„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Greičio svajonė“ – Panevėžio automobilių sporto klubas, kuriame vienas už visus ir visi už vieną

Slalomas, trekas, ralis, krosas, „drag“, žiedinės lenktynės – tai automobilių sporto šakos, kurias išbandė Panevėžio lenktynininkai, vėliau susijungę į vieną kumštį ir įkūrę komandą „Greičio svajonė“. „Autoplius Fast Lap“ varžybų sezonui intensyviai besiruošiantys klubo nariai didina savo gretas ir šiemet ant podiumo sieks užlipti dar dažniau. Apie automobilių sporto klubo įkūrimą, komandos narius, agresyvų vairavimą ir klijuojamas etiketes GAZAS.LT skaitytojams sutiko papasakoti klubo įkūrimo iniciatorius ir pirmininkas Tadas Petronis.
ASK „Greičio svajonė“
ASK „Greičio svajonė“ / Algirdo Venskaus / waska.lt nuotr.

– Tadai, kada ir kaip susikūrė komanda „Greičio svajonė“?

– Visa komanda kūrėsi maždaug ketverius metus. Iš pradžių dažniausiai važinėdavome atskirai ar grupėse po kelis. Visi esame bendraminčiai, draugai.

Mus vienija mūsų miestas Panevėžys, todėl nusprendėme burtis į vieną komandą ir savo veiklą vykdyti bendrai.

Mus vienija mūsų miestas Panevėžys, todėl nusprendėme burtis į vieną komandą ir savo veiklą vykdyti bendrai. Sumanėme įsteigti klubą, todėl praėjusių metų sausį buvo užregistruotas automobilių sporto klubas „Greičio svajonė“.

– Kodėl pasirinkote žiedines lenktynes ir „Autoplius Fast Lap“ varžybų seriją?

– Anksčiau daugelis iš mūsų važiuodavo lėtuminio, greituminio slalomo varžybose. Manau, kad tai viso autosporto pradžiamokslis ir niekas be to neužaugo. Vasarą buvo bandymų dalyvauti įvairiose asfaltinėse lenktynėse, nebūtinai žiedinėse.

Vėliau prisijungėme prie „Autoplius Fast Lap“ dalyvių gretų. Kodėl ne ralis? Ralis jau nusibodęs. Per daug visi dievina tą ralį, todėl pasukome į žiedą. Vasarą dalyvaujame žiedinėse lenktynėse, kitur, kur važiuojama asfaltu. Žiemą – trekuose ant ledo ar hipodromuose.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./ASK „Greičio svajonė“
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Nerijus Urbonavičius ir Tadas Petronis

– Žengę į žiedines lenktynes panevėžiečiai įnešė nemažai naujų vėjų šiame sporte. Ar tikėjotės greitų pergalių?

– Dar prieš įkuriant klubą ir susivienijant oficialiai, dalyvaudavome mėgėjiškose žiedinėse lenktynėse. Tos pergalės ir prasidėjo prieš kokius trejus metus.

Dalyvaudavome visur, kur tik spėdavome – Kaune, Vilniuje, Šiauliuose, Kelmėje, Zarasuose. Žiemą užsuksavome į SASK organizuojamus trekus. Prizinės vietos atsirado kartu su įgūdžiais, kurių sėmėmės tiesiog varžybose.

Praėjusiais metais aktyviai dalyvavome „Autoplius Fast Lap“ varžybų serijoje ir galiausiai komandų įskaitoje užėmėme antrą vietą.

– Kur įgijote autosporto žinių? Ar kažkur mokėtės teorinių dalykų?

– Viskas atėjo iš gatvės. Visi esame savamoksliai, kurie šlifavo įgūdžius Panevėžio gatvėse, slalomo varžybose. Igūdžių šlifavimas gatvėse nereiškia lenktynių jose vykdymo. Kasdieninis važinėjimas ugdo tam tikrus įgūdžius, o jie tobulinami įvairiose varžybose, kuriose dalyvaujame.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Autoplius Fast Lap“ 2014-ųjų sezono akimirka
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Gytis Vaitulionis (dešinėje)

– Kaip keitėsi klubo narių gretos bėgant laikui?

– 2015-ųjų metų sezonui prie mūsų prisijungė dar trys nariai. Jie turi lenktynių patirties įvairiose varžybose. Tai Darius Jakštonis, Livijus Jodeika ir Deividas Praščiūnas.

Jie irgi važiuodavo žiedinėse lenktynėse, tačiau mažiau nei mes. Dažniau rinkdavosi slalomą, ralį ar krosą, vėliau išbandė „Autoplius Fast Lap“ ir jiems patiko.

Kadangi esame iš vieno miesto, todėl pakvietėme prisijungti ir juos. Tai mūsų draugų, kuriuos vienija autosportas, ratas. Čia nėra nė vieno pašalinio ar svetimo – visi savi. Visi susipažino lenktynėse, domėdamiesi automobilių sportu.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Livijus Jodeika
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Livijus Jodeika

– Žiūrint iš šalies jūsų komanda atrodo tikrai vieninga, kokia atmosfera ekipos viduje?

– Spaudoje mus vadina Panevėžio „gangu“, Panevėžio mafija. Manau, kad tokios etiketės klijuojamos todėl, kad mes esame vieningi, čia vienas eina už visus ir visi už vieną.

Manau, kad tokios etiketės klijuojamos todėl, kad mes esame vieningi, čia vienas eina už visus ir visi už vieną.

Ypač vieningi tapome, kai įkūrėme klubą. Tą lengvai galima pastebėti bet kuriose varžybose. Vilniečiai, kauniečiai ar keletas kitų miestų atstovų dažnai būna atskirai vieni nuo kitų, o mes visada esame kartu. Mums pavyko sukurti tą vienybę, todėl dažnai tokiais epitetais esame linksniuojami.

Aišku, prie to prisideda kai kurių mūsų komandos narių agresyvokas vairavimo stilius. Kartais to reikia pergalėms pasiekti. Nereikia bijoti važiuoti agresyviai. Kiti galbūt nepratę prie to, važiuoja atsargiau, bet kiekvienas renkasi sau priimtiną stilių. Svarbu, kad jis būtų teisėtas. Mes rizikuoti nebijome.

Arnoldo Ivanausko nuotr./Gyčio Vaitulionio „Subaru Impreza WRX STI“
Arnoldo Ivanausko nuotr./Gyčio Vaitulionio „Subaru Impreza“

– Trasoje jūs agresyvūs, o kaip sekasi bendrauti su varžovais serviso zonoje? Ar padedate vieni kitiems?

– Visą laiką į varžybas važiuoja ir techninės pagalbos automobilis su įvairiomis atsarginėmis dalimis, įranga.

Kartais konkurentai per varžybas ateina, paprašo ką nors paskolinti. Niekada neatsisakome padėti. Juk negaila. Gal kažkada ir mus ko nors iš jų prireiks. Sportinio pykčio kupini konkurentai esame tik trasoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ugnius Žiedavičius

– Kodėl pavadinimas būtent „Greičio svajonė“, o ne koks nors „Panevėžio Gangas“?

– Kai nusprendėme įkurti klubą ir reikėjo sugalvoti pavadinimą, jau buvo išleistas įstatymas, draudžiantis naudoti pavadinimą užsienio kalba. Ilgai svarstėme ir galvojome, diskutavome ir garaže, ir prie alaus bokalo.

Vieną dieną naršiau internete ir į „Google“ paiešką įvedžiau žodį „Greičio“. Ieškojau ko nors, kas būtų susiję su greičiu. Radau įdomų filmą pavadinimu „The World's Fastest Indian“, o kažkodėl lietuviškas vertimas buvo „Greičio svajonė“.

Šis filmas turėtų būti kiekvieno auto-moto sporto gerbėjo mediatekoje. Tai filmas apie motosportą, ir atsidavimą hobiui, kuriuo užsikrėtus galima sirgti iki „grabo lentos“. Dabar įvedus į „Google“ paieškos laukelį „Greičio svajonė“ tarp rezultatų galima rasti ne tik filmą, bet ir mūsų komandą. 

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Autoplius Fast Lap“ 2014-ųjų sezono akimirka
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Nerijus Urbonavičius – „Mitsubishi Lancer EVO VI“

– Kokias ambicijas puoselėjate šių metų sezonui?

– Visi tikimės pergalių. Norime pakliūti bent jau į geriausiųjų trejetuką ar penketuką atskirose klasėse. „Autoplius Fast Lap“ „Street 2500+“ klasėje važiuos du dalyviai, „Street 2500“ taip pat du. „PRO 2500+“ dalyvaus keturi automobiliai.

Kai kurie dalyviai savo automobilius dar tik ruošia, tad galbūt kažkas ir pavėluos sezoną pradėti laiku. Taip pat neatsisakome ir minčių apie naujus narius. Tačiau kol kas planai yra tokie, o ar bus kažkokių minimalių rokiruočių – pamatysime.

Matysime, kaip seksis. Varžybose kartais daug lemia sėkmė, technikos kantrumas. Gali mokėti važiuoti itin greitai, bet jei suges automobilis – varžybos pasibaigs. Sunku prognozuoti, kaip mums seksis. Sezonui ruošiasi visi. Bus naujų veidų ir kitose komandose.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Darius Jakštonis praėjusiais metais važiavo „Mazda MX-3 Miata“ automobiliu, o šiemet persės į „Honda S2000“

„PRO 2500+“ klasėje „Greičio svajonės“ komandai atstovaus praėjusių metų „RACE PRO 2500+“ nugalėtojas Nerijus Urbonavičius, vairuosiantis „Mitsubishi Lancer EVO VI“, Ugnius Žiedavičius su „Mitsubishi Lancer EVO X“, Gytis Vaitulionis su „Subaru Impreza Coupe“, naujokas Edvinas Einikis su nauju projektu „Audi Coupe Quattro“.

Beje, šis dalyvis iš keturių cilindrų variklio bandys išspausti apie 500 arklio galių. Tai bus jo debiutas projektu, sugalvotu per žiemą. Tikimės, kad pasiruošti jis suspės.

„PRO 2500“ klasėje dalyvaus naujas komandos narys su „LADA 2108“, „Street“ klasėje važiuos Deividas Praščiūnas su dyzeliniu „BMW 320“. Taip pat šioje klasėje dalyvaus Darius Jakštonis, kuris šiemet persės į „Honda S2000“, Karolis Žiedavičius, važiuosiantis „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobiliu ir aš, Tadas Petronis, su „Subaru Impreza Coupe“.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Edvino Einikio „Audi Coupe“
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Edvino Einikio „Audi Coupe“

– Dalyvausite tik „Autoplius Fast Lap“ etapuose, ar užsuksite ir kitur?

– Prioritetas yra „Autoplius Fast Lap“. Žinoma, kiekvienas klubo narys atsirenka, kur jis norėtų važiuoti. Vieniems patrauklesnės vienokios varžybos, kitiems – kitokios. Taip pat daug priklauso nuo technikos būklės tarp „Autoplius Fast Lap“ etapų.

Jei bus laiko, nereikės remontuoti automobilių ar bijoti, kad patyrus gedimą nespėsi pasiruošti kitam „Fast Lap“ etapui, turbūt epizodiškai sudalyvausime ir LAS taurės etapuose.

Esant galimybei būtinai atvažiuosime į slalomo varžybas prie Panevėžio, kurias organizuoja mūsų draugai ASK „Ladasport“. Ten jaučiamės kaip namuose. Bus varžybų ir Rukloje, Šiauliuose, Vilniuje. Važiuoti norime daug. Svarbu, kad išvengtume didelių gedimų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ugnius Žiedavičius, Nerijus Urbonavičius ir Gytis Vaitulionis

– Ar turite minčių sudalyvauti ir didžiausiame Lietuvoje žiedinių lenktynių renginyje – 1000 kilometrų lenktynėse?

Nerijus Urbonavičius ir Gytis Vaitulionis turi 1000 km lenktynių patirties.

– Turime svajonių ir ambicijų sudalyvauti šiose varžybose. Nerijus Urbonavičius ir Gytis Vaitulionis turi 1000 km lenktynių patirties. Tiesa, tuomet jie patyrė gedimus ir nebaigė varžybų. Manau, kad radę rėmėjų galėtume ten sudalyvauti su tikslu patekti į greičiausiųjų dešimtuką.

Turbūt kiekvienas iš mūsų norėtų ten važiuoti ir išbandyti savo jėgas. Šioms varžyboms automobilį reikėtų nuomotis arba ruošti naują, nes mūsų automobiliai neparuošti ilgų nuotolių lenktynėms. Visi mūsų automobiliai paruošti skirtingai – nuo Europos iki gatvės lygmens. 1000 kilometrų lenktynėms automobilį reikia ruošti specialiai.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Karolio Žiedavičiaus „Porsche“
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Karolio Žiedavičiaus „Porsche“

– Automobilių sportas yra tikrai brangus. Ar nesuryja jis viso šeimos biudžeto?

– 90 procentų yra asmeniniai finansai. Nors klubas ir gauna paramą, bet komandos narių skaičius gana didelis, todėl visiems to paramos pyrago neužtenka.

Kai kurie rėmėjai pageidauja asmeniškai remti vieną ar kitą klubo narį. Šį sezoną rėmėjų padaugėjo. Prie praėjusių metų rėmėjų UAB „Adax“ ir UAB „Norac“ prisidėjo ir UAB „Skandeka“, „A1 Taksi“, „Meidos Taksi“, „Panevėžio taksi parkas“, UAB „Autožiedas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs