Sporto komisarai savo sprendimą motyvavo argumentu, kad bioetanolis Latvijos ralio čempionate yra neleistinas, tuo tarpu Lietuvoje beveik visi greičiausi lenktyninkai į savo sportinius automobilius pila būtent „E85“ lipduku pažymėtus degalus.
Lietuvos automobilių sporto federacija po šių varžybų pradėjo garsiai svarstyti, kad galbūt vertėtų uždrausti bioetanolio naudojimą ir Lietuvoje, siekiant suvienodinti ralio techninius reikalavimus su kaimyninių šalių reikalavimais. Tokie svarstymai netruko sulaukti aršios lenktynininkų kritikos.
Pateikiame greičiausių šalies ralio pilotų komentarus apie bioetanolio naudojimą ralio varžybose.
Ramūnas Čapkauskas
LASF vadovybė turėtų galvoti, kaip padaryti ralį labiau prieinamą, o ne priešingai, nes kuras ir padangos yra vieni didžiausių kaštų.
Linkiu naujai LASF vadovybei priimti sprendimus, kurie didintų dalyvių skaičių ir padarytų ralį labiau prieinamą.
Bioetanolio pašalinimas iš lietuviško automobilių sporto būtų klaida, ir atsakingai pareiškiu, kad tai tiesiogiai įtakotų mano sprendimą, ar važiuoti ralyje kitą sezoną.
Juokinga, kad kuras, prieinamas Lietuvos degalinėse visiems žmonėms, deklaruojamas kaip pavojingas. Linkiu naujai LASF vadovybei priimti sprendimus, kurie didintų dalyvių skaičių ir padarytų ralį labiau prieinamą.
Deividas Jocius
E85 kuras yra labai neblogas išsigelbėjimas mūsų mirštančiam ralio autoparkui.
Važiuojant pigesniu kuru Open klasėje, ralio biudžetas smarkiai sumažėjo ir atsirado daugiau dalyvių.
Latvijoje komisaras J.Krastinš yra sportinio kuro atstovas, dėl to ir drąskosi neleisti bioetanolio, o mūsiškiai kartoja jo žodžius nesuprasdami esmės.
Dėl situacijos Talsi ralyje pirmiausia kalta mūsų federacija, kuri nesugebėjo apdovanoti bendros ralio įskaitos bendrame etape. Bioetanolis naudojamas ir standartiniuose automobiliuose ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje bei JAV, nes tai yra švaresnis kuras, atitinkantis visus reikalavimus.
Latvijoje komisaras J.Krastinš yra sportinio kuro atstovas, dėl to ir drąskosi neleisti bioetanolio, o mūsiškiai kartoja jo žodžius nesuprasdami esmės.
Giedrius Notkus
Patraukli kaina yra pagrindinė priežastis, kodėl visi greičiausi Lietuvos ralio lenktynininkai naudoja bioetanolį. Jei būtų uždraustas bioetanolis, turėtume uždrausti ir sportinį kurą, nes finansinis aspektas yra svarbus konkurencingumo veiksnys lietuviškame ralyje.
Martynas Samsonas
Norint, kad autosportas Lietuvoje vystytusi, pigesnio kuro naudojimas yra būtinas. E85 litras kainuoja 0,93 Eur., sportinio ELF litras – 5,50 Eur. Jau šiuo metu Lietuvos ralio automobilių parkas smarkiai lenkia Latvijos, kur E85 yra draudžiamas.
Ar norime, kad ralis Lietuvoje augtų, ar norime matyti tik kelis ekipažus, kurie tai gali sau leisti?
Ar norime, kad ralis Lietuvoje augtų, ar norime matyti tik kelis ekipažus, kurie tai gali sau leisti? Visi specialistai, kurie reguliuoja sportinius variklius, sutinka, kad E85 yra saugesnis ir daug pigesnis kuras nei FIA homologuotas sportinis kuras.
Argumentas, kad mūsų sportininkai negali dalyvauti užsienyje, yra nieko vertas, nes automobilį galima nesunkiai sureguliuoti tiek E85, tiek sportiniam kurui.
Vytautas Švedas
Pagrindinis skirtumas tarp bioetanolio ir sportinio kuro yra kaina, nes automobilio galingumas lieka praktiškai identiškas.
Kalbos dėl saugumo man kelia juoką, jei latviai nesugeba užgesinti bioetanolio, pakvieskim vieną lietuvių brigadą, kurie manau mielai pagelbės.
Džiugu, kad po eilės metų padidėjo konkurencija lietuviškame ralyje, atsirado daugiau dalyvių, viena pagrindinių to priežasčių – reikalingi mažesni biudžetai. Aš esu už tai, kad šia kryptimi eitume ir toliau.
Vaidotas Žala
Bioetanolis yra vienas svarbiausių veiksnių, lėmusių lietuviško ralio biudžeto sumažėjimą. Padaugėjo greitų lenktynininkų, padidėjo konkurencija, lietuviškas ralis kyla į naujas aukštumas.
Jei latvių ralio komisaras J.Krastinš nebūtų sportinio kuro prekybininkas, manau ir latviai važiuotų su bioetanoliu.
Latvijoje ralis smunka, matome tendencijas, kurias savo šalyje perėjome visai neseniai. Jei latvių ralio komisaras J.Krastinš nebūtų sportinio kuro prekybininkas, manau ir latviai važiuotų su bioetanoliu.
Lietuvoje įvesti naujus apribojimus ir draudimus būtų labai klaidingas sprendimas, priešingas naujos LASF valdžios deklaruotiems tikslams.