu Snitku, Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku, Henrikas Matijošaitis su Mindaugu Čepuliu, Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu, Giedrius Firantas su Matu Valiuliu bei Justas Simaška su Aurimu Kropu.