„Gevara Punks Racing Team“ duetas – Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas, kurie šiais metais nusprendė žengti iš Mini ralio į ralio sprinto čempionatą, pirmųjų savo varžybų laukė su šiokiu tokiu jauduliu. Nors ekipažas turėjo testų sesiją, kurių metu susipažino su važiavimu apledėjusia trasa, sportinių dygliuotų padangų veikimu bei restriktoriumi aprūpintu „Subaru“, pirmosios varžybos padiktavo kiek kitokias sąlygas.
Likus savaitei iki varžybų atrodė, kad žiema iš Zarasų nepasitrauks, tačiau ralio rytas sportininkus pasitiko lietumi. Tai reiškė, kad kelio būklė nebus tokia, kurios tikėjosi visi ekipažai. Nepaisant darganoto oro, palaikyti „Gevara Punks Racing Team“ ekipažo į Zarasus susirinko kelių dešimčių šios komandos gerbėjų minia, kuri savo sportininkus pasitiko vėliavomis ir palaikymo šūksniais.
Pirmame greičio ruože – šaltas dušas
Prieš startą Beno Šimkaus ir Vaido Pauliko laukė dar viena užduotis – užsirašyti greičio ruožų stenogramas. Iš Mini ralio į ralio sprintą žengusiam duetui tai buvo taip pat nemenkas iššūkis, kadangi greitis, tiesiųjų atkarpų ilgis ir kilometrų skaičius čia – gerokai didesni. Pabaigę susipažinimo su trasa procedūras „Gevara Punks Racing Team“ sportininkai pajudėjo pirmojo greičio ruožo link.
Ekipažo vairuotojas Benas Šimkus tvirtino, kad pirmasis greičio ruožas tapo šaltu dušu ir simbolišku krikštu. Ilgą laiką demonstravę puikų tempą jie greičio ruožo pabaigoje padarė klaidą, po kurios vos savo „Subaru“ nepapylė į medžius.
„Po vakarykščių testų jautėmės tvirtai, tačiau pradėjus važiuoti pajutome, kad automobilis valdosi sunkiai dėl ant kelio esančios tirpstančio sniego košės. Kadangi startavome vienuoliktoje pozicijoje, nebuvo vienos aiškios vėžės. Vėžių buvo pridaryta po visą trasą, tad automobilį reikėjo nuolat gaudyti po kelią net ir tiesiose atkarpose, važiuojant penkta pavara.
Likus paskutiniam posūkiui prieš finišą turėjome reikalų. Nepaskaičiavau sukibimo ir to, kad posūkis yra statėjantis, ir galinė automobilio dalis išslydo ant sniego košės. Automobilį užmetė, apsuko ir sustojome palei medžius, ant trasos krašto. Atbulomis pavyko išvažiuoti, bet praradome nemažai laiko. Tačiau buvo svarbiausia, kad sustojome neatsitrenkę į medžius ir viskas baigėsi sėkmingai, nors kritome į septynioliktą vietą“, – sakė Benas Šimkus.
Po incidento pirmame greičio ruože ekipažas suėmė save į rankas ir likusius tris pirmosios sekcijos greičio ruožus įveikė penktoje pozicijoje. Ši sėkminga serija lėmė tai, jog įpusėjus varžyboms ekipažas įsitvirtino toje pačioje penktoje vietoje.
„Antrame greičio ruože buvome atsargesni, neturėjome problemų ir finišavome tvarkingai. Trečiasis greičio ruožas kartojosi su pirmu, tad čia jau buvo vėžė, atsirado sukibimo. Klaidų irgi pavyko išvengti. Stabilumą išlaikėme ir ketvirtame greičio ruože. Tiesa, kažkur užkabinome ir nuplėšėme vieną posparnį. Vienu metu, po atsirėmimo galiniu ratu į kelkraštį lyg ir pajutau kažkokį strigimą, bet jis buvo labai trumpas ir iki greičio ruožo finišo nepasikartojo. Atrodė, kad pirmoji varžybų dalis praėjo gana sklandžiai“, – sakė Benas Šimkus.
Antroje varžybų dalyje – automobilio kaprizai
Po keturių pirmosios ralio dalies greičio ruožų ekipažai grįžo į serviso zoną. Čia mechanikai turėjo laiko paruošti techniką naktiniams greičio ruožams, kurių laukė dar keturi. Serviso zonoje mechanikai didelių automobilio defektų neaptiko, tačiau būtent antroji ralio dalis tapo didžiausiu išbandymu „Gevara Punks Racing Team“ duetui.
„Penktame greičio ruože atsistojome į startą ir laukėme, kada galėsime pajudėti. Laikiau stovėjimo stabdį ir startuojant automobilis tiesiog „priduso“. Nesupratau, ar per mažais sūkiais startavau, ar rankinį per ilgai palaikiau, tačiau netrukus pajutau, kad automobilis „netraukia“, važiuoja tarsi pririštas. Tuomet pamačiau, kad užstrigęs rankinis stabdis. Važiuodamas bandžiau traukinėti tą rankinį stabdį, bet jis vis neatstrigo, tai taip ir važiavome. Automobilis buvo labai sunkiai valdomas, posūkiuose buvo baisu išslysti iš trasos. Tai tęsėsi pusę greičio ruožo ir tuomet rankinis tiesiog ėmė ir atstrigo. Pasiekėme finišą ir supratome, kad apie rankinio stabdžio naudojimą reikia pamiršti, nes vėl patraukus jis galėjo dar kartą užstrigti“, – kalbėjo Benas Šimkus.
Penktame greičio ruože ekipažui pavyko parodyti tik keturioliktą laiką, tačiau duetas atsigriebė kituose dviejuose greičio ruožuose. Šeštame greičio ruože Benas Šimkus ir Vaidas Paulikas parodė ketvirtą, o septintame – antrą laiką, lyderiams nusileisdami kiek mažiau nei dešimt sekundžių.
Tačiau kai jau atrodė, kad visos nesėkmės liko už nugaros, paskutinis greičio ruožas padovanojo dar vieną patirtį – kaprizus pradėjo rodyti „Subaru“ pavarų dėžė.
„Paskutiniame greičio ruože jau buvo aiški vėžė, daug žvyro. Lėkėme tikrai smagiai, tempą turėjome. Jausmas buvo tikrai geras, bet viename iš posūkių jungdamas trečią pavarą pajutau, kad apsukos kyla, bet automobilis nevažiuoja. Dar kartą pabandžiau įjungti pavarą, bet ir vėl tas pats. Galvojome, kad čia ir pasibaigs mūsų varžybos, tačiau šiaip ne taip įjungus ketvirtą pavarą automobilis pradėjo važiuoti. Aišku, ketvirta pavara visur nepavažiuosi, tad pabandžiau įjungti antrą pavarą. Ji įsijungė lengviau, bet vėliau vėl pabandžius įjungti ketvirtąją to padaryti nebepavyko. Supratome, kad finišuoti reikės be trečios ir ketvirtos pavaros. Taip ir važiavome didžiąją greičio ruožo dalį antrąja pavara, iki ribotuvo“, – sakė Benas Šimkus.
Rezultatas nuteikė pozityviai
Sunkiai, bet finišą pasiekęs ekipažas sužinojo, kad jiems bendroje Lietuvos automobilių ralio sprinto įskaitoje pavyko pasiekti šeštąją poziciją, o SG-4 klasėje duetas iškovojo pirmąją vietą. Pasak ekipos vairuotojo, toks rezultatas nuteikė pozityviai, kadangi tuomet, kai važiuoti netrukdė techninės problemos, dueto rezultatai buvo išties konkurencingi.
Po šių debiutinių varžybų Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionate „Gevara Punks Racing Team“ ekipažas jau žvalgosi į varžybų kalendorių. Kitas šios varžybų serijos etapas bus išvažiuojamasis. LARSČ dalyviai gegužės 12-13 dienomis jėgas išmėgins Latvijoje.
„Dabar turėsime šiek tiek laiko išsiaiškinti, kodėl strigo rankinis stabdis, reikės spręsti pavarų dėžės problemas, peržiūrėti kitus mazgus, bet tam laiko turime. Taip pat reikės išspręsti ir kameros montavimo automobilyje klausimą, nes šįkart nors ir turėjome kamerą, bet nepavyko nusifilmuoti nė vieno greičio ruožo.
Viliamės, kad kitame etape jau galėsime važiuoti be jokių techninių problemų ir tuomet pasižiūrėsime, į kokią poziciją lentelėje konvertuosis mūsų demonstruojamas tempas. Tikimės, kad Latvijoje prie trasų taip pat bus gausus būrys mūsų komandos sirgalių“, – sakė „Gevara Punks Racing Team“ komandos lenktynininkas Benas Šimkus.