Ta proga priminsime ir kito Lietuvos lenktynininko, dalyvavusio Le Mano serijos lentynėse žodžius. Dainius Matijošaitis yra sakęs, kad kiekvieno lenktynininko svajonė yra arba Dakaras, arba Le Manas.
Gustas Grinbergas atidžiai seka, kaip šį savaitgalį rutuliosis įvykiai legendinėje Le Mano trasoje. Žemiau pateikiame jaunojo Lietuvos talento įžvalgas.
Veiksmas prasidėjo trečiadienį
Le Mane šalta, tik 15 laipsnių. Kai gruodį čia dalyvavau „Richard Mille“ jaunų talentų akademijos atrankoje buvo dar šalčiau. Su „Formule 4“ važiavau tik dalį legendinės trasos, bet ir ji paliko neišdildomą įspūdį.
Tuomet milžiniškos tribūnos buvo tuščios, galima buvo tik įsivaizduoti kaip viskas atrodo, kai birželio viduryje jas sausakimšai užpildo žiūrovai. Ir ta diena atėjo. Trečiadienį veiksmas čia prasidėjo.
Tiksliau, Le Manas kunkuliuoja lenktynėmis jau porą savaičių. Vyko oficialūs testai, komandos bandė suprasti, ko tikėtis šį savaitgalį. Bet trečiadienį 2019 metų Le Mano 24 valandų lenktynės oficialiai startavo.
Šiemet jas stebės beveik 350 000 žiūrovų trasoje ir daugybė milijonų televizorių ir kompiuterių ekranuose. Dakaras? Lyg ir girdėjome apie tas lenktynes sako Le Mano organizatoriai.
Šiemet aš lenktyniauju Europos Le Mano Europos lenktynių serijoje. Ji vyksta žymiausiose Europos trasose – Paul Ricard, Monza, Barselona, Silverstone, Spa, Algarve. Aš pilotuoju LMP3 kategorijos bolidą su Nissan V8 varikliu, pasiekiančiu 420 AG. Ilgose Paul Ricard tiesiosiose pasiekdavau 297 km/val. greitį, bet į Le Mano 24 val. lenktynes tikiuosiu patekti tik dar po poros metų. Nes tam reikia didžiulės patirties.
Bet aš dieną ir naktį seku, kas vyksta šią savaitę Prancūzijoje, pažįstu komandas, gaunu informacijos iš jų tiesiogiai, taigi galiu šiek tiek paaiškinti Le Mano gerbėjams kas ten vyksta dabar.
LMP1 klasė
Favoritai yra „Toyota“, tai jau buvo žinoma prieš atvažiuojant į lenktynes. „Toyota“ šį savaitgalį kovos komandos tik su savimi ir su technika. Sunku įsivaizduoti kitą komandą kuri galėtų laimėti prieš „Toyota“ jei jie nesusidurs su sunkumais.
Jų automobilis tobulas ir kol kas nebuvo sugedęs, bet kai trasoje 60 automobilių, galima tikėtis bet ko. Menkas incidentas su GT automobiliu ir favoritai gali būti eliminuoti labai greitai. Jų didžiausi tiesioginiai varžovai bus „Rebellion Racing“, kurie buvo treti pirmoje treniruotėje. Bet treniruotė buvo pusvalandžiui sustabdyta dėl avarijos, ir taip pat viduryje treniruotės stipriai palijo, todėl laikas treniruotėje neparodo tikro tempo.
LMP2 klasė
Tai automobiliai, kurie mane lenkdavo Europos Le Mano serijos lenktynėse, kur aš važiuoju LMP3 kategorijoje. Nemažai lenktynininkų ir komandų žinau, ir kova čia bus labai įdomi. Favoritų išskirti beveik neįmanoma. Labai daug greitų ir patyrusių komandų. „Oreca“ važiuoklė yra greičiausia ir būtų naivu tikėti, kad „Ligier“ ar „Dallara“ galėtų nugalėti. Bet „Le Mans“ sukuria daug siurprizų. Prognozuoju kad greičiausi bus „IDEC Sport“, „Dragonspeed“ ir „G-Drive Racing“.
GTE-PRO
„Ferrari“, „Ford“, BMW, „Aston Martin“, „Porsche“ ir „Corvette“ kovos dėl pergalės. Visi automobiliai gana lygūs, bet favoritai yra „Porsche“ ir „Ford“. Jie abu turi po 4 automobilius. O daugiau automobilių, reiškia, kad turi didesnį šansą nugalėti. Nes, sugedus vienam, dar 3 bus trasoje.
Taip pat jie buvo greičiausi treniruotėje, todėl tikrai galima tikėtis geros kovos tarp jų. Kaip visada negalima nurašyti „Ferrari“ ir „Corvette“, kurie visuomet būna greiti Le Mano trasoje.
GTE-AM
Čia kova bus labai intensyvi ir įvairi. Daug skirtingų komandų ir automobilių yra greiti, todėl lenktynės greičiausiai bus laimėtos strategija ir greitis trasoje turės mažesnį efektą. Treniruotėje lyderiavo „Dempsey – Proton Racing“ („Porsche“), „Spirit of Race“ („Ferrari“) ir „Aston Martin Racing“ („Aston Martin“).