Jau matyti ir nepažįstami veidai, atnaujinti ir nauji automobiliai, sunkiai nuspėjami rezultatai. Visas šias sudedamąsias renginio dalis buvo galima išvysti Uoginiuose. Ką tai žada šiems metams? Be abejo, daug veiksmo ir kovos trasoje.
Dvigubas autokroso ir „bulių kautynių“ renginys į Uoginių kaimą priviliojo 58 dalyvius. Būtent tiek pilotų užsiregistravo lenktyniauti penkiose įskaitose. Prie starto stojo lengvieji ir sunkieji „buliai“, D-1600 ir D-2000 klasių autokroso dalyviai, atskiroje įskaitoje varžėsi jauniai ir merginos.
Klestinti trasa
Viena iš šių metų naujienų tapo netgi pati trasa. Trasos šeimininkas – VšĮ „Kupiškio auto-moto sportas“ vadovas Saulius Valiukas įdėjo daug pastangų ir šią trasą prailgino iki 950 metrų. Žinant tai, kad šioje vietoje jau galima rasti autokroso bei motokroso trasas, o aplink jas driekiasi net keli bekelės žiedai, drįstu teigti, jog Uoginių trasą jau greit bus galima vadinti sporto kompleksu.
Beje, čia ateityje planuojama surengti ir Lietuvos autokroso čempionato etapą. Žinoma, iki tol dar bus atlikta nemažai darbų, o vienas laukiamiausių infrastruktūros pakeitimų – tramplino įrengimas autokroso dalyviams.
Renginio dieną „bulių kroso“ dalyviai pirmieji galėjo išbandyti atnaujintą ir prailgintą trasą. Nors danga čia kiek minkšta, tačiau viską atperka didesnis plotis ir ilgis manevrams bei išvystomas greitis.
„Bulių krosas“ labai artimas kitai lygai – Aukštaitijos autokroso pirmenybėms, kurios nuo šių metų pakrikštytos Aukštaitijos-Žiemgalos vardu. Kodėl Žiemgala? Todėl, kad jau eilę metų čia dalyvauja gausus būrys Latvijos sportininkų, todėl normalu atiduoti duoklę „braliukams“ ir pirmenybes pakelti į tarptautinį lygmenį. Beje, Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybių kalendoriuje šiemet vėl vienerios arba dvejos varžybos vyks Latvijoje.
Uoginiuose vykusiame „bulių krose“ jau buvo galima pamatyti dalį tų, kurie pasirodys ir Aukštaitijos-Žiemgalos etapuose. Tiesa, kalbant apie galimus sezono lyderius prognozių koeficientai būtų dideli, mat Uoginiuose pasirodė tikrai ne visi greičiausi sportininkai. Tačiau Uoginiuose matytos užuominos leidžia spėti, kad kitą sekmadienį Bajorų trasoje prasidėsiantis Aukštaitijos-Žiemgalos sezonas, o taip pat ir jau prasidėjęs „bulių kroso“ sezonas, bus įdomus.
D-1600
D-1600 įskaitoje „bulių krose“ užsiregistravo 12 dalyvių. Pakankamai įdomu yra tai, kad šiame sąraše buvo galima rasti naujų arba pernai tik periodiškai pasirodžiusių sportininkų pavardes. Aišku, sekmadienį Uoginiuose dominavo praėjusių metų lyderiai, tačiau ir jų ginklų arsenale dar ne visi koziriai atskleisti.
Štai antrąją vietą užėmęs Egidijus Nevulis čia startavo praėjusio sezono automobiliu, nors garaže jau turi naują „Opel Astra“ bolidą. Vėl gerų rezultatų galima tikėtis iš Eriko Narbuto, kuris investuoja ne tik į techniką, bet ir tobulina žinias bei įgūdžius ralio lenktynininko Dovilo Čiutelės kompanijoje. Eriko nuopelnai Uoginiuose – trečioji vieta ir fantastiškas skrydis per trasos ribas žyminčias padangas.
D-1600 klasėje pirmąją vietą iškovojo Justinas Mikalauskas. Savo greitį šis sportininkas demonstravo jau pernai, todėl jau dabar aišku, kad šiemet ant pakylos lipti jis norės daug ir dažnai.
Tačiau prie šių greitų dalyvių dar reikėtų pridėti greituosius svečius iš Latvijos, kurie gali gerokai sumaišyti kortų kaladę. Nereikia nurašyti ir tų, kurie Uoginiuose buvo lėtesni, nes šiame sporte ant pakylos lipa ne tik tas, kuris važiuoja greičiausiai. Rezultatą lemia ir technikos paruošimas. Taigi, mažiausio darbo tūrio variklių klasė šiemet tikrai nebus nuobodi.
D-2000
D-2000 klasės važiavimai šįsyk pažymėti „stogų“ gausa. Savo automobilius „bulių krose“ aplamdė Gintaras Bėlskis, Ramūnas Zabiela, klaidų neišvengė ir Nerijus Baikauskas. Dalyvių sąrašas čia buvo gausus – prie starto, padalinti į du pogrupius, stojo net 17 automobilių.
Greičiausias čia buvo finale sužibėjęs Joniškio atstovas Šarūnas Budrys. Jam už nugaros liko klaidą padaręs Arūnas Matulis, šiemet startuojantis iš praėjusių metų favorito Eimanto Pavilonio nupirktu „Opel Astra“. Trečią vietą iškovojo Raimondas Monstvila, kuris lyderiams nuolat kvėpavo į nugarą.
Greitai, tačiau trumpai važiavo Vytautas Strazdauskas. Jis susidūrė su techninėmis problemomis. Ketvirtą vietą gausiame dalyvių būryje pademonstravo Petras Pribušauskas su vieninteliu klasėje BMW. Šitaip susidėlioję sezono atidarymo varžybų reikalai liudija apie tai, kad prisijungus gausesniam būriui Latvijos sportininkų ir D-2000 įskaita taps taip pat sunkiai prognozuojama.
Kas dėl to išloš? Žinoma, kad žiūrovai. Beje, nors varžybos Uoginiuose buvo tiesiogiai transliuojamos per 15min, daug laimėjo tie, kurie visą šį reginį saulėtą sekmadienį turėjo galimybę stebėti savo akimis. Nes žiūrėti čia buvo į ką.
Moterų krosas
Kita klasė – moterys. Nors Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybėse jų nebūna daug, tačiau į „bulių krosą“ damų visada atvažiuoja gausus būrys.
Specialiai joms čia surengtas moterų krosas, tad dažna dama į trasą išvažiavo savo antrosios pusės automobiliu. Čia veiksmo taip pat netrūko, mat prie damų prisijungė ir jauniai.
Pergalę šioje mišrioje įskaitoje pelnė Pakruojo automobilių sporto klubo atstovė, autokroso naujokė Ieva Kliminskaitė. Kartu su tėčiu Audriumi vienu „Honda Civic“ ir skirtingais sportinės sėdynės nustatymais besidalijusi mergina sugebėjo aplenkti net 8 oponentus ir savo debiutinėse varžybose iškovojo aukščiausios prabos apdovanojimą.
Gintarė Breivytė iš Šiaulių šioje įskaitoje užėmė antrąją vietą, o ant trečio laiptelio žengė jaunasis sportininkas Gytis Strumskys.
Tie, kurie seka Aukštaitijos, o dabar ir Žiemgalos autokroso etapus bei „bulių“ krosą, šiuo metu mintyse klausia, kur Reda Vainauskaitė? Ji liko visai šalia apdovanojimų pakylos, tačiau tik todėl, kad šią sportininkę pavedė techninės problemos. Kaip ši dama važiuoja, kuomet jos „Rover“ nerodo kaprizų, žino daugelis, tad nuleisti Rokiškio vėliavas dar tikrai per anksti.
Moterų klasės važiavime akrobatinį triuką pademonstravo „Ford Ka“ vairavusi Monika Žalikauskytė. Bandydama įveikti posūkį mergina vertėsi ir taip papildė dienos „kulverstukų“ gretas.
Bulių kautynės
Lengvieji „buliai“ Uoginiuose darė šou. Labai didelį šou tiems, kurie mėgsta stebėti tyčinius kontaktus ir virstančius automobilius. Čia itin dideles pajėgas atsiuntė Zoknių rinktinė.
Būtent dėl šios priežasties automobilių sporto gerbėjams Zokniai vis mažiau asocijuojasi su NATO naikintuvais. Zokniai pasigamina savo „naikintuvų“ ir naikina oponentus trasoje.
Tačiau šįkart daugiausiai automobilių apsuko ir kitokios žalos varžovams pridarė iš Joniškio atvykęs Nerijus Petriškis. Jis surinko net 137 įskaitinius taškus, kai antroje vietoje finišavęs Dovydas Kasmauskas iškovojo tik 43. Trečiąją vietą laimėjo Deivydas Cibulskis su 38 naudingumo balais.
Lengvųjų „bulių“ pasirodymas buvo gausus. Nors trasoje kai kurie pilotai įstrigdavo ar sugesdavo, tačiau bendras vaizdas nuteikia optimiškai – vis daugiau automobilių sporto entuziastų nori kėbulais stumdytis legaliai ir saugiai. Uoginiuose kiek nepasisekė kupiškėnui Kasparui Januškai, kuris visą naktį iki varžybų ryto su Daliumi Valiuku ruošė automobilį, tačiau jau pirmame važiavime sudegė sankaba.
Sunkieji „buliai“ dėl taškų konkuravo kur kas labiau įtemptoje kovoje ir galiausiai nugalėtoju čia paskelbtas Žydrūnas Rimkus. Antrosios vietos taurė iškeliavo į Joniškį ir ją iškovojo Nerijus Povilaitis.
Trečiasis pagal taškus buvo rokiškėnas Aidas Kandroška. Beje, kaip ir autokrose, taip ir „bulių kautynėse“, skaičiuojama ir viso sezono įskaita, tad gerai pasirodžiusiems dalyviams vertės taisyti savo „tankus“ arba konstruoti naujus bei ruoštis kitiems etapams.
Panašu, kad „bulių kautynių“ ir „bulių kroso“ sezone šiemet nusimato nemažai įdomybių. Toks pats intriguojantis turėtų būti ir Aukštaitijos-Žiemgalos tarptautinių varžybų sezonas. Beje, pirmasis šių pirmenybių etapas įvyks jau gegužės 14-ą dieną Rokiškio rajone esančioje Bajorų kaimo trasoje.
Čia bus galima išvysti ir dvi klases, kurios Uoginiuose nebuvo formuojamos. Tai D-2000 Super ir Open įskaitos. Kokios kovos virs čia – galima tik spėlioti, mat prie senbuvių čia jungsis ir nauji sportininkai.
Tiesa, panašu, kad šiemet prie starto nebeišvysime mėlynojo „Opel Corsa“. Donatas Stašiūnas-Žvėris nusprendė šiuos metus praleisti ir per tą laiką galbūt susikonstruoti kokį nors įdomesnį modelį autokroso Open klasei.
Ar Žvėries nervai atlaikys matant, kad kiti lenktyniauja trasoje, o jis sportuoja garaže?
Aš tuo abejoju ir tikiuosi, kad jis vistiek dar „išbėgs į aikštelę“. Čia jo lauks stipri konkurencija – Žilvinas Lingė, Dalius Valiukas ir vienas, kitas greitas „braliukas“ latvis.