Prieš kelerius metus A. Janeika varžybose dalyvavo su BMW „chuliganu“, bet, kaip sako pats, ta mašina „nevažiavo“, todėl nusprendė ją parduoti. Ir porai metų vietoje to, kad varžytųsi pats, jis visą dėmesį ir laiką skyrė savo antrosios pusės, taip pat šonaslydininkės, Deimantės Radzevičiūtės „drifto“ karjerai.
Visgi neuždarė ir garažo durų. Per tą laiką gimė mintis, kad reikia į Lietuvos „drifto“ sceną išvažiuoti su kažkuo visiškai nauju.
„Sprendimas pasirinkti M2 kėbulą gimė supratus, kad E46 dabar yra tas pats, kas anuomet buvo „kregždės“ ir „chuliganai“, o E92 modelis, nors ir naujovė dabar, taip bus nebeilgai. Štai M2 buvo kažkas visiškai naujo, kas dar tik ateis. Tad pasirinkau ją ir tam, kad mašina nenusibostų, ir tam, kad iš techninės pusės būtų galima eksperimentuoti“, – pasirinkimą aiškino pašnekovas.
Kiek arklio galių – dar nežinia
Konstruojant „driftui“ skirtą automobilį teko pakeisti nemažai jo važiuoklės dalių, o po kapotu sumontuoti ne ką kitą, o legendinį šonaslydžio variklį – japonišką 2JZ. Paklaustas, kodėl, A. Janeika tik nusijuokė.
„Mergos“ lekia su V8, tai mums, „bernams“, reikia išlaikyti tą 2JZ“, – sakė jis.
Pasirinktas variklis – „kaltinis“, o kiek arklio galių, kol kas A. Janeika gali tik spėlioti. Žino tiek, kad mažiau nei Gedimino Levicko automobilyje, bet kiek tiksliai, parodys galios matavimo stendas. Į ratus variklio galią perduos dyzelinė šešių laipsnių pavarų dėžė.
„Tikiuosi, kad atlaikys. Įsivaizduoju, kad būsiu greitas, kai reikės perjungti pavaras, ir ji atlaikys“, – juokėsi A. Janeika.
Pasakodamas apie važiuoklę „drifteris“ užsiminė, kad automobilyje sumontuoti D2 gamintojo amortizatoriai, kuriuos jis rinkosi pirmiausia todėl, kad juos buvo galima sumontuoti be jokių papildomų modifikacijų – amortizatoriai tiko į standartines vietas kėbule.
Informacijos nebuvo
Pasakodamas, kaip konstravo BMW M2, kad šis tiktų „driftui“, A. Janeika pabrėžė, kad pirmus metus, kai tik pradėjo darbus, jautė informacijos badą ir su niekuo negalėjo pasikonsultuoti dėl automobilio darbų. Šiek tiek padėti galėjo tik kolegos, turėję pirmos serijos BMW, kadangi nemaža dalis šių dviejų modelių detalių – identiškos.
„O dabar važiuoja ir latviai, ir estai – gražu žiūrėti“, – sakė sportininkas.
Pasak A. Janeikos, tam, kad galėtų „išbėgti į aikštelę“ ateinantį savaitgalį, liepos 22-23 dienomis Kuršėnuose esančiame Darbo rinkos mokymo centro autodrome vyksiančiame renginyje, reikia suspėti padaryti nemažai įvairių darbų.
„Liko programavimas, susidėti sankabą, pavarų dėžę, „kardaną“, šiek tiek smulkmenų po kapotu ir bus galima žiūrėti, kiek „arklių“ parodys galios matavimo stendas“, – vardino jis.
O renginyje teks išspręsti dar vieną dilemą. Kol porą metų „drifte“ nevažiavo pats, A. Janeika skyrė daug dėmesio savo antros pusės D. Radzevičiūtės karjerai ir jai nuolatos talkino. Dabar gi pora abu važiuos šonaslydžio varžybose.
„Dabar bus truputį sudėtingiau, nes reikės dviese važiuoti. Tai faktas, kad jai priežiūros atiteks šiek tiek mažiau, bet kažkaip šitai išspręsime. Kol kas planas yra turėti papildomą mechaniką, galvoju apie savo geriausią draugą, kuris smarkiai prisidėjo prie M2 paruošimo“ – kalbėjo A. Janeika.
Trečiasis šių metų „Betsafe Drift Camp #3“ vyks liepos 22-23 dienomis Driftiškėmis pramintame Klaipėdos darbo rinkos mokymo centro autodrome Kuršėnuose. Daugiau informacijos ir bilietai – www.drifting.lt.