Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Arūnas Samochinas: „Nemuno žiedas“ skaičiuoja kiekvieną centą

Ketvirtadienį, balandžio 5-ąją, GAZAS.LT redakcijoje lankėsi Kačerginėje esančios „Nemuno žiedo“ lenktynių trasos direktorius Arūnas Samochinas. Jis atsakė į skaitytojų siųstus klausimus.
Arūnas Samochinas
Arūnas Samochinas / Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr.

Kada realu tikėtis naujos dangos ir saugesnių saugumo zonų „Nemuno žiede“? Mindaugas.

Geras klausimas.  Saugumas ir trasos būklė yra pagrindinės problemos. Esame pateikę prašymą Kelių direkcijai, laukiame iš jų patvirtinimo dėl finansavimo. Jei bus patvirtintas dar šiais metais, darbų imsimės neatidėliodami.

Koks jūsų požiūris į techninių varžybų saugumą? Antanas.

Kaip trasos direktorius, manau, kad šiandien mūsų trasoje saugumas nėra aukščiausio lygio. Tik įrengus atitinkamas gesinimo zonas, atitvarus, paklojus naują asfaltą saugumas didės.

Kaip galvojate išnaudoti plačias šios trasos galimybes, kokie tikslai ir siekiai dėl plataus atskirų trasų panaudojimo: kroso, ralio-kroso, kartingų trasos, žiedo? Jonas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nemuno žiedo lenktynių trasa
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Nemuno žiedo“ lenktynių trasa

Mano vizija yra modernus techninių sporto šakų traukos centras. Tai neapsiriboja tik žiedinėmis lenktynėmis. Tai yra normali praktika visame pasaulyje. Galime turėti kroso, kartingų trasas. Galėtų būti ir viešbučių. Tačiau kol kas tai utopija. Apie tai galėtumėm galvoti tik ateityje. Gavę palikimą su dideliais įsipareigojimais šiandien to pasiekti negalime.

Kodėl buvo priimtas sprendimas „Nemuno žiedui“ išstoti iš Lietuvos automobilių sporto federacijos taip nubraukiant visus siūlymus visuotiniam susirinkimui? Ar nebuvo geriau išstoti po susirinkimo? Giedrius.

Nesu LASF atstovas, esu trasos direktorius. Išstojome dėl labai aiškios priežasties – sunki mūsų ekonominė padėtis, o 1200 litų mokestis mums yra didžiulė našta. Turime skolų, apie jas visas reikia galvoti.

Kokia jūsų pozicija dėl nesutarimo tarp „Fast Lap“ varžybų organizatorių ir LASF? Irmantas.

Esu trasos direktorius. Mano supratimu, mes turėtumėm leisti važiuoti visiems, kurie nori sportuoti. „Fast Lap“ formatas ir saugumo lygis yra pakankamai aukšto lygio. Nesutarimas vienareikšmiškai turi būti išspręstas, varžybų stabdyti negalime.

Kaip jūs žiūrite į nesankcionuotas varžybas, vykstančias „Nemuno žiede“? Juk Kūno kultūros ir sporto įstatymo 43 ir 44 straipsniai privalomai reikalauja, kad varžybos būtų suderintos su federacijomis. Ramūnas.

Mes patys tokių varžybų neorganizuojame. Organizuoja tik tie, kurie pasirašo su mumis sutartį organizuoti varžybas. Nematome jokios problemos, jei mums pateikiami dokumentai užtikrina varžybų saugumą.

VIDEO: "Nemuno žiedo" direktorius Arūnas Samochinas - Gazas.lt konferencijoje

Ar nesiruošiate pasirašyti bendradarbiavimo sutarties su federacijomis ir sumažinti „Nemuno žiedo“ nuomos kainas organizatoriams, kurie šioje trasoje rengia nacionalinius čempionatus ar oficialias tarptautines varžybas? Martynas.

Akcentuoju, kad nuo 2011-ųjų birželio, kai pradėjau eiti direktoriaus pareigas, kainodara tapo aiški. Kaina dienai yra 3000 Lt. Niekam nesuteikiame ypatingų sąlygų. Norime prisidėti prie sporto populiarinimo, tačiau esant tokiai situacijai mes negalime trasos nuomoti pigiau. Turime ne tik dirbti ir išsilaikyti, bet ir vykdyti įsipareigojimus. Senoji vadovybė neturėjo aiškios kainodaros, tai klaidindavo ir organizatorius, ir sportininkus.

Kodėl nesuteikiate pirmenybės Lietuvos čempionato etapų organizatoriams? Kokiu principu sudarote „Nemuno žiedo“ trasos panaudojimo grafikus: ar atrenkate varžybas pagal svarbą, ar derinate grafikus su federacijomis, ar žiūrite tik iš komercinės pusės? Jonas.

Mes deriname viską su federacija, jie turi pirmenybę. Prioritetas sportui, ne komercijai. 

Visu pirma, noriu pasidžiaugti permainomis, kurios padarytos trasos labui. Spaudoje jau pasirodė pranešimų apie europinio lygio motokroso trasą. Ar ją planuojate statyti naujoje, dar neišnaudotoje „Nemuno žiedo“ teritorijoje, ar vietoj dabartinės autokroso trasos? Mantas.

Ši motokroso trasa turi atsirasti naujoje vietoje, kad autokroso trasa galėtų funkcionuoti. Nauja vieta numatyta ties pirmu posūkiu, kairėje pusėje. Čia greta sukūrėme vietą ir „drifto“ entuziastams pasitreniruoti. Dėl motokroso trasos, šiuo metu vyksta derinimo darbai. Artimiausiu metu apie tai sužinosite plačiau.

Trasos interneto puslapyje neradau informacijos apie nuomojamą autokroso trasą. Ar tokia galimybė yra? Mantas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nemuno žiedo lenktynių trasa
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Nemuno žiedo“ lenktynių trasa

Tokia galimybė yra, tačiau yra ir problema. Per mano vadovavimo laikotarpį užklausų dėl autokroso trasos nuomos sulaukėme labai nedaug. O trasos išlyginimas ir paruošimas lenktynėms yra brangus. Jei yra noras ką nors organizuoti, esame atviri pasiūlymams. Tačiau šiandien trasa ji neša nuostolius.

Kokios yra „Nemuno žiedo“ skolos? Buhalteris.

Skolos yra didžiulės, įsipareigojimų turime ir Valstybinei mokesčių inspekcijai, ir privatiems kreditoriams. Konkrečiai įvardyti nenorėčiau, bet viena aišku – ji didesnė nei 10 mln.

Ar dėl susidariusių skolų, galimai įvykdytų nusikaltimų, įmanomas tolimesnis trasos eksploatavimas? Ar esate numatę plėtros planų? Povilas.

Geras klausimas. Jei, nežiūrint į skolas, trasos eksploatavimas yra įmanomas, viziją turime, esame pasiruošę darbui. Tačiau skolos yra didžiulės ir tenka dažnai varstyti institucijų duris ir derinti visas sąlygas, kad „Nemuno žiedas“ galėtų gyvuoti.

Turiu pasiūlymą dėl trasos nuomos. Siūlau lojaliems klientams siūlyti dienos, savaitės, mėnesio ir metinius trasos nuomos abonementus. Ką manote? Mantas.

Puikus pasiūlymas, Mantas koja kojon žengia su mūsų planais. Jau artimiausiu metu lojaliems klientams pasiūlysime palankią kainodarą.

Ar Lietuvai reikalinga tokia „Nemuno žiedo“ trasa? Naujų automobilių gamyklų neturime, autosportas merdi. Sovietų Sąjungos laikais gal ir reikėjo. O dabar? Laurynas.

Vienareikšmiškai – reikalinga. Galiu pagrįsti – tai vienintelė trasa Lietuvoje, esant tinkamam finansavimui žiedą galime padaryti patrauklų ne tik Lietuvai, bet ir užsieniečiams. Galėtumėm juos kviesti, neturėtumėm koncentruotis tik į mūsų rinką.

Kada planuojate perkelti „Nemuno žiedo“ trasos apačioje esančius elektros stulpus, kurių vienas Ąžuolo posūkyje stovi net prieš trasos atitvarus? Audrius.

Ši problema sprendžiama, esame kreipęsi į „Lesto“, laukiame atsakymo. Tą įgyvendinsime. Tačiau nesu gavęs raštiško atsakymo, ar ši procedūra bus atliekama už „Lesto“ pinigus.

Vidinėje „Nemuno žiedo“ dalyje, treko ovalo viduje kadaise buvo kartingų trasa, kurią statant buvo paklotas per silpnas pagrindas mūsų klimatui, dėl to šaltis sugadino dangą. Ar galvojate atstatyti šią trasą kartingams? Kada? Audrius.

Planuose, vizijoje kartingų trasą turime. Dėl datos nieko konkretaus negalėčiau atsakyti, bet tai neįvyks šiais ar kitais metais. Reikia ieškoti investuotojų. Tai turėtų kainuoti apie 5 mln. litų. Neverta daryti prastai, čia turėtų vykti profesionalios lenktynės. 74 ha mūsų valdomame plote tai turėtų būti įmanoma.

Kokius pirmus tris dalykus „Nemuno žiedo“ trasoje pakeistumėte, jeigu kokie nors geradariai 70 mln. Lt papildytų trasos biudžetą? Audrius.

Pats svarbiausias prioritetas  – trasos saugumo didinimas, įskaitant naują asfaltą. Kitas žingsnis – infrastruktūros gerinimas. Viešbutis, techninės zonos. Trasos įvaizdžio patrauklumo didinimas būtų trečias dalykas.

Ar yra paruoštas „Nemuno žiedo“ trasos gerinimo planas artimiausiems 3–5 metams?  Artūras.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nemuno žiedo lenktynių trasa
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Nemuno žiedo“ lenktynių trasa

Taip. Tas planas yra, esame kreipęsi į kelių direkciją dėl trasos dangos keitimo, gesinimo zonų įrengimo, naujų atitvarų.

Ar „Nemuno žiedas“ jau turi reikalingą GPS įrangą? Artūras.

Kalbame, turbūt, apie laiko matavimo įrangą. Nuo balandžio mėnesio teiksime šią paslaugą ir visi galės matyti savo laikus. Sportininkams tai labai aktualu.

Ar planuojama įrengti garso barjerus? Česlovas.

Galiu pasakyti atvira – nesame sulaukę nė vieno skundo iš trasos kaimynų. Taigi, nematome reikalo atsitverti nuo kažko.

Ar planuojama laikytis teisės aktais nustatytų leistinų triukšmo normų. Primenu, kad viešosioms įstaigoms galioja tiek garso, tiek darbo laiko apribojimai. Česlovas.

Visų teisės aktų laikomės. Jei sulauksime pasiūlymų ar pastabų dėl garso, reaguosime.

Ar galima atvažiuoti į „Nemuno žiedą“ apsukti ratus paprastam vairuotojui su savo automobiliu, kuris nėra skirtas lenktynėms? Kaip Niurburgringo trasoje. Jeigu taip, ar yra kokios nors papildomos sąlygos ir kokie įkainiai? Martynas.

Vienareikšmiškai, taip. Kviečiame visus apsilankyti. Joje galima važiuoti su savo, sportui neruoštu automobiliu. Įkainiai yra skelbiami mūsų puslapyje, o saugumo reikalavimai tokie – šalmas ir saugos diržai.

Ar palaikote kokius ryšius su Latvijos ir Estijos lenktynių trasomis? Latviai bando tvarkytis su Bikerniekų trasa, o štai estai statosi visai naują. Mykolas.

Taip, bendraujame ir su tais, ir su tais. Su Bikerniekų trasa draugaujame, bet mūsų tikslas palaikyti ryšius su estais, kurie rodo puikų pavyzdį, kaip statyti trasą.

Ar planuojate pagerinti sąlygas lenktynes norintiems stebėti žiūrovams? Donatas.

Pagrindinė problema, neturime tinkamų sąlygų kitose vietose. Tiek prie Ąžuolo posūkio, tiek prie Šakių padėtis prasta. Kai tik turėsime galimybes, tvarkysime. Planuojame ten atskiras zonas, kad žiūrovai galėtų matyti visus posūkius.

Kada bus sutvarkyta „Nemuno žiedo“ trasos aplinka? Dabar ten smėlio klavyrai. Tadas.

Dirbame, tvarkomės ir artimiausiu metu tas pajudės į priekį. Viskas susiję su pinigais, išbrisime iš skolų ir judėsime į priekį.

Kokių dar radote pono Eduardo Jako paliktų „darbelių“? Evaldas.

Visus pono Eduardo galimai vykdytus nusikaltimus tiria prokuratūra ir kitos įstaigos. Mano supratimu, taip, kaip buvo tvarkomasi, negalima. Institucijos tiria ir anksčiau ar vėliau savo išvadas apie Eduardo vadovavimo dešimtmetį jie pateiks. Be abejo, radome labai stipriai apleistą ūkį. Ne šiaip sau kyla žmonėms klausimai. Daug ko trūksta – tai pasekmė dešimtmetį trukusio vadovavimo.

Gal trasoje be didelių investicijų būtų galima įrengti bekelės varžybų trasą, kurioje varžytis galėtų visureigiai? Gediminas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nemuno žiedo lenktynių trasa
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Nemuno žiedo“ lenktynių trasa

Šmaikštus klausimas. Taip, galime įrengti pačią geriausią bekelės trasą, tačiau mes norime rengti normalias varžybas. Jeigu žiūrėtume ne taip šmaikščiai, tokias bekelės varžybas tikrai galėtumėm rengti. Laukiame pasiūlymų, esame linkę bendradarbiauti su visais, kuriuos tai domina.

Ką buvo galima nuveikti už iššvaistytus šešis Eduardo Jako milijonus? Gal buvo galima pakeisti visą „Nemuno žiedo“ asfaltą?

Be abejo, už šešis milijonus buvo galima nuveikti daugiau, nei buvo nuveikta. Gal reikėtų paklausti pono Jako? Ką turime dabar, stengiamės naudoti efektyviai. Nesinori vertinti buvusių darbų, mes žiūrime į priekį, laikomės savo principų. Visam žiedui pakeisti dangą tų šešių milijonų nepakaktų. Manau, mums užtektų žiedinių čempionatų lygio trasos, kuriai reikėtų naujo asfalto už maždaug 10 mln. Lt. Kalbame tik apie žiedą, ne apie kartingų trasas.

Sklando gandai, kad „Nemuno žiedas“ galėjo gauti Europos Sąjungos paramą trasos renovacijai. Žinome, kad tie pinigai nuplaukė. Bet ar dirbate šiuo klausimu ir ieškote paramos trasai atnaujinti? Tomas.

Puikus klausimas. Dirbame, galiu pasakyti, kad šiandien yra praleisti visi terminai, jokios paramos gauti negalime. Laukiame 2014-ųjų paramos, teiksime visus dokumentus ir padarysime viską, kad „Nemuno žiedo“ parama neaplenktų. Gavę paramą, trasą galėtumėm puikiai išvystyti.

Kiek kainuoja surengti valandos ar dviejų valandų varžybas „Nemuno žiede“? Žiedo specialistas.

Už 3 tūkst. organizatorius gauna visą trasą su privažiavimais ir t.t. Kalbėti apie valandas reikėtų atskirai. Priimame visus sportininkus ir su visais randame kalbą.

Pakalbėkime fantastiniais terminais. Įsivaizduokime, kad šalia trasos veikia du restoranai, viešbutis su vaizdu į trasą, stovi dešimt treniruotėms skirtų automobilių, o profesionalumo ir ekstremalaus vairavimo moko geriausi Lietuvos lenktynininkai. Ar tai bent kiek realu? Vitoldas.

Vizija labai graži. Kas dėl mokymo ir edukacinės veiklos, mes nuo balandžio 11-os dienos jau pradedame tokią veiklą. Su Jonu Dereškevičiumi vesime penkių seminarų ciklą, kuriame gausite tinkamų trenerio nurodymų, kaip elgtis trasoje ir t.t. Visą informaciją rasite mūsų svetainėje. Tai yra nemokamas seminaras tiems, kurie registruosis į gegužės 22-ąją vyksiančias lenktynes. Taigi, už 200 Lt. Gausite varžybas ir seminarą. Gausite net pažymėjimą su paties Jono parašu.

Pakalbėkime apie jus. Ką veikėte prieš tapdamas „Nemuno žiedo“ direktoriumi? Vladas.

Baigiau Garliavos gimnaziją, tada Vytauto Didžiojo universitetą. Šiuo metu baigiu magistro studijas. Visada buvau arti autosporto, esu įkūręs ir Kauno krepšinio lygą. Džiaugiuosi, kad teko garbė vadovauti „Nemuno žiedui“. Tikiu, kad tai projektas su daug perspektyvų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?