Iš Dakaro grįžęs B.Vanagas: „Reikės sprendimų dėl technikos, komandos, galbūt – bendradarbiavimo“

Antradienį į Lietuvą iš Dakaro ralio grįžo Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio komanda. 30-ąją vietą bendroje įskaitoje užėmęs ekipažas pabrėžė, kad toks rezultatas nebuvo planuotas, todėl šie metai jiems tapo pamoka ateičiai.
B. Vanago ir S. Rozwadowskio sutiktuvės oro uoste
B. Vanago ir S. Rozwadowskio sutiktuvės oro uoste / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Po trečio etapo tapome statistais ir turėjome šansą labai daug ką išsibandyti, – prisipažino B.Vanagas. – Motyvacija niekur nebuvo dingusi, supratome, kad turime padaryti darbą iki galo, ir jį padarėme. Ne viskas šių metų Dakaro ralyje mums patiko, tačiau tai informacija analizei.“

VIDEO: Iš Dakaro grįžęs B.Vanagas sutiktas oro uoste

Ieškos techninio palaikymo

„General Financing team Pitlane“ pilotas neslepia – reikės priimti nemažai sprendimų, susijusių su technika, komandos sudėtimi, partneriais, galbūt net paieškoti bendradarbiavimo galimybių. Tiesa, kol kas B.Vanagas dar nekalba apie naują automobilį, mat tokio jis tikėjosi ir praėjusiais metais, tačiau startuoti teko visiškai kitokiu bolidu.

„Natūralu, kad tikslas yra turėti konkurencingą techniką. Be to, Dakare labai svarbi dalis yra techninis asistavimas, – sako B.Vanagas ir tikslina: – ralyje prie vieno sportinio automobilio turėtų būti vienas sunkvežimis. Tada vienas galėtų važiuoti iš bivako į bivaką, o antras laukti neutralizacijos zonoje ar ten, kur galima remontuotis. Kitaip tariant, tai reiškia, kad arba mes susitarsime su lietuviais, arba tarsimės su kitomis komandomis, nes techninio palaikymo, kurį dabar turime, šiandien mažoka. Kai reikia pagalbos, ją gauni šiek tiek per vėlai.“

Galvoja apie kartografą

Šiemet 25 valandas baudų gavęs ekipažas, sakė pilotas, turėjo galimybę išbandyti ne vieną dalyką. Pavyzdžiui, buvo stebimas vidutinis greitis, improvizuojamas kitoks darbas su šturmanu, taip pat komanda suprato, kad kartografas yra būtinas.

„Visos didžiosios komandos turi kartografus, net nebūtinai Dakare. Jiems išsiunčia kelio knygas ir jie per 6–8 valandas sudėlioja viską, tad šturmanai turi GPS taškus ir tiksliai žino, kur važiuoti“, – aiškino B.Vanagas.

Tiesa, kol kas, prisipažįsta pašnekovas, tai tik kalbos, mat tokiam darbui reikalingi labai aukšto lygio specialistai ir neaišku, ar tokių yra Lietuvoje.

„Kad mes pradėsime gvildenti šią temą, tai tikrai taip, o kaip seksis – nežinau, nes reikia suprasti, kad esame smarkiai riboti finansine prasme“, – akcentavo B.Vanagas.

TOP 10 tikrai pasiekiamas

Kalbėdamas apie Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio pasiektą rezultatą – 12 vietą Dakaro absoliučioje įskaitoje – B.Vanagas neneigė, kad kitąmet lietuviams tikrai įmanoma patekti tarp 10 greičiausių. Tiesa, klausimas, ar visiems trims ekipažams.

„Skamba kaip utopija, bet nėra nieko neįmanoma, jei komandos ryšis, darys sprendimus, tai tikrai pasiekiama“, – akcentavo jis.

Visgi kalboms apie tai, kad pasitraukus „Peugeot“ kiti metai Dakare gali būti lengvesni, B.Vanagas nepritaria. Anot jo, Dakare buvę metų, kai konkurencija buvo didesnė nei šiemet, tad kur kas realiau, kad konkurencija tik augs. Juolab kad galimybių įsigyti šiemet „Peugeot“ naudotus bolidus žvalgysis ne vienas lenktynininkas.

Užduokite klausimą B.Vanagui

Apie ką tik praūžusį Dakaro ralį, lenktynes, avarijas ir kitus potyrius su Benediktu Vanagu, „General Financing team Pitlane“, trečiadienį, sausio 24-ąją, 11 valandą, kalbėsimės gyvai, 15min studijoje. Stebėti transliaciją galėsite 15min feisbuko paskyroje.

Jau dabar galite užduoti lenktynininkui skirtus klausimus tiek komentaruose po šiuo tekstu, tiek e. paštu gazas@15min.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis