Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Graikijoje prasidėjo trečiasis Europos ralio čempionato etapas

Kovo 29 d. Graikijoje prasidėjo „Akropolio ralis“, kuriame varžosi pajėgiausi Europos ir pasaulio ralio lenktynininkai. Šiuo važiavimu prasideda trečiasis Europos ralio čempionato (ERČ) etapas iš dvylikos. Antrose pagal pajėgumą pasaulio ralio rungtynėse Lietuvai atstovaujantys „WELLMAN Rally Team“, Graikijos važiavimą praleidžia, dar svarsto tolesnius startus čempionate.
„Lotos Rally Poland“ sekmadienis
Europos ralio čempionatas / Pauliaus Sviklo / 15min nuotr.

Kaip teigia „WELLMAN Rally Team“ pirmasis pilotas Martynas Samuitis, lietuvių komanda ERČ tikisi tęsti važiavimą žvyro trasose, tad praleis artimiausius du asfaltinių atkarpų čempionato etapus. Šiuo metu Graikijoje vykstantis ralis kaip tik išsiskiria itin sudėtingais asfalto ruožais. Pirmąją ralio dieną dalyviai važiuos asfaltu, o antrąją – žvyru. 

„Akropolio ralis“ yra vienas seniausių pasaulyje ir garsėja savo reiklumu ištvermei, tiek automobiliams, tiek ir vairuotojams. Šis etapas išsiskiria dviguba danga, kuriai reikia ir asfalto, ir žvyro padangų, asfaltinės važiuoklės ir tt. Mums tokie kaštai yra per dideli. Be to, asfaltiniame ralyje neturime tokios patirties, kad galėtume siekti aukščiausių rezultatų, tad praleidžiame šį etapą. Antrosios dienos žvyro ruožai parinkti visai nauji ir kiek primena Lietuvos kelius. O tradicinės „Akropolio ralio“ žvyro trasos liko tik dvi – jos driekiasi 2 km aukštyje, yra labai duobėtos ir akmenuotos“, – trasų specifiką įvertina M. Samuitis. 

Tomo Markelevičiaus nuotr./Martynas Samuitis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Martynas Samuitis

Graikijos ralis iki šiol buvo vienas ryškiausių Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapų. Tačiau šiemet WRC nebeįtraukė šio etapo į savo kalendorių. Kviesdami sportininkus į ERČ, organizatoriai pabrėžė, kad atsisakė pačių "aštriausių" žvyrinių greičio ruožų, o asfalto trasos pridėtos tam, kad būtų galima pasaugoti automobilius. Vis tik, po pirmosios susipažinimo su trasa dienos, sportininkai greičio ruožų girti neskuba. 

Vienas dalyvių, lenkas Kajetanas Kajetanowicziuss, pabrėžė, kad jam labai patiko greičio ruožai. Kiti lenktynininkai liko nustebę, kokį didelį greitį galima pasiekti šiuose asfalto dangos greičio ruožuose. Pirmiesiems važiavimas besiruošiantys lenktynininkai jau davė nurodymus savo mechanikų komandoms paruošti visai kitus automobilio važiuoklės nustatymus, o mūsų kaimynas iš Latvijos, Vasilijus Gryazinas įvertino, kad tiesiosiose, jo automobiliui trūks maksimalaus greičio.

(„Lotos Rally Team“ nuotr.)/Naujas Kajetano Kajetanowicziaus ralios bolidas – „Ford Fiesta R5“
(„Lotos Rally Team“ nuotr.)/Naujas Kajetano Kajetanowicziaus ralios bolidas – „Ford Fiesta R5“

Šių metų Europos čempionato naujovė – R5 automobilio „Peugeot 208 T16“ debiutas. Graikijoje su tokiais bus du ekipažai, prancūzo Craigo Breeno ir olando Kevino Abbringo. 

„C. Breenas turi patirties ir ant asfalto, ir ant žvyro. K. Abbringas yra labai greitas ant asfalto. Tai jis įrodė penktadienį, laimėjęs kvalifikacinį važiavimą. Visgi, mes prognozuojame, kad pirmąją dieną (ant asfalto) niekas neturėtų prilygti prancūzui Brianas Bouffier. Antrąją dieną mes statytume už suomį Esapekka Lappi. Vakar dalyviai jau pravažiavo testinį greičio ruožą, kur E. Lappi atliko itin daug bandymų ir parodė rimtą nusiteikimą kovai“, – dalyvių pasirodymą vertina „WELLMAN Rally Team“ šturmanas R. Šaučikovas. 

Didžiausios šio čempionato intrigos lietuviams yra, kaip pasirodys naujieji Peugeot 208 R5 ekipažai, ar K. Kajetanowiczius pagaliau atsiskleis visu savo pajėgumu ir kuris, latvis V. Gryazinas ar airis C. Breenas iškovos aukštesnę poziciją. Be to, intriguoja ir kaip pasiskirstys lenktynininkai „Production Cup“ įskaitoje, kurioje ir varžosi Lietuvos ekipažas. „WELLMAN Rally Team“ prognozuoja, po Graikijos etapo, šioje įskaitoje pirmąją vietą turėtų užimti ukrainietis Vitalijus Pushkaras.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lotos Rally Poland“: šeštadienio akimirkos
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lotos Rally Poland“: šeštadienio akimirkos

Viso į trečiąjį ERČ etapą susirinko 29 dalyviai. Vienas čempionato lyderių lenkas Robertas Kubica praleidžia šį važiavimą. Dabar jis dėmesį telkia ties startais WRC. Kol „WELLMAN Rally Team“ sprendžia, kuriame etape važiuos toliau, R. Šaučikovas ramina, kad praleisti etapai didelės įtakos iškovotoms pozicijoms nepadarys. Po Graikijos etapo, jei finišuos, turėtų pakili tie, kurie ir taip dalyvauja visuose važiavimuose – lenkas K. Kajetanowiczius, vokietis Seppas Wiegandas, ukrainietis V. Pushkaras.

Tuo tarpu lietuviai sėkmingai įveikė jau vieną ERČ etapą, kuris vasario pradžioje įvyko Latvijoje. Tai buvo antrasis ERČ etapas. Jame finišavę, „WELLMAN Rally Team“ užėmė 9 poziciją bendroje įskaitoje ir 4 vietą savo grupėje „Production Cup“. Lietuvos sportininkai šiame čempionato etape pateko į pajėgiausių Europos ralio lenktynininkų dešimtuką. Šio važiavimo rezulatai, bendroje ERČ įskaitoje, lietuviams užtikrina 16 vietą čempionate.

„WELLMAN Rally Team“ yra pirmasis lietuvių ekipažas po 18 metų, kuris varžosi oficialiame FIA Europos ralio čempionate, siekdamas ilgalaikių tikslų, o ne pavieniuose startuose. Šių metų važiavimas Europos čempionate – ekipažo posūkis į tarptautinę platformą. Komandą sudaro Lietuvos automobilių sporto meistrai Martynas Samuitis (pirmasis pilotas) ir Ramūnas Šaučikovas (antrasis pilotas/šturmanas). „WELLMAN Rally Team“ yra 2013 m. Šiaurės Europos zonos (NEZ) ralio čempionai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?