Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„H2Auto Gravel Challenge“ trečiame etape – kovos dėl sekundės dalių

Praėjusį savaitgalį į Marijampolės autokroso trasą susirinko žvyro pasiilgę lenktynininkai ir automobilių sporto mėgėjai. Čia „Subaru Klubas“ surengė trečiąjį „H2Auto Gravel Challenge“ etapą.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Lenktynių pasiilgę dalyviai į trasą rinkosi jau nuo ankstyvo ryto, kur jų laukė administracinė ir techninė komisija. Kiek vėliau įvyko ir pirmasis automobilių padangų prisilietimas prie itin charakteringos Marijampolės trasos dangos. Ši trasa pasižymi labai greitai kintančiomis sukibimo ypatybėmis, tačiau organizatoriai dėjo visas pastangas, kad užtikrintų maksimaliai geras sąlygas.

Prieš kiekvienos klasės važiavimą trasa buvo lyginama ir laistoma, todėl susipažinimo metu ji buvo klastingai slidi. Trasai sausėjant sukibimo atsirasdavo vis daugiau, kol galiausiai ant kieto molio paviršiaus imdavo cypti padangos ir likdavo protektoriaus žymės. Kai kurie dalyviai juokavo, kad ant tokio kietumo paviršiaus jau galima bandyti važiuoti ir su „Semi Slick“ tipo padangomis.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Kiekvieno važiavimo metu dalyviams reikėjo įveikti tris trasos ratus, o per dieną visos klasės į trasą išvažiavo po tris kartus. Rezultatas buvo skaičiuojamas sumuojant du geriausius trasos įveikimo laikus, vieną blogiausią pašalinant, todėl dalyviai čia galėjo sau leisti rizikuoti ir kartą suklysti.

Pirmieji važiavimus pradėjo RWD – galine ašimi varomų automobilių klasės dalyviai. Jų čia susirinko 11. Šioje klasėje dominavo BMW, tad vienas vienintelis „Toyota MR2“ vairuotojas turėjo stoti į kovą prieš gausų vokiškų žirgų būrį. Tačiau būtent japoniško automobilio vairuotojui, autokroso lenktynių patirties turinčiam Pauliui Mikelaičiui sekėsi labiausiai. Jis jau pirmo važiavimo metu užfiksavo mažesnį nei dviejų minučių rezultatą ir su kiekvienu važiavimu vis greitėjo.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Antrąją poziciją iškovojo „BMW Compact“ vairavęs Tomas Kažemėkaitis, nuo lyderio atsilikęs kiek daugiau nei 5 sekundes. Ant trečiosios vietos laiptelio žengė dar vieną, senesnės kartos „BMW Compact“ vairavęs Marius Žemaitaitis. Jį nuo antrosios vietos skyrė kiek mažiau nei sekundė.

Šį kartą itin gausi buvo Damų klasė. Joje dalyvės startavo pačia įvairiausia technika. Čia buvo galima matyti „Subaru“, „Ford“, „Mitsubishi“, „Renault“, „Citroen“ ir „Peugeot“ automobilius. Nugalėtoja šį kartą tapo techninių problemų išvengusi ir aukštą tempą pademonstravusi Rūta Saladžienė. Jos galutinis rezultatas – 4 min. 4,022 sek. Antrą laiką su keturių sekundžių atsilikimu parodė Kamilė Zokaitė, vairavusi „Subaru Impreza“. Nuo jos vos devyniomis šimtosiomis sekundės dalimis atsiliko ir trečiąją vietą iškovojo šios varžybų serijos naujokė Dovilė Galinienė su „Renault Clio“.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

FWD, priekine ašimi varomų automobilių klasė startavo nelaistytoje trasoje, tad jau nuo pirmųjų važiavimų į priekį šovė ir labai gerus laikus ėmė štampuoti panevėžietis Artūras Lipavičius su „Citroen Xantia“. Antrojo laiko autoriumi tapo Giedrius Riškevičius, vairavęs „Volkswagen Golf“. Beje, jo automobilį dėl didelio juodų dūmų kiekio publika greitai praminė lokomotyvu.

Trečiosios vietos taurę laimėjo „Mitsubishi Colt“ vairavęs Artūras Marcinkevičius, kuriam iki antrosios vietos pritrūko mažiau nei sekundės.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Išties dramatiška kova šiame „H2Auto Gravel Challenge“ etape virė tarp dviejų AWD klasės dalyvių – Liudo Šimkaus ir Andriaus Tubiaus. Jie po dviejų etapų buvo surinkę vienodą taškų skaičių. Žiūrint į vaizdą trasoje buvo aišku, kad dalyviai tausoti savo technikos neketina.

Rizika pasiteisino Andriui Tubiui, kuris iškovojo pirmąją vietą, pademonstruodamas 3 min. 48,689 sek. rezultatą. Nuo jo pora sekundžių atsiliko tauragiškis Rimvydas Mankus, o dar 0,5 sek. pastarajam nusileido Olegas Krukovskij. Į mikrodvikovą su Andriumi Tubiumi įsivėlęs Liudas Šimkus šįkart liko ketvirtas.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Keturiolika dalyvių pritraukusioje „Sport“ klasėje užvirė amžina kova tarp „Subaru Impreza“ ir „Mitsubishi Lancer Evolution“. Šiuos automobilius vairuojantys pilotai nuolat kaustė publikos dėmesį efektingu ir efektyviu važiavimu. O nugalėjo čia „Subaru Impreza“ vairavęs Paulius Novakas, atitrūkęs nuo persekiotojo vos 0,5 sek. Antrąja vieta teko tenkintis geltonojo „Evo“ vairuotojui Tadui Gombrevičiui.

Dėl trečios vietos taip pat teko paprakaituoti jau ryte savo gabumus rodžiusiam Pauliui Mikelaičiui ir svečiui iš Lenkijos Marekui Suchocki, vairavusiam „VW Golf“ automobilį. Deja, bet žiūrovus vaizdais džiuginęs Paulius Mikelaitis, nusileidęs tik 0,042 sekundės, turėjo pripažinti svečio pranašumą.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Galiausiai dienai baigiantis išmušė ir „laisvosios“ klasės dalyvių ėjimas. Joje buvo galima startuoti visais automobiliais, todėl prie starto susirinko net 19 dalyvių.

Dažniausiai nutinka taip, kad šioje klasėje santykius aiškinasi „Sport“ klasės lyderiai. Prieš startą išlyginta ir palaistyta trasa dėl dalyvių skaičiaus ir užsidegimo varžytis sausėjo kaip niekada greitai – jau prasidėjus antriems važiavimams pasigirdo padangų cypimas. Čia vėl pranašesnis Paulius Novakas su „Subaru“. Jo rezultatas – 3min 44,717 sek. Antras liko Tadas Gombrevičius, nusileidęs 2,5 sek. Dėl trečios vietos užvirė kova tarp keturių „Subaru Impreza GC8“ savininkų. Liudas Šimkus, Andrius Tubius ir Olegas Krukovskij, tarp kurių atitinkamai buvo 0,032 sek. ir 0,009 sek. skirtumas, turėjo pripažinti Rimvydo Mankaus pranašumą. Atitrūkęs nuo ketvirtos vietos 0,883 sek. Rimvydas Mankus užėmė trečią laisvos klasės vietą.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Šios varžybos buvo trečiasis iš keturių etapų „H2Auto Gravel Challenge 2020“ varžybų serijoje. Gera nuotaika ir noras varžytis uždaroje ir saugioje autokroso trasoje leido vairuotojams džiaugtis kiekviena trasoje praleista akimirka.

Kitas „H2Auto Gravel Challenge“ etapas įvyks jau spalio 17 dieną. Paskutinės šios varžybų serijos lenktynės vėl įvyks Marijampolės autokroso trasoje. Daugiau informacijos apie būsimą renginį – organizatorių „Facebook“ puslapyje.

VIDEO: „H2Auto Gravel Challenge“ trečiasis etapas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai